Jag önskar.....

att man kunde få veta vad djur tänker och säger ibland. I går kväll ringde vår hemtelefon kl 22.30, undrade vem som vågade ringa så här sent, jag hade lagt mig och karln var på gång. Det var vår granne och nära vän rätt över gatan som ringde och fråga om han o katterna kunde få låna en sängplats några timmar. Han sambo var på väg hem från norge och han skulle hämta henne vid 03.00 inatt som var så det gällde bara några timmar.
Givetvis fick han det men vi undrade ju vad som stod på och då visade det sig att någon hittat en rörbomb på deras gård (ni kanske har läst NT??) så den personen hade ju givetvis ringt polisen som i sin tur spärrat av och ringt bombgruppen som kom och flyttade på den halv 4 imorse men alla de boende fick ju evakueras då rörbomb klassas som rätt farlig då den oftast är rätt instabil (säger karln iaf och han borde ju veta som gjort 3 missioner)
Så hit kom Magnus med kissarna (små kattungar) i högsta hugg i buren. Tänkte att de kunde få hälsa på varandra fast jag vet att åtminstonde Missy inte tycker om andra katter men genom buren är det ju ingen fara. Missy kolla in men stack snart därifrån, hon tyckte det var läskigt, Missan var mera modig och tyckte däremot inte alls om att de var där så hon morra.
Släppte in katterna som heter Judith och Ester i datarummet och så hämta jag Missan som jag hörde satt utanför dörren och var allmänt nyfiken på vad som försegick. Så hon fick sitta i mitt knä, hon morra åt dem o så plocka min karl upp Ester i sitt knä o då kände hon väl sig lite extra modig och passade på att morra tillbaka till den stora katten (6 kilo vs 500 g, hahaha), hämtade sele åt MIssan, tänkte hon kunde få gå fram o hälsa om hon ville men samtidigt som jag ville kunna dra till mig henne om hon fick för sig att attackera. Men  hon ville bara gå ut därifrån så ut med henne och så in med Missy istället. Men hon gav ifrån sig ett osäkert jam o ville absolut gå där ifrån.
Sen var det rätt lugnt, vi sov fram till kl 4 då karlns klocka ringde o han skulle upp o jobba, vakna då jag också naturligtvis o hörde ett dovt  bzzzzzzzzzzzzzzzzz.....bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Missy kommer infarandes, ÅNEEEJ!!HUMLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *morr* upp i lite halvt panik i fall katten fick för sig att fånga humla som var väldigt slö, spritt språngade naken som man var, ut i köket o hämta glas o yra efter ett papper, runt sängen och försöka lokalisera humlan som är UNDER sängen, NATURLIGTVIS!! som tur va så var den precis i hörnet intill väggen så jag fick fatt på den med glaset o efter mycket om och men ner på golvet, svettandes o stånkandes i en obekväm ställning 4 på natten/morgonen (finns ju andra saker som kräver lika mycket energi fast är mycket trevligare att göra om man nu ska ska göra nåt alls kl 04.00 på morgonen!!) ut med humlan iaf.
Upptäckte att Missy fortfarande var väldigt avvaktande mot datarummet, stora tefatsögon som titta i hallen bort mot rummet. Slängde in henne där för att visa att det inte fanns några kvar men hon ut med svansen nere o så höll vi på så där ända tills jag bäddat iordnig och allt såg ut som vanligt här inne så NU är det ingen fara längre men det tog ett bra tag men hon är jättenojig nu mot allt. Har hört och vet sen tidigare att katter kan bli jätteknäppa när andra djur varit inne i hus och längenhet där de har sitt revir, så knäppa att de fått ta bort dom. Skumt, men så allvarligt är det inte här iaf men hon är lite nojig, lilla gumselumsan. Mmm, så man skulle bra veta vad hon tänkte och vad det är som är så otäckt, likadant ute nu förtiden, hon blev knäppare o knäppare för varje gång mot senare år när vi tagit ut dom så nu ligger hon i sin bur o trycker under en extra handduk, jättemysigt, fast hon gillar att titta ut när ingen se henne :o) så hon får följa med iaf. Hennes syster Missan skuttar så glatt bland gräset och tuggar o nosar och pinkar o klöser, är man hos pappa så hittar hon närmsta fotölj o hoppar upp o lägger sig o gottar, värsta primadonnakatten, hahaha.

Jo, så så började morgonen. Somna om lite senare och vakna vid 10, sent :o/ men men.....upp o käka frukost, börja med tvätten kl 12,  gick o fika hos Michis, gick en promis med henne och Chip, handla, gick hem o lämna Chip, Michis fick följa med hem till oss för att kolla in våran lya, gick och beställde en tid hos en ny frisör som ligger bara runt hörnet där jag bor typ och ångra mig när jag gått ut för att det inte kändes bra, ni vet, ibland så kan man känna nästan direkt, bara efter några sek. att något inte stämmer, kemin eller nåt annat. Så jag kände att om jag går till henne så kommer jag inte bli nöjd så imorrn måste jag avboka tiden, hade liksom inte hjärta att säga att jag inte längre ville ha tiden där. Nåja, så är det, man kan ju inte klippa sig hos någon som man känner så för och det är ju inte hennes fel utan det är ju bara vi som personer som inte går ihop eller nåt.... struntsamma, det får bli en tid hos min vanliga iaf.

Hem till Michis och hämta Chip som fick följa med  mig ut i hettan och jogga och gå lite, han ville nog väldigt gärna ha vatten när han kom hem. Kom på att vi var lite sena hem och att tvättstugan skulle låsa mig ute om 10 min så Michis fick komma ner o hämta hunden och lämna mina nycklar som jag lagt där. Tog ut tvätten, hem o laga mat o så nu sitter jag här och nu ska jag hoppa in i duschen, karln ropar o frågar om jag vill trängas lite med han, hihi. Man skulle ha en större dusch :o/
Hoppas ni också haft en underbar dag.
Kramisen
Ses imorrn Chip :oD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0