Äntligen fredagkväll

Då var det fredag igen, tusan va snabbt dagarna går.
Idag var jag som sagt vart i Åby och jobbat, vi tog oss en långpromenad, kände mig lite småtrött men när vi hade kommit fram till vår vändpunkt så kallsvettades jag och var darrig, kändes lite som när jag får blodtrycksfall och svimmar (vilket lyckligtvis bara hänt 2 ggr) fast idag hade jag ätit frukost som vanligt och druckit så jag vet inte riktigt vad det berodde på men lite olustigt var det, vi tog det lugnt hem och det kändes lite bättre efter ett tag. Konstigt.......
Efter jobbet åkte jag till pappa, Anki och brorsan och tog en fika, det var ju ändå 45 min kvar tills jag skulle hämta upp T och 99% av gångerna jag hänmtar honom har han blivit försenad så jag har fått vänta på honom men så typiskt idag så ringde han och var klar hela 20 min innan men han fick vänta för jag satt i solen med en kaffe och bulle :o) Gött!!!! Vi åkte och handla, irriterade mig på bilister på hemvägen som inte visste vart gaspedalen satt *morr*

Vilket påminner mig om morgonens händelse, ska nu utfärda en liten varning för er som åker bil och har ärenden till Åby, ska ni svänga höger efter centrum så se upp där nere där de bygger nya hus för där är asfalten uppriven och de har täckt med grus (har vart så hur länge som helst) men bara det att nu så har gruset sjunkit på sina ställen så jag kommer och kör i 40 ungefär, vet att det brukar vara lite bumpigt, men precis när jag kommer och ska över så ser jag att det är världens hål så jag fick ställa mig på bromsen men hålet hann man inte se förrän exakt när man kom fram så det vart ju ett litet bump men som tur var så blev det inget, annars kan man ju skrapa i bilen eller få ett felinställt hjul eller en helpaj bil.
Nu trodde jag att hålet var värre än det var såg jag på hemvägen men tillräcklogt stort för att orsaka skada om man inte tar det lugnt. Jädra puckon som inte kan märka ut sådana saker eller fylla i direkt, byggjobbarna åker ju över där VARJE dag. Grrrrrr.....

Mmm, jaja....när vi kom hem idag iaf så gjorde vi varm smörgåstårta, jag har gjort dumlekakor också, tvättat katternas låda, plockat och styrt lite, ni vet, vardagens bestyr och nu sitter jag här med ett halvt glas vin medan fisk kokas upp till katterna (dom är helt knäppa, Missan går och "jamar" gärnet (ska tilläggas att ingen av katterna kan jama klokt, låter mer som nåt i stil med en gummianka, och Missan är väldigt bra på att låta när det är nåt hon vill ha). Nä, nu ska ja ta och sluta jiddra och gå o titta på Stargate Atlantis istället och ge katterna lite firre så det blir lugnt och skönt, karln ska också sova nu (upp o jobba halv 3 inatt) så jag får hela soffan för mig själv :oD
Trevlig helg på er, känns som jag säger det väldigt ofta men veckan består ju bara av måndag, fredag och sönda och kanske onsdagar. :oP
Tack också snälla ni för ni är så gulliga och håller tummarna för mig, *pussa*
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0