Det är inte lätt.....

..när man som kvinna vet bäst!! :oP :oP
Började med att karln kom hem vid 2, hade beställt klipptid åt han kl 5.
Samma tid låses tvättstugan för oss så man inte kan inkräkta på nästa bokande. Jättebra! Om man nu kommer i tid dvs för om man kommer 1 min försent så har dörren låst sig och man får antingen stå och vänta tills nästa kommer (vilket förhoppningsvis då är snart) eller stå där o glo som ett fån i en halvtimma för att se om nån kommer eller ej och i det sist nämnda fallet gå in och boka den tid som då har lagts ut igen för andra att boka.

Vilket fall som helst så drog tiden iväg här hemma och jag, kvinna som jag är, för det är ju så typsikt oss kvinnor och jaga upp oss så dant och stressa, sen att det faktiskt finns BRA orsaker till det struntar ni i :oP,  började väl tycka att det skulle bli lite småstressigt om vi inte begav oss iväg nu (då), kl var då lite över 3.
Men icke, söliga som ni karlar är (för varför ska man stressa, att vara tidsoptimist är bra, eller hur?!!) så vart kl halv 4 och jag förstod genast att det skulle bli tajt med tiden då vi också skulle köpa jordgubbar utanför coop men tänkte att vi hinner nog om vi sticker till Willys, Ingelsta där vi vet vart allt är så man slipper fara runt som en yr höna/tupp bland alla andra yra höns och tuppar som inte heller vet vad eller vart de ska ha eller gå.
Jättebra, eller inte för karln tyckte vi stod så bra på Coop så han tyckte vi skulle in och handla på coop när vi ändå var där, jag ville fortfarande åka till Willys då kl blivit ÄNNU MER, men nu var det inte jag som körde och att tjaffsa skulle bara sinka oss ännu mer. Så med än glad min/humör **eller hur!!!!!** tågade vi in på Coop och fick då som sagt fara runt som yra höns, fast som en höna och tupp med rullator för det går ju inte fort då man måste kolla i varje hylla om det man ska ha står där eller inte.
Stressad och irriterad tänkte jag nästan lämna vagnen och karln och skita i att handla, skjutsa hem karln så han fick åka iväg och klippa sig och sen åka till Willys själv!!! Men jag behärskade mig och fick med mig det viktigaste i vagnen utan att vi vart alleldes för osams, hahaha.

Jaha, kassakön var inte alltför lång vilket kändes som en lättnad då kl hunnit bli halv 5, ut i bilen, packa in och så iväg. Eller inte! Alla som vart på Coop vet att det är jättefina parkeringar med fina djurskyltar så alla vet vart man parkera, vi ställde oss på nyckelpigan tror ja, en bra parkering, precis vid kanten att körfilen, dock ganska långt in på själva coop-parkeringen om ni förstår?!
Alla, skulle naturligtvis ut från vår parkering och eftersom alla ville hem NU liksom vi (kl var nu 16.40) så ville ingen stanna för att låta oss backa och köra ut i kön, näää det kan ju va dumt för då får dom ju vänta en bil till.
Och alla (ursäkta alla ni som skulle svänga vänster nu) dumma ****** som väntar och ska svänga VÄNSTER, men HALLÅ!!!!!!! Det finns EN utgång från coop, typ så där 8 utgångar sammanlagt från parkeringarna och det kommer bilister från alla dessa, alla vill ut, ingen vill känna till högerregeln och alla ska svänga vänster. Inte undra på att det blir kö.
När vi stått fast på parkeringsplatsen i 10 min (16.50)  kom äntligen ägaren till bilen framför oss och skulle åka, inte för att han hade särskilt brått utan la in påsen där bak, stängde dörren, öppna dörren igen, tog av sig kavajen, stängde och sen satte sig bakom ratten, WOHO!!!!!!! Min karl är inte rädd för att ta för sig i trafiken så när han väl hade flyttat på sig framför oss så kom vi snabbt ut.

Tror ni inte nu att jag kom 1 minut, 1 j**la min försent till tvättsugan. Att det ens var en minut var ju helt otroligt med tanke på att kl var typ 10 i på coop. Men ja..där stod jag med mina påsar, fruktansvärt irriterad över att det var med en minut jag missat tiden. Tänkte att jag nu skulle få bli stående ett bra tag i väntan på nästa om det nu skulle komma nån nästa.
Men maten behövde komma in i kylen så jag tog hissen u men när jag åkte upp hann jag se en tjej i linne och tofflor så jag hoppas på att hon skulle till tvättstugan så upp med hissdörren och slängde in maten innanför dörren medan hissdörren fick stå öppen och in igen och tack och lov så skulle hon till tvättstugan, jättetrevlig tjej så det gick bra :o)

Nu är jag superhungrig och jag bara vet att jag måste göra en matpaj, en petit-chou och 2 nötkakor, jättegod mjuk nötkaka som man har grädde på och hallon eller jordgubbar eller vad man nu vill ha. Den blir så saftig och god, mums :o) Så det är väl bäst att jag sätter fart om det ska bli nåt gjort.

TREVLIG MIDSOMMAR!!!
KRAAAM

Kommentarer
Postat av: Michis

Vilken tur du hade i oturen ändå - men vad är det med män och tidsoptimism egentligen? :D

2008-06-19 @ 18:39:00
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Thess

Michis: Åh jag har inte en aning, de är hopplösa :oP

2008-06-19 @ 18:42:15
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0