Vad är eran ursäkt?

Då sitter man här på jobbet. Har nu vart här i lite mer än 1½ timma. Är x antal timmar kvar till 07 men det ska gå bra, det brukar det ju. Har så trevlig arbetskamrat o arbeta ihop med så tiden brukar försvinna rätt fort faktiskt.

Idag har det inte vart många knop, klev inte upp förrän runt 11, tänkte ligga o dra mig så länge som möjligt eftersom man ska vara vaken hela natten liksom. Gick över en sväng till Michis och tillsammans tog vi en promenad i småregnet till Ö&B och till Haga Cykel. Provkörde cykeln vi tittade på tidigare. Naturligtvis när vi kom och jag äntligen fick tag på en personal så var min cykel borta från platsen, en annan kvinna hade tagit den och ville köpa den bums med de samma *morr* Hon var så säker på att hon skulle ha den så jag gav med mig då hon hade en transport med sig också. En annan bor ju relativt nära så man kan gå dit när som egentlligen.
Men vi fortsatte titta runt lite och efter ett tag kom killen tillbaka som jag pratade med och sa att kvinnan hade ångrat sig så jag fick testa den och jag köpte den :D
Jättehärlig o cykla på och så en cykelkorg också förstås, praktiskt ;) Så nu har jag en fin cykel att ta mig runt på, tack älsklingen :D Michis och Leo ville inte släppa mig ut därifrån förrän jag köpt en hjälm också så det vart en hjälm med.
Man är lite lat på den där fronten men man ska vara rädd om sig.

Har en vän som cykla omkull för ett tag sen och hon har fortfarande ont på vissa ställen. Visst nu skyddar ju inte hjälmen armar och ben men hon slog faktiskt i huvudet också så hon fick sy 3 stygn men det är ok nu men tänk va som kunde ha hänt. Och allt för att en tjej med en annan cykel stod o pratade med en annan och inte såg när J kom farandes och vände ut o cykla iväg och så vart det en krock. Så hjälm är ju faktiskt bra, man har ju ett liv att leva menar jag så va är en taskig hårfrisyr mot ett friskt liv????
Tänk så konstigt vi "motiverar" egentligen för att inte använda hjälm.
Vad är er ursäkt eller använder ni hjälm?
T säger att "jag har klarat mig i 31 år utan hjälm". Jaa visst, oftast när man ramlar o slår sig så är det ju inte så allvarligt men en dag så kanske inte turen är på din sida, inte alltid man ramlar "rätt" liksom. Räcker med att nån öppnar en bildörr, går ut framför, den som man cyklar om eller med vinglar till.

Fick iaf ta mig hem i ösregn med cykeln. Michis och hennes make erbjöd mig skjuts men va fasen, lite regn har aldrig skadat, finns ju torra kläder hemma :P
Nu kanske man ska göra lite nytta, Måndag idag så då är det städning här också.

Kram på er och hoppas ni sover gott.

Va det ingen förresten som ville kommentera ang Blogglovin som jag frågade om i förra inlägget?????

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: åh tack desamma! ha det underbart =D<3

2009-07-06 @ 22:56:51
URL: http://lovisanordlund.blogg.se/
Postat av: Laila

Fin blogg :)

2009-07-07 @ 00:52:18
URL: http://blog.lailaaziz.com
Postat av: Karina

Bloglovin, tror det är som en samlingsplats för de bloggar man läser. Läser man tex. 20 bloggar och alla de har bloglovin så kan man prenumerera på deras och ha alla nya inlägg samlade på en och samma sida (istället för att gå in på alla enskilda) Har man själv bl så kan andra prenumerera på den, då kan man lägga in en liten icon på sin sida där det står "följ mig på bloglovin" och antalet som prenumerera på just din blogg.. Tror det är så iallafall, kanske har fel?

2009-07-07 @ 02:09:57
URL: http://karinasblogg.blogg.se/
Postat av: Therése

Jag tycker definitivt att man ska använda hjälm. Här i stan så cyklar nästan ALLA med hjälm. Säkerligen beroende på att det är fler cyklister (= fler olyckor) men ändå.

2009-07-07 @ 08:06:49
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Michis

Jag har ju ingen cykel än, men när jag köpt en sån så köper jag hjälm till både mig och Dexter på en gång så klart.



Det finns så många otäcka exempel på olyckor där en hjälm kunde ha räddat liv, läste om en äldre herre som cyklade fel på en gångbana och ramlade från en meters höjd (plus cykelhöjden) och landade med huvudet före. Dog på fläcken.



Och jag som förälder måste ju vara ett föredöme också - hur ska jag kunna motivera för Dexter att man måste ha hjälm på sig om jag inte har hjälm själv?

Va?

;)



Bra att du köpte hjälm gumman och kom hem fuktig men tryggare! ;)

2009-07-08 @ 10:35:05
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0