Nu vet ja..

..vad vi ska göra midsommar eller det har jag väl vetat mer eller mindre i 2 dar nu, eller rättare sagt med vilka. Bara det att NU vet jag VART vi ska va. Det har pendlat mellan att vara hos bekanta eller om vi skulle låna min fars och hans frus hus nu när de ändå ska bort till Båsta, men nu blir det tydligen hos de bekanta vilket säkerligen kommer bli trevligt tror jag.
Huvudsaken är att jag vet vart vi ska vara och hur det blir med mat och så.

Imorrn ska jag faktiskt för andra gången i mitt liv iväg och göra unna mig en manikyr, en minimanikyr.
Är alldeles för lat och tycker det är för jäkla boring och klippa och fila och fila och fila och fila, ja ni förstår.
Mina naglar växer som ogräs, har jättefina långa naglar (när jag inte brutit av nån dvs) och alla undrar vad jag gör. Här är hemligheten: INGENTING! Tycker det är som sagt så tråkigt att fila för det tar sån tiiiid så jag skiter i dom  om jag inte nu bryter av en, då filar jag bara den sen får det se ut osm det gör, hahaha
.
Men imorrn så ska jag faktiskt betala 150:- för att nån annan gör det åt mig.
Sist jag gjorde nåt sånt var när jag hade brutit av några naglar och satte dit glasfiber på de fingrar men annars är jag helt enkelt för sniken.
Fanns ett ställe som lät bättre och tog 120:-  (hair´n beauty )vilket inkluderade; klippning, filning, handmassage, nån vårdande olja tror ja och valfri lackning (jag vill ha fransk manikyr). Men hon hade inte tid förrän på onsd nästa v och nu är det kris här så det fick bli det andra stället. Det är väl inte dyrt 150:- kanske men hon ville ha 60:- extra för en fransk manikyr lackning. Jaja, det blir nog bra, hon hade tid för mig imorrn iaf.

Jättefint men inte vidare värst praktiskt, inte nånstans!


Annars har jag färgat mitt hår ikväll så nu har jag en jättefin färgrand i pannan, som vanligt! Lyckades rätt bra förra gången att undvika o kladda ner mig alltför mycket men den här gången gick det inte lika bra men jag visste ju att det kunde bli så här så därför gjorde jag det några dagar innan midsommar.
Fäller som en....ja..angora?? Kan inte komma på nån bättre jämförelse för tillfället.
Alltid när jag färgat håret så rasar det, lite scary faktiskt ibland och så kan det också bli även när jag tvättat håret innan det är torrt och jag dragit av det värsta.
Vet i 17 om jag har brist på någe eller om det ska vara så?!?.

Nu ligger Missan här ovanför tangentbordet, ovanligt va?! :oP Och lillmaja i soffan här bakom, karln och en vän sitter och kolla på matchen men Sverige förlorar ju iaf, framför allt tror jag det nu iaf då det står 2-0. Men men...
Nä, nu ska jag se om jag kan gå och hitta på nåt bättre och göra än att sitta här :oD
Kram på er och hoppas torsdagen blir en bra dag.
NATTI

Kommentarer
Postat av: Michis

Var ju billigt ändå för att fixa naglarna... Antar jag. Min version av att "fixa naglarna" innebär att helt enkelt klippa av dem! ;)

2008-06-18 @ 22:38:41
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Therése

Hallå! Finfina naglar! :)



Vet inte om det är du som skrivit i min blogg angående Hägg? Blandar ihop meddelandena, speciellt om de inte är undertecknade med namn och adress typ. s

Hur som helst - nej, jag har ingen bror vid namn Magnus. Dock gick jag i högstadiet tillsammans med Tommy Hägg. :)

2008-06-18 @ 23:14:50
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Lina & Cassis

Hej thess! Tack så jättemycket för alla roliga & söta kommentarer, eller ska man kanske säga åsikter? Kul att du verkligen säger vad du tycker, sånt gillar vi! Hoppas du tittar in igen! :)

2008-06-18 @ 23:57:36
URL: http://lcfashion.blogg.se/
Postat av: Anneli

Designen i bloggen ändrar man genom att gå in på "design" och välja antingen en ny grundmall eller fortsätta på den du har och då välja "redigera din befintliga stilmall". Då ser du ju alla HTML-koder som bloggen är uppbyggd av och det är där i man gör ändringar... Det här med HTML-koder är ju rätt rörigt i början men tror det är rätt lätt o kul om man väl satt sig in i det, då kan man skapa hur mkt rolig design som helst! :-) Ja fint med långa naglar men jag filar allt ner mina om de blir allt för långa. Tycker dom är ivägen annars. Bra att du unnar dig lite manikyr. :-) Angående håret så tycker jag du ska testa kosttillskott som "hårkontroll" eller "silica"... det har jag använt ibland och man märker att både håret och naglarna blir starkare av det... Om man tappar mycket hår kan det ju vara ett tecken på tex järnbrist, så det kan räcka att käka extra järntabletter. Hoppas du får en kul midsommar o att karln inte blir alltför full. ;-)

2008-06-19 @ 00:09:15
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Draken

ojj vad snygga naglar!

2008-06-23 @ 11:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0