Det är roligt att;

1. vakna och upptäcka att det ligger plastburkar över hela köksgolvet för att någon! blivit förbannad på att han inte hitta nåt lock som passa FAST jag hade lagt fram en burk på diskbänken som han kunde ha sylt i. Naturligtvis så räknar jag med att han ser den när den ligger mitt på diskbänken, men icke, OPS förlåt, du var ju karl, jag glömde!

2. få komma hem och se disken stå och vänta + nytillkommen disk i form av en stekpanna och en kastrull med halvt intorkad spenat, JIPPI! Och en karl som spelar tv-spel när han egentligen borde sova då han ska börja kl 04.00 menbd e är inte mina problem.
Vad får man då göra? Jo man får byta om till mysbyxor, pussa kissarna och mannen och snällt ställa sig och diska för att inte ha ytterliggare en sak att göra imorrn på min lediga dag som jag helst önskade att jag bara fick lata mig på och göra sånt som jag vill.
Och nu undrar ni varför jag är så dum i huvet som ställer mig och diskar när han borde. Jo, för att jag bara TÅL INTE att se disk när jag kommer hem som står med halvintorkade matrester i och en skitig spis. Visst nu var det bara det och en tallrik och bestick som han hade dragit fram, resten som krukor och andra tallrikar, glas och bestick var sånt som jag inte hade diskat idag när jag istället dammade i sovrummet.

Ska inget säga och jag säger oftast inte så mycket fast jag blir väldigt frustrerad för han gör väldigt mycket, ibland.
Som i förrgår möblerade han om lite som vi pratat om och damsugat på vissa ställen så det var ju jättefint det han hade gjort men ibland blir jag så irriterad för sånt stör mig inte hälften så mycket som att det är rörigt på diskbänk och kastruller och stekpannor som står med matrester kvar i, men sånt stör inte honom men allt det andra stör honom så jag antar att vi har det ganska så updelat så. Men jag önskar bara ibland att han kunde hjälpa till och ha diskat innan jag kommer hem när han vet att jag jobbat sent och avskyr när det ser ut så, för det andra kan vi hjälpas åt tillsammans med. SÅ därför säger jag inte så mycket utan står i min frustration och diskar fast jag är trött och hungrig och F-N nu hade jag glömt pommen i ugnen men det gick bra, några brända bitar bara. Suck.

Jo, jag älskar min goding och han finner sig i att jag blir arg och frustrerad och finner mig i att han är som han är...ibland, hihi. Vi kompenserar nog varandra ganska bra tror jag iaf i slutänden man blir bara lite trött ibland men nu ska han ju iväg i helgen så lite ensamentid får jag iaf :o) Kan behövas emellanåt.

Har fått mig ett rött öga också, igår, hoppades det skulle vara tillfälligt och försvinna men det sitter kvar idag också och känns värre, bajs! Går ju massa ögoninflammation nu så jag känner mig very sexy at the moment.

Godnatt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0