Usch för respektlösa ungar!!

Har i em haft syrran och hennes snart 14-åriga dotter här på besök då jag hade hämtat ut korten vi  tog förra veckan men det har jag nog inte nämnt?! Minnet sviker, ibland blir jag skrämd över hur dåligt minne jag har, usch.
Jaja, jo, syrran o hennes dotter P, jag, brorsan, och Tommy var hos Mattias Å (tissesson.se ) som jag var hos förra året och fotade mig hos för att kunna göra en sk "Secret Book" till min sambo.
Mattias är mycket trevlig och professionell och han är väldigt lätt att arbeta med och man känner sig genast bekväm i hans sällskap. Jag kom dit för att fota mig i "vanliga" kläder och i underkläder men det kändes så naturligt och bra när jag var där (jag hade självklart min syster med mig som sällskap) så det blev en del andra bilder också :o)
Några av dessa bilder ligger på hans hemsida under fiken "Galleri-Modeller", där som ni kan se finns öven en del andra som också låtit Mattias fota dem, en del mer vågade än andra :oP
Jag ville att mina foton skulle vara svartvita och smakfulla men sensuella och det blev ett jättefint resultat. Man får alla korten han tar (alltifrån 50-250 om man vill det för samma pris) på cd-skiva sen får man gå till expert eller nånstans och framkalla de man vill ha, men skivan får man ju behålla så man kan ju framkalla när man vill.
Jo så där var vi förra veckan och tog kort på oss alla. Vi hade pratat så länge om gruppfoto och syskonfoto och de vart bra så det finns några vi ska framkalla och ge bort i julklapp. Perfekt!

Jo, sen fick jag ju ÄNTLIGEN ett sms från ellos att mitt paket kommit så jag bestämde mig för att följa syrran o P ner till stan för att hämta det. Pa var väldigt trött och hungrig och hon kan va/bli så otroligt dum, skriker, beter sig som en 5 åring, säger fula ord och inget duger och ingen mat har dom och inget passar (som ni förstår så finns det visst mat, bara det att inget passar), nää, hon kan bli så fruktansvärt dum och elak och jag får sån god lust att göra nåt dumt för hon lär sig aldrig och man undrar när hon ska göra det egentligen.
Hon har vädligt svårt att förstå det här med att allt kostar pengar och hur mycket saker kostar.
Nää, inte hennes fel för hon förstår ju inte än, hon är lite "sen" med att förstå just sådant, vad pengar har för värde.
Hon kan va världens raraste och jag älskar henne oerhört mycket, så inte för den delen, men när hon sätter den här sidan till och inte visar nån respekt så kokar det i mig och jag tycker så synd om min syster och tänker att hon måste vara den tålmodigaste och tuffaste (känslomässigt) att 24 tim om dygnet stå ut med detta.
Hade det vart en partner hade vi alla lämnat honom/henne för längsen, men ett barn kan man ju liksom inte lämna bort men att orka stå ut med detta varje dag, ja, det är helt enkelt imponerande även om jag vet att det tär.
Men så är det ju när man har barn och är ensamstående, man vet ju aldrig hur framtiden kommer att bli eller hur barnen kommer att utvecklas, ibland spelar det ingen roll oavsett om de kommer från de bästa familjerna, det kan gå snett iaf oavsett hur man bär sig åt  men många ggr går det ju alldeles lysande och barnen blir starka, självständiga, vet att de och alla andra är av värde och är älskade!

Japp, då fick man ur sig det också.....
Nu ser jag att kl är strax 21 och jag tänkte kolla på Gray´s Anatomy.
Godnatt och på återseende ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0