Så trött

Då har man avverkar ytterliggar ett  24 h pass och ett återstår men de går ju rätt fort så det är ok bara jag får sova ordentligt inatt så är jag nöjd.
Sitter som en zombie här vid datorn, stora pälstussen ligger som vanligt ovanför tangentbordet och den lille illvillingen i soffan bredvid husse som spelar x-box.
Tydligen hade den minsta inte varit nån drömkatt inatt (nähä!!!) utan som vanligt ställt sig och kraffsat på dörren in till klädkammarn fast vi har kuddar för. I nån timma hade hon väl hållt på och T rytit åt henne från och till och slutligen kastat iväg min kudde tvärs över rummet och gjort en fullträff på kissen som genast sluta.
Bättre blir det väl inte inatt då jag redan nu är alles redo för täcke och kudde och absolut ingen lek innan (blir väl så illa tvungen iaf) men de eller bara lillamaja kommer iaf efter 00 med all säkerhet börja jävlas.
Jaja....

Mina kläder från Ellos hämtade jag idag också och som jag tänkte och sa så passade allt utom byxora, suck. Kunde knäppa dem men det var tajt så det får bli ett par större som kommer om en vecka ungefär.
Skorna passade bra som tur var iaf. lite ovant med skor som slutar precis vid ankeln bara men det löser sig :o)

Nu ringer telefonen i ett också så det är bäst jag slutar.
Godnatt

Tillägg: Har ni nånsin pratat med nån i telefon som bara suger ut all energi ni har i kroppen? Hade just ett samtal nu (med en släkting). Vet ej varför jag tycker det är så jobbigt men den människan stjäl verkligen all min energi de senaste åren och jag bara orkar egentligen inte bry mig men vi är ingen stor släkt kvar längre (iaf inga som vi umgås med) vi är vl 4 st eller nåt. Så man känner sig lite tvungen att hålla kontakten och svara när hon ringer.
Man skulle ju kunna tycka att jag skulle känna så inför mamma med alla dessa problem som vart men jag älskar min mamma och jag älskar att prata med henne och träffa henne och hon stjäl inte min energi men denna andra människa gör det och jag tycker det är såååå jobbigt!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja det där jäkla krafsandet på saker o ting på natten kan göra en vansinnig. Man märker ju att dom gör det just bara för att få uppmärksamhet och för att väcka en liksom. morr



Jo sådär käns det ungefär att prata med min far nu förtiden... Man orkar inte...

2008-07-16 @ 22:33:03
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hoppas att du får sova inatt istället.

Jo du det finns sådana som bara är jobbigt att prata med men man känner sig tvungen.

2008-07-17 @ 10:50:33
Postat av: Therése

Doll-face! Du MÅSTE bara köpa FY-spray i närmaste Djurmagasinetaffär! Spruta detta på dörrjäveln och katten kommer genast att sluta kraftsa! Börjar hon igen är det bara att spruta på mer. FY har räddat vår nyinköpta soffa! (den förra klöstes sönder på bara ett par år)



Angående energitjuvar så säger jag bara: skit i att svara. Blod är i ärlighetens namn inte tjockare än vatten. (ja, gyttjevatten iaf! ;)) Det finns ingen anledning till att personen ifråga ska suga musten ur dig. Samtala med sådana som får dig att växa och må bra istället.



Kram!

2008-07-17 @ 13:16:16
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Therése: Jo jag har det hemma faktiskt. Av nån anledning så har jag inte tänkt på att spraya det på dörren, bra idé. Men jag undrar om det kommer funka, funka inte vidare värst bra på soffan tyvärr, bara ett tag. Men det skadar ju inte att försöka. :o)



Ang energitjuv så jo, jag måste tyvärr svara, bara är så.....men det är inte så ofta de samtalen kommer som tur är.

Kram



Cissi: ja det hoppas jag också, är redan trött igen. Men snar är det mat på bygget så då kanske man piggnar till lite när man får lite energi i sig.



Anneli: Jasså, trist. Det har väl blivit sånu när han är ensam förstår jag. Vad ska man göra liksom?!

Kram på dig gumman och ha en bra helg

2008-07-17 @ 17:06:08
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Grandinar'n

Vad jobbar du med? :)

2008-07-17 @ 17:48:14
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Postat av: Thess

Grandinar'n: Jag jobbar nu på ett boende för psykiskt sjuka, dock bara vikarie och sen jobar jag natt på ett äldreboende och som pers.ass 1 dag i veckan. Så jag gör lite av varje för tillfället.

Har du nåt jobba att återvända till sen?

Hoppas du får en trevlig fredag.

2008-07-18 @ 09:35:33
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Grandinar'n

Aaah...oki.



Ne...tyvärr så har jag inget jobba att återvända till. Iofs har jag fått ha kvar en gammal timtjänst på ett utav mina gamla jobb, men dit vill jag helst inte börja igen på heltid.



Ska ev få börja jobba på ett dagis här i närheten där jag bor. Min killes polare...hans mamma driver ett dagis...så vi får se hur det blir. :)

2008-07-18 @ 22:49:16
URL: http://ceekaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0