ett litet inlägg till

Ni får ursäkta om det är så att ni tittar under de olika flikar som finns som jag skrivit dit som; style & fashion, familjekvällar (eller va det nu står), djur o natur och allt det där. Jag är ingen flitig användare av kategorier när jag skriver för oftast så skriver man om så många olika saker att det blir svårt att kategorisera dom. Som nu t ex tänkte jag skriva om hur sugen jag är på att klippa och färga mig men samtidigt så har jag lite andra bilder som jag vill visa som inte har med det att göra. Så jaa, jag är lite dålig på att använda dom tyvärr. Annars är det ju rätt kul o kunna kategorisera så ni som tittar in kan klicka in på det som ni evt vill läsa mer om, men men. Det blir som det blir!

Jo, jag är himla sugen att på färga och klippa håret. Har haft funderingar läääänge på att klippa av mig håret. Anneli vet ju hur jag såg ut när jag hade kort hår med uppklippt i nacken, som Robyn när hon kom.
MEN så är man så jäkla feg för jag har aldrig haft så här långt som jag har nu och jag har sparat såå länge för att få den här längden så det känns så himla trist att klipp av sig håret och inse att jag inte längre passar i kort :/
Klippte ju lugg för en tid sen, ganska länge sen är det ju nu och nu börjar jag tröttna på den så jag tänkte försöka hålla mig ifrån att klippa den iaf när den växer ut o är allmänt i vägen.
Har färg hemma som jag tänkte färga med men nu vill jag färga som jag gjort de senaste två sommrarna, ljusbrunt och mycket blonda slingor, men samtidigt är jag som sagt så väldigt sugen på att klippa av mig håret men jag tror att jag i så fall måste vänta till luggen växt ut (vilket kommer ta evigheter).
Hitta en bild, på den frisyr som jag typ hade en gång i tiden och som jag evt vill klippa igen:

Usch jag gillar inte riktigt bilderna på henne, hon är så smal och ser så kall ut, men men, det är en sån frisyr i så fall fast i så fall mörk brun eller svart.
Känner att jag skulle vilja göra nåt nytt, nåt fräscht, nåt som får en att bli lite mera inspirerad själv att vilja se bättre ut.
Suck, va kluven man blir.........
Samtidigt är det ju så skönt att ha långt hår som man kan sätta ut i svans eller ha utsläppt, locka. Men hur många ggr lockar man håret då? Typ 2 ggr om året för det tar typ 1½ timma om man ska fina lockar och hur många ggr gör man snygga uppsättningar? Jag kan knappt göra en fläta på mig själv. jag kan göra en om jag gör en som sitter på sidan eller om jag redan satt upp håret i en toffs, annars kan jag inte som en del kan fläta håret själv bakifrån, tycker det är assvårt. Känner flera som t o m kan göra inbakad på sig själv; hur bär folk sig åt??? Skulle vilja kunna men jag kan inte så håret åker alltid upp i en vanlig hästsvans, alt nersläppt, urtrist de flesta gånger... Men klipper man håret så där, ja då tar de flesta alternativen slut på att göra frisyr av det. Men åt andra sidan så är det bara att ruffsa till det eller bara låta det vara, skönt det också. HJÄLP!!!!

Ville visa också vad min älskling köpt när det var rea på en butik (kommer inte ihåg vilken) Han köpte en segelbåt som han tittat på ett tag och nu var det massa rea så han passa på och det var jättebra i vardagsrumsfönstret för vi har sagt att vi inte vill ha massa växter där, passar liksom inte och så har vi två blomsterätande pälsbollar också. Men detta vart perfekt: vart lite suddig bild men det vart jättebra, inte för mycket och inte för lite :)

Den här roliga saken köpte T när han låg i utb förra gången som killarna hade i sitt logement som de döpte till:

En liten rolig maskin som det ligger en "boll" i mitten, man trycker på en knapp o så rullar den åt alla möjliga håll och drar med sig dammet på golvet, haha.
Karlar.....

Uschva jag fryser. Nää tillbax till tv-soffan :)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Tycker du passar skitbra i den där korta frisyren så det tycker jag allt du ska klippa. Men jag förstår fegheten också... Även om jag tycker det finns snygga korta frisyrer så vågar jag aldrig klippa kort själv... De få gånger man väl har håret utsläpt o fixat är det ju fint men 90% av dagarna har jag det uppsatt så va har man då för nytta av det långa håret. Svårt det där.



Ang skattepengarna måste du nog ha bank-id för att kunna se.



Kram på dig

2009-06-08 @ 00:14:04
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Jag har också velat testa en kort häftig frisyr men vågar inte! Så trist är jag :/ haha



Sv: Ja visst är det =) Ok bra de!

2009-06-08 @ 07:51:39
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: Mr. Incognito

Hejsan, ville bara säga du har en härlig blogg att läsa, skönt med lite omväxling från allt annats skit:) ha en bra dag:)



http://www.sinnerz.blogg.se



2009-06-08 @ 08:24:20
URL: http://sinnerz.blogg.se/
Postat av: Mr. Incognito

sv; det var så lite:) Jo jag ville hålla mig lite anonym, sp ja tänkte det var ett passande namn:) e en kille:)

Jag bor i usa nu:) jag går i skolan. ingen fara, jag uppskattar frågorna:) hehe tack så mkt:) hellre udda, än mainstream:P

va ska du hitta på för skoj idag?



http://www.sinnerz.blogg.se



2009-06-08 @ 12:41:44
URL: http://sinnerz.blogg.se/
Postat av: Anders

Haha, den där dammsamlaren låter ju som en typisk killgrej... :-)

2009-06-08 @ 13:13:33
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0