jaha, då var halva dagen förstörd

Eller inte..jag vet inte.
Har precis vart på stan för att se om jag kunde hitta mig en klänning till bröllopet nu i em och att kunna ha samma när vi är i Turkiet men jag hade ingen tur. Så jag köpte mig ett vitt sidenband som jag ska knyta runt mitt liv på min mörkblåklänning och sen har jag min vita tunna scarf så jag tror det blir bra ändå.

På vägen hem så bestämde jag mig för att gå emellan där vid Bomullsfabriken och sen upp bakom så man kommer upp vid en parkering strax nedan för oss.
På parfkeringen på gruset ser jag en liten gråpåse sitter alldeles still och jag går bara knappa metern ifrån och naturligtvis så reagerar man. Jag stannade och gick närmre men den rörde inte på sig, eller ja, den tittade ju men flyttade inte på sig och djurvän som jag är så puttade jag lite försiktigt på den för att de om den inte ville gå men det ville den inte.
Tänkte att där kan den ju inte sitta, då blir den ju överkörd snart så jag tog upp den mellan 2 fingrar och satte den under ett träd istället på gräset, den försökte inte ens bita mig. Givetvis (eftersom jag är så blödig) så började jag fanisera om att den kanske brutit ett ben eller kanske rent av väldigt uttorkad. AHHHH, stackars pippi.
JA jag vet att det finns Massor av djur som törstar ihjäl men oftast så ser man dom ju inte men den här såg jag ju och höll jag ju i. Funderade genast på om jag skulle gå upp och hämta vatten i en liten plastbytta och ställa där men det är väl att gå till överdrift.

Nu tänker ni säkert att jag är så löjlig men då får det så vara för sån är jag och kommer alltid att vara, försöka rädda djuren jag ser som lider!!!
Men när jag nu kommit hem så undrar jag om det inte kan vara så att det faktiskt var en unge som bara ramlat ner från boet eller nåt eller så hade den vätskebrist och jag gör inget. Buhu :o(
Ja, nu kommer jag undra resten av dagen hur den lilla pippin mår och säkert imorrn också och några dagar till när jag går förbi där. Men sån är jag..... ;o)

Kommentarer
Postat av: Michis

Det är inget fel på att ha ett stort hjärta... :)

Det blir säkert bra med den mörkblå klänningen! :)

*kram*

2008-07-05 @ 12:36:40
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: SagoElin

Åh! Nu kommer iaf jag att ägna kvällen åt tanken på lilla fågeln.. Blödig som man är. ler lite

2008-07-06 @ 15:51:43
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: Therése

Ååå jag vet... :( Jag är likadan. Vill rädda alla djur, stora som små. Hoppas fågeln klarade sig.

2008-07-06 @ 21:28:25
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Anders

Djurvänner är oftast goda människor så skäms inte över att du är blödig.

2008-07-06 @ 23:11:00
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0