Grymt sugen och en låst port

Jag är så godis sugen eller på nåt iaf. Bigaroer (körsbär) skulle sitta riktigt fint just nu, annars vet jag inte exakt vad jag är sugen på, men NÅT vill jag ha och jag borde verkligen inte stoppa i mig nåt eftersom jag måste försöka gå ner lite i vikt iaf tills vi åker men det är ju såååå svårt! :o(
Ska träna imorrn iaf på jobbet, trist bara att det inte finns mer motionsgrejer än cyklar, skulle vilja ha nåt för hela kroppen.
Sen finns det ju vikter och annat sånt men inget för just konditionen så.

Annars hard et vart en ganska så intressant fm idag. Skulle åka till pappa en sväng och T till sina föräldrar.
Nu är det så att de installerat en portkod på vår port, innan har den stått öppen fram till 21 och sen har man fått öppna med nyckel utifrån och med låsvredet på insidan. (trodde vi iaf och vi har bott här i 2 år)
Men när vi kom ner så stod det en kille där och säger att vi inte kommer ut. (och innan det så hade vår granne tydligen också försökt att ta sig ut men inte lyckats och ringt nåt nr) Nähä, T försöker vrida på låset och sparka lite fint på dörren men den bara vägra öppna sig. Ringde låssmeden och han var på annat ärende och kunde inte komma förrän om 40 min tidigast. Nähä, va bra tyckte min karl, då får vi hoppas att det inte börjar brinna då, sa han åt killen i telefon. För vi har ingen nödutgång, och är det inte lagstadga på att det ska finnas en sådan i varje hus? Tror inte låssmeden visste det. "Va händer om vi ringer 112 då istället" frågar T? Men jag vet inte vad han fick för svar tillbax.
Men ärligt talat, va ska man göra om det börjar brinna. Det är 28 lägenheter så räkna med att det bor kanske ca 80 pers i huset och alla är väl kanske inte så unga, friska och krya och det tar ju lite tid om alla ska krypa ut genom det lilla utrymmet som finns om man krossar rutan på portdörren. Och vad ska man krossa den med? För nån hammare eller sån där glas grej sitter det ju inte vad jag sett iaf.
Nää, dåligt, vi ska ringa Graflunds imorrn och skälla lite på dem.
Jaha, så det var bara att gå upp och vänta 40 min. Gick ner igen, gick fortfarande inte att öppna, T vände sig om och fick syn på en vit dosa som sitter på höger sida på väggen, långt, snett bakom porten, satt ett nycketmärke på den, T tryckte på den och dörrlåset vrider sig och dörren öppnas!
VA I ***********!!!!!!!!! JAHA, men va trevligt att vi får veta att man ska använda den nu också för som sagt den 15 fick vi portkoden och fram tills idag har vi låst upp innanför med låsvredet som vanligt och med nyckel efter 21 utifrån.
Och det är ju sååååå smart att sätta dosan som man öppnar med 2 m "BAKOM" dörren utan att skriva en skylt eller så.
T ringde upp låssmeden och sa hur det var men han sa att han skulle komma och kolla ändå och att den knappen har suttit där i 5 år. Jag har aldrig sett nån använda den under den tiden vi bot här så jag undrar hur många det var som visste att man ska använda den nu och hur många det var, precis som vi, som hade glömt att den sitter där för det är lätt att gå förbi den. NU ser man den ju hela tiden eftersom man vet men iaf.
Skummaste va att när jag kom hem från pappa och sprang upp till längenheten och sen ner igen för att fika hos Michis och Leo så funka det inte att trycka på den knappen men det funka att vrida på låset. ORKA!!!!!!!

Undrar vad som hade hänt om det hade vart den dagen vi skulle med flyget eller om Michis och Leo hade bott här och hon skulle föda eller i värsta senariot: om det skulle brinna!!! Men då är det ju bara att slå ut rutan och ringa 112 och ta ut folk från balkongerna längst ner men de är ju ändå ett par meter upp så det går ju liksom inte att hoppa hur som helst därifrån. Jaja, blir bara lite upprörd och irriterad.

Kom iväg till pappa iaf och träffa dom lite. Testa ett par vita byxor som Anki hade som har varit brorsans en gång i tiden i strl 170 (har för mig det stod det i dom iaf) och jag kunde ha dom, HAHAHA. Nu är ju det stort men det låter ju bra iaf.
Fråga henne om hon inte hade ett par vita, tunna byxor man kunde få låna i Turkiet så man har några långbyxor om man skulle vilja/behöva det, annars har jag bara jeans och lite tjockare långbyxor, inget man går med i 45 graders hetta iaf.

Stacks om sagt vidare till Michis ett tag och fikade, kände mig dock lite oartig som satt och gäspade men jag är sååå trött, fick inte sova klokt inatt. Kan bero på att jag har min mens, brukar sova lite småilla då av nån anledning, vet inte om det är för jag tycker det är obehagligt eller nåt så kl 10 gav jag upp att försöka så trött och jävlig klev jag upp och sen dess har jag känt mig lite som så här:

(bild lånad från http://vykort.passagen.se/)
Har lite granna ont i magen, inte så mycket och jag har sällan dåligt humör vid denna period, tålamodet kan dock vara lite kortare men annars så märker man nog inget speciellt på mig att det är röda v. vilket min karl för övrigt tycker är skönt :oP Förstår inte det. Nää men det är rätt skönt, man känner sig inte direkt överpigg och inte speciellt fräsch, men man vet ju hur andra kan lida och fy fasen. Nää man får va glad så länge man inte har så många krämpor och humörssvängningar.

Michis bjöd på gott kaffe som vanligt och erbjöd mig faktiskt en bit sockerkaka som jag tacka nej till eftersom jag måste försöka men den skulle sitta riktigt fint just nu, hehe.
Insåg att det var ett bra tag sen jag var där hos henne för tusan va magen växt och faktiskt bara mage, du är så fin gumman och du verkar ha dig en riktigt cheerleader eller boxare i magen sån fart som det är där inne, disco hela dan liksom.

Har precis käkat hemmagjord pizzasallad, va hungrig och nu är jag som sagt grymt sugen på nåt sött eller nån god frukt eller nåt, ÅHHH!!!! suck.
Hajen 4 går för övrigt på 6an tror jag kl 22 och nu är det Batman begins på 3an? 5an? Struntsamma.
Ska iaf hopa in till tv:n igen. Dax o gå till jobbet imorrn em igen och sen dra 2 st 24h pass igen tisd-fred em.
Ger bra klirr i kassan sen nästa månad, får tänka så. :o)
Kram o godnatt

P.S sen måste jag hålla med Anneli om att folk verkar ha lagt av sig lite om att kommentera, lite dåligt med sådant på sistonde, kul med kommentarer ju och åsikter. Nu har  ju inte ALLA blivit dåliga på detta men det verkar som att en del lagt av sig lite, kanske tagit semester? hihi

Oj vilket inlägg, har ni somnat? hihi

Kommentarer
Postat av: Cissi

Då har du haft en underhållande dag. Jag har städat o plockat lite idag. Vi har ju kalas imorg. Kram

2008-07-20 @ 21:42:28
Postat av: Michis

*s Själv fick jag ett ryck förut och funderade på att moffa i mig en chokladkaka, men så tänkte jag på att du hade sagt att det bara var magen som hade växt och gnagde istället i mig ett halvt vitkålshuvud! :D

Leo asgarvade åt mig och sa att jag såg ut som en kanin när jag satt och malde i mig vitkålshuvudet framför datorn!



Du, jag märkte inte alls att du satt och gäspade hela tiden! Ta hand om dig vännen, jag sitter fortfarande och är alldeles jätteglad över att jag hade tunna lår (i jämförelse med magen)...
asg



Sen måste jag säga att Leo fick all tvätt torr i tid och bäddade sängen alldeles själv! Inte dåligt gjort, eller hur!
s*

2008-07-20 @ 21:47:51
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Thess

Michis: Åh vilken tur, är så trött som sagt så det var ju inget personligt iaf :o)

Vitkål är ju så gott och det var ju himla duktigt att han gjorde allt detta utan att du sa åt honom, nästan så han får sitta fint och få en godis ;o) hahaha

Karlar.....dom är goa och roliga dom (även om man vill strypa dom var och varannan dag)

2008-07-20 @ 22:01:19
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Michis

Och ja, jag får hålla med, det är disco hela dagen i magen... Fast det har visst blivit lite trängre där inne nu för bebisen, den kör inte längre de där riktiga karatekickarna, utan nu är det mera som att ha en liten alien i magen som glider omkring och trycker stenhårt här och där!

2008-07-20 @ 22:02:28
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anders

Jag vet... jag har varit dålig med att kommentera på slutet, men jag brukar läsa iaf. ;-) Jag får försöka skärpa till mig... Angående det där med vita byxor, det är vääääldigt trevligt! Ja, på tjejer alltså, själv tror jag inte att jag skulle passa så bra i det. :-)

2008-07-20 @ 23:03:48
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Anneli

Käkat lite körsbär idag faktiskt. Gott som godis nästan och har ju en heeeel jävla del på tomten så det är bara att käka så mkt man orkar. :-P Även käkat lite onyttigheter såsom cheesecake och daimtårta men en annan har ju inte en utlandsresa och nåt bikinibärande att tänka på. Jag satsar på långpromenader i höst sen istället. När man har lite mindre mage och vikt att bära runt på. :-) Hemmagjord pizzasallad låter fint det. Nåt bra recept att dela med dig av som påminner om dom man får på pizzeriorna?

2008-07-20 @ 23:27:04
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Michis: mm, mysigt, alien i magen *ryser*



Anders: Blir så ibland :o) Ang vita byxor så tror jag visst att du kan ha sånna men beroende på va det är för modell. Men visst, vissa grejer passar man helt enkelt inte i, jag är glad att jag kunde ha dom så jag slapp köpa. Känns inte som att det är så aktuellt att gå med sånna här i sverigen när vi kommer hem.



Anneli: Fuskigt! Daimtårta, det var längesen, det är ju bara så jäkla mumsigt. Hemmagjord eller köpt?

Pizzasalladen kan jag inte svara på om den blir som den man köper för de smakar så olika beroende på pizzerian men om man skär kålen i tunna strimlor och sen har i 1 del vitvinsvinäger, alltså 2 msk (tror det går med röd också) och 2 delar matolja (6 msk och blandar med mycket salt och svartpeppar och sen har i paprika på burk du vet och sen att det får stå och dra sig nån timma eller så i kylen så brukar det bli jättegott. Men bara kål och tomat och dressing är kanongott också :o)

2008-07-21 @ 12:45:48
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0