sängdax

Jo, tack snälla ni, jag mår lite bättre nu :o)

Nu är kl 23.00 och jag ska försöka tvätta mig och ge katterna lite tonfisk och sen försöka sova, kanske unna mig lite läsning också. Hoppas på att mina enerverande, irriterande, genomträngliga, ostoppbara, hopplösa tankar och funderingar låter mig vara ikväll, men det är väl som vanligt.
Va skönt det skulle vara om man kunde ta av sig huvet och säga; godnatt! Sen fick man sova utan störningar hela natten.
En sömntablett skule vara skönt att ha tillhands iaf att kunna ta ibland.

Nu har man ju vant sig att det är så här varje natt, nästan varje natt iaf och till sist så somnar man ju, det vet jag. Men det finns nätter som är värre än de vanliga, när tankarna verkligen sätter spinn och man får krypningar i benen och får nästan lite panik över att man inget kan göra åt alla grejer just då man ligger och tänker på för att det är natt eller att man MÅSTE sova för att orka med nästa dag men då blir det bara ännu värre och det känns som att det här med sömn kan man ju lika gärna skita i då det bara är t ex 4 h kvar tills man ska upp.
Nää, dom nätterna önskar man verkligen att man hade nån tablett att ta, åtminstonde insomningstabl. för om jag vaknar på natten brukar inte spela så stor roll såvida det inte är nåt särskilt som ska hända.

Nää nu sitter jag ju och bluddrar här så kl springer iväg, haha. Bäst jag sätter fart.
Ska försöka ta med lite gympakläder imorrn till jobbet och försöka träna lite. Vi har ett litet gym på jobbet som vi kan få gå in och träna i på arbetstid om det finns tid och möjlighet och om det är ok för den andre personalen också förstås.
Så det finns inga ursäkter, ska försöka att gå så mycket som möjligt till jobbet och sen försöka träna där också, det är bra. Försöka duger iaf, önskar bara att jag hade lite mer pli på mig själv för jag skulle och vill verkligen gå ner några kilon tills vi åker och för klädernas skull men vi får väl se hur det blir med det.

Jo, jag måste ju säga att jag var faktiskt duktig innan jag stack till jobbet idag och röjde upp lite i stora klädkammarn. Det var ju ett sådant som jag/vi tänkt på så nu slipper jag det, eller det är iaf inte lika stökigt längre så det är iaf ingen panik :o) Ibland ska man få arslet ur vagnen!

Godnatt med er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0