8-årsfirande

Hallå på er mina vänner :o)
Hur har ni haft det i solen? Vilket väder, helt underbart men som vanligt är man på helt fel ställe för att kunna njuta helt av solen. Sånna här dagar ska man ligga på nån bergsklippa eller på nån strand lr likn eller ta en picknick.

Igår kväll firade vu ju vår 8-årsdag ihop eftersom T åker till Livgardet imorrn och jag ska jobba 3 nätter igen.
Vi bestämde oss för att gå till La uva?? Är lite osäker på om det stavas så, tror det ska vara nån apostrof  men strunt samma det är ju inte viktigt. Det är iaf ett ställe som har Tapas.
För er som inte vet vad Tapas är kan jag berätta lite kort; ordet kommer ifrån verbet tapar som betyder "att täcka".
Det finns lite olika sägner om tapas, en av dem är att man förr i världen hade problem med flugor och insekter i barerna och att man täckte över ett stop med vin med ett litet fat som man la lite skinka och andra smårätter på.
Andra sägner säger att det var ett sätt att minska supandet, genom att kroggäster & hovfolk vid stora bjudningar på palatsen fick i sig några tuggor mat mellan glasen.

Trodde först inte att det var nåt för mig för jag är ganska kräsen med mat och jag tyckte inte att det fanns så mycket som lockade. Id´en är ju att man tillsammans beställer in en potatisrätt, en kötträtt, en grönsaksrätt och kanske nåt mer och sen plockar lite av varje. Bröd och aioli ingår, vi fick det iaf.
Vi  tog en potatis med aioli (den var mycket god, trodde inte det först), kyckling, räkor, grönsaksspett....ja det var nog det. Det smakade faktiskt riktigt bra men jag vet inte om det kommer bli en restaurang som jag väljer först o främst, men det kan va gott o bara sitta o plocka lite om man är lite småsugen på nåt och ta en cider/öl till.
Priset var faktiskt också helt ok. Vi tog även en öl o ett glas vin och allt gick på 375:-, det är ändå ett bra pris om man ska ut o äta men det var ju inte så där överdrivet mycket mat så är man riktigt hungrig så får man beställa in mer eller välja en annan restaurang förstås. Men för den som älskar plockmat är detta ett jättebra ställe med trevlig personal.

Sen gick vi vidare till vår bio. Vi såg Star Trek, den var bra. Hade hellre velat sett Terminator Salvation men den har ju inte premiär förrän nu i veckan så vi sa att vi ska gå på bio nästa helg också, tror den är riktigt bra. Helt otroligt att man kan göra sånna filmer och få det så verklighetstroget. Det gäller väl alla filmer med bra teknik iofs men denna är ju riktigt bra gjord. Vi kollade på bakom kulisserna när vi kom hem från bion.

Förresten, EMD spelade ju här i nkpg igår kl 20, T ville ju inte se dom så klart så det blev inget efter bion och jag vet ingen annan som var nere och tittade heller som kan säga om de var bra eller inte. Hade vart kul o se dom, tycker de gör en del bra låtar faktiskt.

Idag har det vart lugnt. Var hos syrran på fm o solade lite. Gick hem o damsög, tvättade golv, åt, diskade och så har jag kollat på repriserna av de serier jag missade när jag jobbade natt nu i veckan. Gud vilket bra avsnitt det var av Grey´s A, man blir ju alldeles gråtmild, snyft. Och DHW är ju inte att klaga på heller, inte heller Brother´s & Sister´s. Suck....
Vill egentligen ut o röra på mig, frågade T om vi skulle springa nåt idag men han skulle till vår massör och då är det inte så bra att aktivera sig så mycket efteråt så det blir inget och springa själv är ju inte så jäkla lockande.
Alltså det är konstigt, när T o jag springer blir jag vansinnig om han puschar o "tjatar": "lite till bara, kom igen, upp för backen bara så går vi en bit sen, kom igen" och det är det Värsta jag vet. Sånt får mig istället att stanna och skita i det, likadan är det när nån talar om hur långt det är kvar, Herregud, jag vill bara springa, jag stannar när jag inte orkar och går istället en bit och sen joggar igen, haha. Men jag har sagt till han så han säger inte så mycket längre, hihi.
Jo det jag ville säga var att jag avskyr när nån gör så men att springa själv är så jäkla mycket tråkigare, har ingen lust alls att springa själv fast jag inte använder T till att nypa mig i häcken så jag springer några meter till men det är väl psykologiskt, man ger väl mer när man är 2 och det är lättare att ge upp när man joggar själv för då är det ju ingen annan som ser.  Jaja, jag får se hur jag gör, har mina småkrämor i nacke och ben idag så det är väl kanske lika bra att låta bli men åt andra sidan så ska jag ju jobba natt nu så det lär ju inte bli nåt på hela veckan :o/

Lite irriterad är jag också, tror ni inte att nån fågeljävel har skitit på vårt köksfönster, suck...en stor blaffa som runnit, det är ju så trist o tvätta fönster, bläääääää. Kan de inte ge f-n i o skita på våra när vi ändå bor på 7:e våningen?!!

Nähä hörrni, nu klev T hem och jag ska läsa lite bloggar. Kramis

P.S Jag fick 8 fina röda rosor och en stor Toblerone av min älskling nu :oD

Kommentarer
Postat av: Therése

Grattis!!!



Kram!

2009-05-31 @ 19:27:34
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Anneli

Grattis på 8-årsdagen! Fan va länge ni varit tillsammans. Tias o jag som bara har vatt ihop lite mer än 3 år!! :-) Nej fy fan, tvätta fönster är ingen höjdare... eller iofs om man bor på 7e våningen, då ÄR det ju en HÖJDare. Hihi.. dålig humor man har ibland. ;-)Antar att det är värmen som gör det. :-P

2009-05-31 @ 19:57:12
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Anneli: haha, kan va så ;o) Ja det är en tid....



Therése: Tack :o)

2009-05-31 @ 20:07:14
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Jaså ja den tycker jag ni ska se :)

Tack så mycket. Ja lite lik vill man ju alltid att dem ska vara en :) Tack detsamma!

2009-05-31 @ 20:16:06
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: alec

vad gör du idag då?

2009-06-01 @ 10:56:12
URL: http://alecstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0