Trött men uttråkad

Idag har det varit en sån där lång dag igen men härlig. Jag har turen att även på jobbet som Pers.ass få vara ute hur mycket jag vill tillsammans med min brukare så idag har vi varit ute och gått i sammanlagt 2 tim och sedan har vi bara njutit av vädret på verandan.
Efter jag slutade kl 14 lämnade jag lite tidrapport och begav mig till sen på en irriterande väg till Hageby Centrum där jag körde in bland röran på nedre parkeringen. Irriterande är det för att det är kö och rödljus överallt på hageby gatan och dammigt och djävligt, bilen är skitig nog, tack iaf!! Mmm, när jag äntligen letat upp mig en plats att parkera på bredvid donkan hälsade jag på min gamla bilskola. Tänk att det gått över 4 år..att ta körkortet är det bästa jag gjort och det är jag rädd om.
Jag är inte bäst i trafiken och jag gör mina misstag men jag använder för guds skull BLINKERS, ni vet sådan som medföljer bilen, åtminstonde i vår bil. Verkar som att hälften av alla bilar oavsett årsmodell saknar blinkers framför allt på morgon och eftermiddag *morr*
Min karl körde efter en bil en dag (han skulle åt samma håll) som ej använde blinkers. När både han och "gubben" bakom ratten klev ur sa min karl "jag tror det är nåt fel på din blinkers, både högra och den vänstra". Gubben: "Va??, ehh, nää det tror jag inte!!" "Jo, du svängde både höger och vänster och jag såg då ingen blinkers". Gubben bara fnös och gick därifrån. Haha, bra gjort älskling!!!!!

Skulle kunna skriva så jäkla mycket om bilister som missköter sig i trafiken och inte tänker på några andra än sig själva när de kommer och framför allt då i rondeller där nån jeppe kommit på att man inte behöver blinka vänster i rondellen när man ska däråt utan endast när man ska ut och sedan fick jag höra att man visst får ligga i högra körfältet FAST man ska åt vänster. Känns ju j-ligt intelligent då det om något skapar krock och oordning i trafiken, det funkar ju inte. Och sen en sista sak; blinka för jössenamen på morgonen (också) om ni ska vänster, finns fler som har bråttom och ska till jobbet. Jäkligt irriterande om man stått i 4 min och väntat på att få köra och så hade man kunnat kört för 3 min sen om folk hade visat vart de ska, hur lat får man va??!!!! Blinkersen sitter ju för guds skull vid vänstra pekfingret och sluta TRÄNGS!!!!!!!!!
Åhh.....aaa, nu har man iaf fått ur sig lite aggressioner ang folk i trafiken, hahaha.

Ehh, jo, nu tappa jag ju tråden på vad jag gjort under dagen, men det hände nog inte så mycket mer förutom att jag sedan åkte och handla och hämtade upp karln på poståkeriet, jag hade köpt oss en varsin glass som vi mumsa på i solen innan vi åkte hem och lagade mat och jag till slut fastnade här :o)
Jo det ska väl tilläggas att vi inte fick sova inatt igen, eller jag rättare sagt, då det är jag som får ta de irriterade kommentarerna och sen gå upp och se till att det blir lugnt.
Inatt så avlöste de varandra också, suck. Men jag älskar dom iaf när det blir morgon och morgonen blir till em och man kommer hem. När kvällen kommer och lille snörpa kommer med sitt lek snöre (en halv meter rund resår)...:kanske inte lika mycket (inte lika sött efter 10 år som de första 5) men det är fortfarande gulligt.
Just nu sitter/ligger vi här allesemmans i datarummet som alltid när matte sitter här, Buffy (Missan) på databordet och lille snörpa (Missy) på karln äkta matta från afghanistan (den är ju bäst att rulla och gnida in/av hår på).
Eftersom jag inte har någe speciellt och skriva och älskar bilder och framför allt att ta bilder på mina små håriga älsklingar så kan jag ju visa hur det ser ut just nu :o)

image18
image19
Sen var det dags för att ställa sig upp och buffa lite med matte när hon tog kort,mysa lite. Men det är inte världens enklaste att ta en bra klar bild när hon buffar, man får passa på när hon sitter still :o) Hon är så mysig.
image20

Måste ju bara visa ett annat supergulligt kort på lillsnörpa, hon är så fotogenisk eller va det nu heter, en riktig liten linslus är hon, man får så jäkla bra och roliga bilder på henne. Här är ett iaf där det syns så tydligt att överläppen åkt upp så det ser ut som hon snusar. Hon har opererat bort en hörntand hon bet av på min förra hunds hundben troligen så hon har "bara" 3 huggtänder och de biter hon så friskt och riktigt hårt med om hon vill, hehe.
Hon ser lite IQ-befriad ut faktiskt, så söt.
image21
"Snälla husse, åk inte" T ska åka till stockholm för sin utb. inför missionen, ser ut att vara mindre populärt hos Missy :o(
image22
Mm, några bilder till bara.....hahaha, man måste nästan gilla djur om man tittar in på min blogg.
Såå skönt och sussa i soffan och ta upp halva platsen tycker Missan.
image23
Missan förra året, vi åker alltid ut på sommrarna så de får springa av sig lite och vara ute.
image24
Tyvärr har Missy av någon anledning blivit rädd för utelivet, utvecklat någon fobi kanske?? Så hon tycker nog att det är ganska mysigt egentligen att få följa med men helst ska matte lägga ytterliggare en handduk i buren så lilla jag kan gömma mig under den och småkika lite när ingen ser.
image25

Dom är roliga och intressanta, önskar bara att man förstod lite bättre när just sådana här saker händer. Vi har absolut ingen förklaring till varför hon blivit så här. Hon har i alla år (fram till ca 3 år sen) sprungit ute, hon har iofs alltid varit lite nervös av sig av naturen men......jaja, vi är glada om hon iaf vill följa med i buren för den hoppar hon så frivilligt in i varje gång, dvs ända tills syrran ska in också och det blir lite trångt. :oP

Nähä, nu är kl 23.19 och jag är lite rastlös, har fortfarande inte lekt med katterna så jag får väl göra det och förhoppningsvis får vi väl sova fram till 03.00 då T:s klocka ringer och han ska upp och jobba.
Hoppas att det blir en fin fredag, då ska jag äta en bra frukost och sen ge mig ut och gå och jogga ett varv.
Natti natti gott folk

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja jag ska lätt köpa mig en bytta nästa gång jag får tillfälle. :-) Ja fy fan det är inge kul med ordentliga krypningar i benen. Hoppas du får en bra helg med killen o kissarna. Kram kram

2008-04-04 @ 21:55:27
URL: http://heartofanneli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0