Resa lätt?

Inte jag inte iaf, har precis suttit och skrivit en lista, eller rättare sagt; påbörjat en lista.
Det är helt sjukt va grejer man släpar med sig, blev ju typ ett halvt papper bara med hygienartiklar, ni vet som tandborste, tandkräm, duschkräm, schampo, hårgelé, necesären med smink och diverse, nån handduk, hårtork med mycket mera. Har inte ens börjat på själva kläddelen än och så slutar det med att man inte ens använder hälften av kläderna en gång. Två bikini har jag iaf och det kan ju gå åt faktiskt. Sen rycker det väl med lite kjolar, ett par shorts, och så kommer man till vad man ska ha för toppar med sig, ÅH HERREGUD säger jag bara. Mmm, bäst man börjar i tid att planera så man inte drar med sig 3/4 av garderoben, lätt hänt om man är mig.
Skulle så gärna vilja vara den som reste lätt, ni vet, stoppar en tandborste och lite underkläder i en rygga och sen så löser de det andra sen. Men jag kan bara inte vara utan lite kläder att välja på, hårborste och allt det andra som finns i badrummet.
Nää, hopplös är jag på sånt här. Men den här gången blir det väl inte så mycket shopping som i grekland så man behöver nog inte ha med en extra resväska den här gången som vi skulle behövt då, haha.
Är bara orolig för hur mycket lön jag kommer få denna månad men än så länge ser det lugnt ut med räkningarna, inga oväntade utgifter än iaf.

Nu ska jag knoppa, jättetrött, om en timma ringer kl för sambon :o( stackarn...tuffa pass de har emellanåt men så är det när det är sommar.

Natti

Kommentarer
Postat av: Michis

Jag brukar klara mig på handbagaget när jag åker bort en vecka, hatar att stå och vänta vid bagagebandet nämligen.

Men så har jag till sist lärt mig att man aldrig använder allt man tar med sig heller. Inte ens om man tar med sig jättelite! ;-)

En kjol, bikini/baddräkt, ett par shorts och ett linne i handbagaget räcker en vecka, man reser ju oftast från svalare Sverige och då har man varm tröja, jeans och T-shirt på sig när man åker, så det behöver man inte packa. (Okej, trosor för hela veckan tar jag med mig i bagaget med.)

Blir något skitigt sköljer man upp det i handfatet på kvällen. I värsta fall kan man alltid köpa en T-shirt eller ett linne på plats.



Sen sminkar jag mig ju inte så mycket, så det räcker med foundation, puder, mascara och en ögonpenna. Samma sak där, saknar man något så finns det att köpa.



Jag är ju inte lika bra på att fixa håret som du är heller, så jag nöjer mig med en hårborste och ett par hårsnoddar. :D



Sen är det typ body lotion, solskyddsfaktor, deo och tandborste kvar, duschgelé och sånt köper jag också på plats om inte hotellet har bjudpack.



Ändå brukar det bli så att man kommer hem och aldrig använde kjolen man tänkte att man skulle ha... *s*



Fast det kanske bara är jag som är en högst ovanlig tjej!? ;-)

2008-07-19 @ 08:08:19
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Thess

Michis:Hihi, jag sminkar mig inte ens så "mycket". Lite mascara och sen täckstift sen är det bra såvida man inte ska vara lite extra fin för då åker ögonskugga på och kanske nåt mer men annars är jag väldigt enkel så där, så vacker som jag är Hihi.

"Så vacker utan spackel! :oP



Vet inte vad du pratar om, du ser väl alltid bra ut i håret och jag kan knappast kalla att sätta ett par clips i skallen för att vara duktig på att fixa håret men visst, säger du det så.



Duktig du är som reser så lätt, nää det kan inte jag, jag måste veta att jag har mina grejer.



Ovanlig vet jag inte men vädigt rar, ärlig och väldigt fin :o)

Hälsa Leo och kängrun :oP

2008-07-19 @ 10:27:04
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hehe jag är också kass på att packa rätt och lätt. De brukar bli MINST en topp för varje dag. Sen ett par extra fina om man vill gå ut några kvällar. Sen det här med skor... jag kan aldrig bestämma mig för vad jag ska ha fötterna. Måste ha nåt till stranden, nåt att shoppa i, nåt att ha på kvällen osv. Så det brukar bli 4-5 par skor och sen slutar det med att jag använder flipflopsen hela dagarna ändå. :-P Sen handlar man ju oftast en del därnere med så det brukar bli ett företag i sig att försöka få med sig allt hem sen. Suck. :-)

2008-07-19 @ 11:11:28
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Anneli: Hahaha, ja du är och jag är så lika så. Fattar inte att man aldrig lär sig för det är ju som du säger och framför allt med skor, man använder ju bara ett par och det är ju de bekvämaste. Jättefint att ha på sig ett par lite finare skor (som man då oftast inte kan gå så långt i eftersom man snart får skoskav) men när man är utomlands brukard et ju lätt bli en promenad även efter maten om man är ute och käkar och då är det bekvämast med ett par flippflopp eller tofflor.

Linnen...ja, det är ju så svårt att bestämma sig :oP

Aja, det ordnar sig nog KANSKE om jag funderar länge länge. ;o)

Kram

2008-07-19 @ 14:28:51
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0