lite av varje

Jag tror jag håller på att bli tokig.
Vissa nätter driver jag mig själv till vansinne och undrar om jag behöver två vita och en bår, men jag tar mig samman och tänker att det finns fler kvinnor än jag som i dessa stunder bannar över sig själva och att man faktiskt har en hjärna för tillfället. För i ärlighetens namn så orkar man bara tänka till en viss gräns och på ett visst antal saker samtidigt innan man känner att hjärncellerna krockar med varandra och kör in i hjärnbalken och sånna saker.
Man undrar ju VARFÖR det ska vara bra att  börja tänka på saker och ting som man inte kan råda över kl 1 på natten iaf?!
Igår natt, jag var så trött och vi kom i säng skapligt, jag läste inget utan släckte direkt. Med ens så var hjärnan klarvaken och man tänker; inte nu igen. Kom igen nu!! SOVA!!! Men näää, inte sova, tänka och grubbla.
Det var om (ur mina tankars dialog): resan, reseförsäkring, måste ringa och kolla upp vad som ingår i den. Vem ska vakta katterna så det blir bäst för alla, brorsan kanske vill sova över nån dag på helgen med nån polare eller så...får ringa honom. Vad va det jag skulle köpa med mig nu igen..solskyddfaktor ja..lite koltabletter kanske.
Sen måste jag ju klippa mig, boka minimanikyr, köpa hårfärg, undrar när jag är ledig så jag kan fixa det?
Vi måste ju fixa i klädkammaren också, ser ju förjävligt ut, måste ringa runt om lite jobb också. Hoppas jag fått svar från skolan än om jag kom in eller inte. (kan svara att jag kom på 480:e res.plats)

Ja, så där gick min hjärna på högvarv så där en timma eller så tills jag höll på att bli helknäpp och försökte intala mig själv att SOV!!!!! Tänk imorrn istället. Inte undra på att jag är litet rögtänkt om dagarna och tappar ordförråd och minnen, för ni ska veta att jag är jäkligt produktiv om nätterna, hahaha.
Nää men allvarligt så har jag funderat på vad mitt dåliga minne beror på, känns som att jag glömmer saker som jag borde komma ihåg, som vissa vänner, vart man lärde känna dom från första gången, det är lite allt möjligt och det är verkligen saker som jag tycker att man borde komma ihåg men icke sa nicke :o(
Kanske beror det på det kaos som pågår i min hjärna och att man haft så många andra saker att tänka på som tagit upp den platsen? Nån mer som känner igen sig eller är det bara jag?
Blir lite mörkrädd för mig själv ibland.

Men men...
Nu i skrivande stund sitter jag på jobbet, ska snart gå medicinronden och sen är det kvällsfika. Jag har har gjort en ostkaka som jag tog med och tänkte bjuda på, mums :o)
Annars har Harry (han som jag jobbar helgen ihop med) och jag grillat idag åt oss alla, vi fick stå med paraply stundvis men det gick bra. Till det hade vi färdig potatisgratäng som de köpt på willys, jättegod och jättekrämig, den ska jag köpa nån gång när man vet att man inte har så mycket tid. Lite sallad, de boende vart mätta och nöjda iaf, vi också.

Imorrn jobbar jag dag och på söndag kväll så det finns lite tid över att leka med  mina vänner imorrn :oP Jag ska ta en fika hos syrran imorrn efter jobbet med en tjejkompis Denise, sen är det kväller och då ska jag bara passa på att slappa och njuta av min karlediga kväll alldeles för mig själv :oD Han skulle ha åkt idag till Halmstad men vädret var trist och han var trött då han börja 4 imorse igen så han skjutsar migtill jobbet imorrn bitti och sen sticker.

Nu måste jag dra, jobbet kallar.
Trevlig helg.
Kram

Kommentarer
Postat av: Anneli

Nej då, du är inte ensam tyvärr.. Varje natt denna vecka har jag försöööökt komma isäng till kl 23 åtminstonne och sen har det dröjt till 12-01 tills man somnat... o sen vaknat vid 4-5 på morgonen. Detta jäkla grubblande på allt som man måste göra. Jag vet inte riktigt vad man ska ta sig till för att komma ifrån det. Kramar

2008-07-11 @ 22:36:03
URL: http://heartofanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0