Födelsedagsfirande

Jaha, då har man vart på födelsedagsfirande för 3 då, två som fyllt och jag som fyller.
Det vart en massa gott. Anki hade gjort en jättegod gryta och till det vart det nybakt bröd, potatis och sallad. Sååå godis, men Anki är ju kock så det mesta hon gör blir godis :o)

Efterrätten hade jag tagit med utan att hon visste så det visade sig att hon också hade gjort efterrätt fast det var hon som sa att vi skulle äta istället för att bara fika. Så jag hade gjort en nötkaka igen med grädde och massor av jordgubbar:

Och Anki hade tänkt chockladmuffins, glass och jordgubbar så när vi hade lassat upp på bordet så såg det ut så här:

Med den här utsikten:


Så vad fick jag då? Jo jag fick 250:- i blomsterchekar på en blombutik på Degeersgatan (?) där dom tydligen har mycket mera än bara blommor. Men vi behöver nya växter i höst när det inte är så varmt här inne för just nu så verkar allt dö för oss :o( Ser lite tråkigt ut, framför allt i köket men det får vara så för det går inte just nu.
Sen fick jag lite teckningar av syrrans dotter och ett armband med lite fina smycken på eller sånna där berlocker eller va det nu heter, haha.
Av min älskade så hade han vart så rar så han hade köpt mig 2 champangeglas av "blå droppen". När min moster jobbade på  duka så började hon samla på dessa glas åt mig men tyvärr så slutade hon kort där på Duka så det blev inte många glas. Har några snapsglas och 2 champangeglas och idag fick jag 2 till.
Tog en bild på en för att visa hur fina de är:

Äsch den hamna på sniskan men den får va så nu för jag orkar inte ändra.
Mätta och belåtna är vi men jag orkade ändå ta mig ett varv med Chip så jag har rört på mig lite iaf.
Nu ska jag bara slöa i soffan :o)
Skön söndag på er.

Kommentarer
Postat av: Michis

Tack för att du var ute med Chip! Han blev helt utslagen! :D

2008-06-29 @ 19:29:27
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anneli

Gott gott med jordgubbar! Najs det hade varit att ha en sån pool hemma. Hade jag en släkting som hade en riktig pool hemma så skulle ja nog hänga där hela sommarna. :-P

2008-06-29 @ 20:40:31
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Michis: Jasså? Så fort och långt gick vi inte, haha. Men han vart väl lite trött i skallen av allt tjat om att gå fot och sitta och så du vet, hihi. Han sköter sig jättebra, dvs om man har kycklinggodis med sig iaf :oP



Anneli: Mm, förstår att du skulle det. En annan tycker det är för kallt i poolen, bara 20 grader. Men är det tillräckligt hett ute så kanske man hoppas i iaf. Men det är ju fint, riktigt fint.

2008-06-29 @ 21:59:48
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Michis

Ja, men det är nog det, han blir trött av att koncentrera sig! :D



Jag ska vara på sjukhuset klockan 12.00 idag! :)

Men jag borde däremot vara hemma efter ett. Skriver till dig på din blogg med om det!

2008-06-30 @ 08:49:42
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Therése

GRATTIS! Kram!

2008-06-30 @ 09:58:25
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Lisa

Nötkakan såg jättegod ut! Har du nått recept som du vill dela med dig av? Ha en bra dag!

2008-06-30 @ 15:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0