Lunch

Nu har jag käkat lunch. Som vanligt undrade man va man skulle göra för nåt. Kände inte för att stå o laga mat i en timma liksom så jag kom på att en köttfärs"soppa" vore gott.
Ser kanske inte så där jättekul ut men det beror ju på att jag också bara haft i morötter och majs. Sen om man ska bjuda nån så kan man ju toppa med lite persilja och kanske några coctailtomater vid sidan om. Sen går det ju variera med massor av grönsaker i, det är de bästa :)

Jag rätt mycket kryddor i; lite havssalt, peppar och svartpeppar, rosmarin, örtsalt och så lite grönsaksbuljong i också. Jag gillar när det är ganska så mycket saltssmak på maten och så rosmarinen kan man bara i ha i lite lite för det blir så mycket smak men den gör nästan hela soppan. Mums :D

Nu ska jag strax gå ut en promenad då jag ska va barnvakt några timmar. Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Cissi

Var ett bra matförslag. Älskar soppa men är så dålig på att göra det o har inga bra recept heller. Trodde jag skulle träffa på dig på stan idag.

Kram

2009-07-13 @ 16:25:50
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: M

sv: jag har varit på landet :P vad har du haft för dej! :P

2009-07-13 @ 19:02:15
URL: http://typiskt.webblogg.se/
Postat av: Anneli

Åh nu blev jag sugen på köttfärssoppa! (fast vi brukar göra med potatistärningar, paprikabitar o oregano i, det blir dögott :-)

2009-07-13 @ 23:53:49
URL: http://heartofanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0