Hällregn, eller va säger ni?!

Här har man bestämt att man ska vara duktig och gå iväg och fika hos syrran med Denise och Ronja ochs å ska det börja åska som aldrig förr och regna som värsta syndafloden. Man kan ju undra vad vi hade gjort för dumt eller om de kriga rejält där uppe ett tag. Usch! Gillar annars när det regnar nån gång ibland, ganska mysigt men detta var ju bara löjligt mycket.

Vi skulle iaf tåga iväg innan det började tänkte vi men Denise hann inte mer än ut utanför sin port mer eller mindre förrän det börja men hon mötte upp mig och vi tog raska steg ut i det rasande regnet.
Först försökte man ju liksom hoppa över de största pölarna men det var så mycket vatten överallt, om det inte forsade vatten så låg det i säkert 5 cm höga pölar.
Passade på att stanna och ta lite kort för att föreviga denna regnande stund, var ju liksom ändå blöt och gympaskorna var som tvättsvampar så...

Ja, här bara forsade det ner som ni kan se, det var som en fontäntrappa och på gräset bredvid var det som en miniflod som rasade nedför.

Sånna här pölar var det nästan överallt mer eller mindre, ca 5 cm djupt skulle ja tippa på. Det var bara att trampa på lite glatt :oP

När vi kom till syrran så fick Denise låna ett par mjukisbyxor av syrran men jag valde att faktskt sitta med halvblöta byxor, de var ju mest blöta nedtill och på framsidan så det gick. Tänkte att jag aldrig skulle få på mig dom igen annars, räckte med skorna som man skulle få på sig som var blöta, fulla med vatten och vägde bly och kalla, brrr :os
Ronja ville iaf glatt hälsa på kisseungarna Helge och Trina men det tyckte inte dom.
Helge var lite tuff av sig och gav Ronja lite småkängor på nosen om hon blev för närgången, han faktiskt och ta kort på en av gångerna när han sitter och vevar med tassarna, lite suddigt men det vart hyffsat iaf.
Värsta kung-fu-stilen, hahaha.

Trina lilla raringen tyckte inte alls om hunden och morra och var rädd och ville inte vara med på bild.
Men jag är lite osäker om jag lagt ut bilder på dom tillsammans så jag gör det nu så får ni se skillnaden, de är syskon bara det att Trina är lite efter och äter inte riktigt som hon ska så vi får väl se hur det blir med henne i framtiden.
Det är inte det att hon kurat ihop sig, för hon är verkligen så liten kraken. Men söt.


När jag ändå visar kattbilder så måste jag ju visa hur mysigt Missy och jag hade det på min lediga dag här i veckan nu i soffan



Nu står skorna i hallen fyllda med tidiningspapper men det kommer väl ta evigheters evighet att torka dem och jag antar att jag måste byta papper redan nu fast jag stoppa i dem för kanske en kvart sen men de är ju sjöblöta också så..., torra mysbyxor har jag fått på mig och nu kurrar magen så det är väl bäst att försöka leta upp någe att äta, vad nu det ska va, hmmm.
Vi var på marknaden i himpa idag med jobbet och där hitta jag 2 böcker av Dean Koontz som jag inte har läst (tror det är 5 böcker ca som jag inte läst och hittat av honom), jag har letat som en galning på nätet och biblioteket men jag hitta bara en tror jag men nu hitta jag faktiskt 2 st för 10 kr st, inbundna så jag är sååååå glad för jag älskar hans böcker och så köpte jag en ask bigaroer (körsbär) och en ask hallon för 25 kr st som jag ska mumsa på, så jag ska ha det så mysigt ikväll och karlfri är jag också :oP och börjar inte jobba förrän halv 3 imorrn em. :o)

Kram

Kommentarer
Postat av: Michis

Åh, ha det supermysigt gumman! :)



Och det regnet var vi ute och körde bil i... Körde 60 på 90-väg och kände att det ändå var lite för fort. Men tror du inte att en Audi prompt skulle köra om i ösregnet över heldragen linje?



Folk.

2008-07-12 @ 19:18:00
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja jäklar det såg blött ut det där!

2008-07-13 @ 11:58:46
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Therése

Ååå va fina katter...! Blir alldeles kattsjuk! :)



Kram!

2008-07-13 @ 23:08:07
URL: http://www.hanky.se/therror

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0