Inte alls på humör!!!

Hmm, såg att Anneli hade gjort ett klagoinlägg, känner faktiskt att göra samma sak.
Är på dåligt humör, men det har ju som vanligt att göra med ekonomi, jobb osv. (sen är det iofs första pillerdagen efter "roliga" perioden, men tack o lov så brukar jag inte vara gnällig o brysk o elak som en del kan bli, får bara lite ont i magen kanske o en förhöjd kroppstemperatur. Såja, nu vet ni det också, lite mer än va vissa ville veta antar ja men det är ju min blogg så skyll er själva, sånt här kan komma upp, hihi)
Nån som har ett jobb åt mig kanske??? Är bra på administrativt arbete tror jag, tycker det är kul iaf o svara i telefon, typ lite sekreterar jobb med andra ord, hihi. Nää vars, nu har jag sökt en massa, både som kommunikatör och inom vården o så, så det är bara att hoppas på att nån nappar.
Man kan ju tycka att det är ens tur nu :o(
O så hjälper det ju inte att 2 av våra vänner (som är lika gamla som oss) ska gifta sig i sommar o så fick vi reda på att de köpt hus nyligen också, jättefint, lite typiskt villaförort men iaf...det är ett hus o jäkligt fräscht va det o det blir säkert en bulle i ungen också strax efter bröllopet såvida det inte är det på gång nu fast de inget sagt. Å så ska ju 2 andra goda vänner till mig ha barn också.

Känner mig så bitter o hemsk för tillfället men man måste få klaga också, det känns faktiskt lite bättre sen.
Som ja skrev vid ett annat tillfällle så är det inte alls så att jag är väldigt avundsjuk eller "bitter" på mina vänner som det går så bra för, vill inte alls ha barn NU eftersom jag inte ens har en ekonomi som funkar klokt, (just nu vill jag bara ha ett klokt jobb) men det bara känns som att det går framåt för alla mina vänner utom för en annan o ang jobb så har man hållt på o trälat så här ett bra tag kan jag säga o det är så förbannat tråkigt o så har man en karl som inte ens vet om han vill bilda familj eller inte i framtiden.
Det är tur att man har sina vänner (och syster) som man kan tråka ut och våldgästa o bluddra hos o käka dumlekakor :oD

Ikväll (valborg) har jag o karln iaf varit hos min syster och grillat, till det vart det sallad o gröna bönor, till efterrätt vart det cappuchino och kladdkaka med grädde, mums. Men det vart alldeles för mycket kött tror jag o mat överhuvudtaget för nu har jag ont i magen :oS Lite småtrötter är jag också så det blir duschen o sen marsch i säng o läsa lite till i boken, kanske t.o.m läsa ut den ikväll. :o)
Sov så gott om ni inte redan gör det.
SeeYa

Kommentarer
Postat av: Anders

Klart man måste få klaga av sig lite ibland, lätta på trycket... :-) Tusan vad gott det lät med kladdkaka, det var alldeles för länge sen känner jag... hmm, måste nog bli en sväng till nåt café imorrn o åtgärda det... :-)

2008-04-30 @ 23:57:37
URL: http://anderstankar.blogg.se
Postat av: Alex

Det är tufft när det känns som om man står stampar när man egentligen vill vidare. Klart man måste få klaga!

Vi red i Beatelund på Ingarö utanför Stockholm. Otroligt bra turridning!

2008-05-01 @ 07:59:59
URL: http://nattfari.blogg.se
Postat av: Anneli

Ja fy tusan... Vore härligt med ett jobb i viken eller i stan men då bara 75% så man får vara ledig en extra dag i veckan eller ha 6-timmarsass. Nä måste fundera ut va ja vill pyssla med asså. Skönt o va ledig idag iaf men pecis som jag trodde så skulle det bli dåligt väder just idag. Aja.. nu ska ja göra iordning mig lite o sen tror jag det blir en promenad iaf. Kör ju igång med stegräknaren idag. Ha en bra dag. Kraaaaam

2008-05-01 @ 11:56:25
URL: http://heartofanneli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0