på jobbet

Sitter här och mer än hälften av mitt arbetspass har gått. Som vanligt går tiden rätt fort här fast det är otroligt lugnt emellanåt, men det finns alltid att göra om man bara vill.

Hade äntligen fått världens städnoja idag på fm vid 12 efter att ha vart i ett litet mer komatillstånd på morgonen och gick som en zombie från sängen till nästa slapparställe; soffan. Lyckades på nåt sätt iaf släpa mig ut i köket och göra mig 2 mackor men kl 12 försvann zombie-förbannelsen och jag började som sagt damma av växterna, fönsterbrädor, hela bokhyllan i sovrummet och lite andra hyllor och helt plötsligt så var kl 13.35 och jag hade inte käkat, inte bytt om och jag skulle försöka hinna gå till jobbet idag för att få min promenad men det sket sig så fem över 2 drog jag i mig lite melon och fick ta spånkan till jobbet istället.

Mr T har ju haft sin jäkla snuva från o till som aldrig vill ge med sig och som vissa dagar är för jäklig så han var ju till vc och tog prover och idag så visade det sig att han är allergisk mot vanligt husdamm. Bommer! :o(
Så nu blir det allt till att han får hjälpa till att damma lite oftare helt enkelt och köpa andra lakan som inte drar till sig lika mycket, ta ner och tvätta gardiner lite oftare för det gör man ju inte så ofta nu direkt, så vi får väl se om det blir bättre.

Mhm, ja det är lite om vad som skett idag, mer spännande än så får jag nog inte idag då jag inte slutar förrän halv 10, kanske tidigare om det är lugnt. Men ikväll MÅSTE det, helst, bli tidigt i säng, vart alldeles för sent igår framför datorn och sen med näsan i boken fram till halv 2 på natten. Måste upp och styra innan besöket kommer.
På listan står;
handling
bak
städ och tvätt
och så mat också förstås :o)
Suck, jaja.
Hoppas ni har en bra tisd.
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0