diverse djur och gul spindel?

Nu är vi precis hemkomna från Ringarum. Vi är mätta och belåtna :) Mamma och Janne bjöd på diverse fisksorter (men kräsen som jag är så åt jag bara hajfilé och laxpinjetter.

Nu var det inte så fint upplagt som jag gjorde men det är potatis, bearnaisesås, svampstuvning, mammas remoladsås och brocolli, jättemumsigt och förstås hajfilén, typ som torskfileé aktigt i utseendet.
Min älskling och syrran

Mamma och Janne


Medan vi satt och smälte maten så fick syrran syn på en spindel. "vilken jättespindel" gapa hon (fast de på vår balkong är lite större så så stor va den inte. Fick några bra bilder på den.
Först hängde den mellan två stolpar sen skulle mamma in och hon fatta inte att han satt fast mellan dom  två så hon tog med sig hela nätet när hon skulle in och ingen visste vart spindeln försvann  så alla 3 (vi tjejer förstås) börja "skrika", *asg* Senare upptäckte vi att Janne hade den på sig, eller iaf en precis likadan så den fick jag bra bilder på.
Är det nån som vet va det är för spindel????? Har aldrig sett nån sån förut med gul bak.





När vi fikat klart och umgåtts en stund klev vi upp för att hälsa på T:s föräldrar med och då gick hästarna där uppe men de ville bara visa häcken till kameran så då fick det bli så :P
Vi stack hem när ovädret drog in, tog åtvidabergsvägen hem.
När vi åkt halvvägs såg jag en bil som stod stilla i motsatt körfält och vände mig om för att se va de tittade på.
"JÄTTESTORA" fåglar, hann inte se så mycket för det kom backar i vägen men det såg så overkligt ut, har aldrig sett så stora i verkligheten faktiskt, det var ju tranor och de kan ju tydligen bli typ iaf 1½ m höga sa T. Jag ville vända och se dom men det ville inte T och Cissi *morr* Hoppas jag får syn på dom en annan gång.
När vi åkt en bit till fick jag syn på två älgar som vi åkte tillbaka till och fotade:


Var tvungen o ta ett kort på regnovädret hemma här också, ser ut som en vägg av regnmoln:

Ja nu är det kväll så det blir inte så mycket mer :)
Jobb imorrn igen, 3 nätter, sen får vi besök i helgen av en FN kollega till T som jag träffat tidigare som är jättetrevlig så det ser jag fram emot, han kallas för Kaka pga sitt efternamn tror jag det är (som jag inte vill skriva ut av diverse skäl,) gulligt va??!
Kramisen

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Haha det är helt lugnt, jag har nog inte sagt något om det tror jag å då är det ju inte lätt att veta :D Men jag spelade mycket förr och då fick jag och mitt CS-lag vara med i en TV-serie på MTV som hette PLAY US :) Skitkul att få resa runt sådär överallt :D Men nu pluggar jag istället å spelar inte alls längre... lika bra det dock :P

2009-07-26 @ 20:00:14
URL: http://nat0.se
Postat av: Cissi

Åh vad gott med fisk. Men äckligt med spindeln.

Vi fick ngn åskknall o lite regn här.

Kram

2009-07-26 @ 20:07:02
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Oh jag ser det :) Men gud vad lik din mamma du är hehe..Kram!

2009-07-26 @ 21:15:44
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: Mr. Incognito

hihi, vi härjad runt o gjorde stan osäker:P



haha ibland måste man va lite kräsen, lite divalater har aldrig skadat nån:P



hahahahah jag hade nog oxå skrikit om jag vart där:P Spindeln ser väldigt läskig ut måste jag säga:P



Verkar som ni hade det super trevligt tillsammans, saknar jag min mammas mat lite:) Va roligt att du får träffa folk som e med i FN:)

Hoppas du får en bra dag imorgon:)



Kram:)

2009-07-26 @ 23:08:31
URL: http://sinnerz.blogg.se/
Postat av: myrins ~

euuuw, jag hatar spindlar ;/

2009-07-27 @ 04:09:46
URL: http://myrins.blogg.se/
Postat av: Livets Diamanter

Svar: Självklart ska jag ta mitt körkort! =)

Bara det att jag ska ha tid och råd med det men innom en snar framtid så ska det nog fixas ;)



Kramar!

2009-07-27 @ 09:57:42
URL: http://diamantmamman.blogg.se/
Postat av: Livets Diamanter

Svar: Oj då, vad lustigt att det blev så! =/

Hoppas det funkar bättre på en annan dator då ;)

Kram på dig!

2009-07-28 @ 07:14:59
URL: http://diamantmamman.blogg.se/
Postat av: Mr. Incognito

Jo tyvärr så finns det konstiga människor som inte har bättre för sig:S



jag håller med dig till HUNDRA, mat och söt saker e ju för gott, man kam inte avstå:P



haha ser man, det ligger i familjen ser jag med maten, va roligt att båda e så duktiga på att laga mat:) Önska jag var duktig på att laga, skulle aldrig lämna lägenheten ALDRIG i tell u:P hihi nu blev jag liet väl ivrig:P



hitta tyvärr inget i stan, det va så varmt så jag orkade inye gå in i butikerna:P kanske imorgon om jag har tur, känns dte va så länge sen jag shoppade lite:P



va ska du hitta på för skoj idag?



Kram:D

2009-07-28 @ 09:23:48
URL: http://sinnerz.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Haha ja eller hur! :)

Ja jag tycker man såg att det är din mamma. Jag behövde inte ens se vad du skrivit, hehe.

2009-07-28 @ 10:00:03
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: myrins ~

sv: jamen exakt! :)

det är ju fint och så, men det är jobbigt.

fast det är nästan ännu jobbigare nu, den är för lång för att ha framme och för kort för att lägga åt sidan!



kram ♥

2009-07-28 @ 14:57:20
URL: http://myrins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0