soliga morgon & tjyvaktig skata


Imorse lyste solen emellanåt och det var så fint, sen blåste det storm och molnen kom, brrr.
Det är så fint område där jag jobbar, lummigt och härligt.
Var så grymt trött inatt och klockan gick i snigelfart, gud så jobbigt det är då. Känns som man aldrig ska få komma hem!

Nu har jag iaf sovit även om jag har sovit dåligt igen, vet ej varför, men inget är bra. Man ligger inte bra, det är för varmt, sen blir det för kallt, man har ont i kroppen osv osv. Suck.
Klev upp vid halv 4 och gjorde grymt goda biffar, mums :o)
Har nu diskat och grejat lite. Skulle behöva damsuga här hemma men det orkar jag inte, måste gå o lägga mig en stund igen och se om jag kan somna nån timma annars kommer jag säker va lika trött inatt igen men nu är det iaf sista natten den för den här veckan, såå skönt!
Ser dock fram emot nästa veckas arbete också eftersom jag får vara på det stället där jag trivs så mycket bättre, då går det ju lite lättare faktiskt.

Har en rastlös katt som springer omkring här och vill leka medan den andra i vanlig ordning ligger, var då?? Jo ovanför tangentbordet, haha.
Man får lite dåligt samvete när man jobbar natt ang katterna för man orkar inte direkt leka med dom när man kommer hem på morgonen men jag försöker iaf och egentligen orkar jag inte leka nu heller men det är ju inte deras fel att jag jobbar natt så......
Ibland när jag kommer hem på mornarna så brukar jag muta dom med mat, hahaha. Då har de så fullt upp med att äta och sen tvätta sig så då passar jag på att springa in i sovrummet och slänga mig i sängen.
Alla sätt är bra utom de dåliga ;o)

Imorrn ska det regna enligt tv4.se när jag kollade tidigt imorse, blääää. Blir att försöka komma ihåg att ta med sig paraplyet när man går ikväll. Men sen skulle det visst bli fint väder i helgen och det gillar vi.

Det blir nog för övrigt lite bio i helgen och evt ut o äta. Vi firar 8 år ihop 1/6 så vi får se vad som händer, kul o hitta på nåt o så ska ju T iväg till Livgardet på sin utb inför FN-missionen i vinter. Så han sticker nästa veckan och ska va där i 2 v men han kommer förhoppningsvis hem helgen emellan.

Måste berätta nåt annat för er som lyckats ungått hört om tjejen som polisanmälde sin mobil stulen, av en skata. Asg.
Lotta sa det på jobbet i måndags natt när vi jobbade. Kvinnan som bor i Motala satt ute och fikade när skatan slog till och stal mobilen. Hon ringde och polisanmälde men va ska polisen göra liksom?? Men hon var väldigt angelägen om att detta skulle polisanmälas och ville ha tillbaka sin mobil.
Vilket folk det finns, undrar vad polisen tänkte när hon ringde, det var nog månadens roliga för dom, hahaha.

Om man nu så gärna vill ha tillbaka sin mobil varför inte ta en annan mobil o sen gå ut o ringa på sin? Jag menar, skatan kan inte ha orkat flugit med den så långt tänker jag, även om det är en väldigt liten mobil. Sen får man väl klättra själv eller ringa efter hjälp om man hittar den o den finns uppe i ett träd, inte vet jag. Tycker bara hela historian är helfestlig :o)
Så; håll i era mobiler man vet aldrig vem det är som tar den.

Kram på er mina vänner :o)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja det blev verkligen regn i alla fall här i viken. Ösregnar ute. Kram

2009-05-28 @ 08:18:34
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Therror

Hej! Allt väl här, men är sååå trött om aftnarna. Verkligen fint där du jobbar! Been there, seen that! ;) (då jag jobbade där 1999-2000)

2009-05-28 @ 08:34:30
URL: http://www.hanky.se/therror

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0