Heffaklump i motionsspåret


Är ganska stolt över mig själv faktiskt. Tog mig i kragen och begav mig ut i åbackarna.
Det gick både sämre och bättre än väntat.
Sämre för att det inte gick särskilt fort, orkade bara små steg idag, gick liksom inte att ta "långa" joggingsteg som det brukar men det gick bättre för att jag orkade bra mycket mer än vad jag trodde.
Man kan nog nästan säga att jag faktiskt joggade hela varvet, 3 ggr gick jag ca 50 m och engång fick jag stanna och stretcha då baksida lår gjorde sig påmind igen, suck.
Hade grymt ont sista biten men jag bet ihop och joggade vidare och tog även uppförsbacken.
Känner mig riktigt peppad till att ta ett varv till imorrn om bara smärtan i baksida lår försvinner :D
Så kul när man står hemma sen och stretchar och inser att man fått muskler på benen som man inte haft förut.

Fick dock ett litet trist samtal på em om att T evt inte får åka på mission igen. Saken är den att T är överkänslig mot getingar och nu undrar jag om Ni tycker att vara överkänslig och vara allergisk är samma sak???
Jag tycker det inte. Är man överkänslig så innebär väl detta att man får en extra svullnad mot om man är allergisk att man får en allergisk reaktion och troligen behöver någon form av läkarvård/läkemedel?!
Varje gång de ska åka iväg på sånna här missioner får de fylla i en massa papper och även denna gång skrev han att han är överkänslig mot getingar och då har det aldrig vart några problem, tills NU!
NU helt plötsligt har de fått för sig att det visst är samma sak som att vara allergisk så därför tycker hon/hon/dom att han inte ska få åka. Suck..... det har ju liksom inte vart några problem tidigare så varför skulle det vara ett problem nu?! Blir så arg och irriterad, visst jag tycker väl inte att det är så kul att T ska åka iväg men det är ju bra pengar för hans del och det är nåt han verkligen vill och är bra på. Så nu har han överklagat och jag tror han får vänta på svar ända tills nästa v.
Vissa personer alltså.......
Så det är väl bara att avvakta och se, gissa om jag kommer få hem Mr grinig om han inte får åka, då vill jag verkligen inte ha hem honom så jag hoppas för hans skull att det löser sig.

Nu ska jag se på CSI eller alt 2½ män, har lite beslutsångest för tillfället :P

P.S har ni märkt va duktig jag blivit på att blogga på sistonde. Hoppas ni finner det jag skriver intressant men det verkar som så iaf :D
PUSS PUSS

Kommentarer
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Duktigt du är som joggar =)



Sv: Mysigt är det :) Ja, även när man är mätt är man ju sugen haha!

2009-06-08 @ 21:32:11
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0