Joggning, glass och glidmedel

Trots alla mina 6 blåsor och brännmärken på tår och häl så lyckades jag träla i mina fötter i jympaskorna. Tillsammans med karln tog vi en joggingrunda. Har slagit mitt eget rekord i joggningen i hur långt jag orka. Vi jogga nog 1 km sammanlagt med ett stopp på 2 min Vi börja jogga där uppe i folkparken vid korsningen efter minigolfen och spranf rakt ner och runt vid alén och upp vid tennisbanorna och stannade efter den uppförsbacken. Jogga sen från gången där man kastar frisbegolf och stannade inte förrän vi var nere på hemköp på kungsgatan. Är såååå stolt över mig själv men det krävs också att T är med och "puschar" på mig för jag har en tendens att stanna alldeles för tidigt fast jag orkar mycket längre.

Men efter vi stannat och gick in på hemköp så gick jag som en...ja nånting iaf för jag hade så jäkla ont i tårna att det kändes som jag blödde från de sår jag redan hade men till min förvåning så har ingen blåsa spruckit och de andra ser ut som förr men imorrn så blir det bara till hemköp på g:la lasarettet sen ska jag nog vara hemma och städa då syrran kommer och vi ska grilla och dricka lite vin och kall cider :o)
Har köpt Aquatini (cider) Melon rush som vi brukar köpa ibland, men vad jag inte har tänkt på att läsa på etiktten på systemet där den står är att det ska vara smak av vattenmelon och skumbananer, hahaha. Måste tänka på det när jag dricker den imorrn och känna efter. Skojigt, dom är ju goda ju :oP

Annars idag så har syrran och jag vart på stan igen och köpt ett litet stycke smalt bomullsband då jag tänkte sy fast hällor på de 2 klänningar jag köpte för ett tag sen (blå och svart) på Gina så man kan fästa bh-band där. 
Klänningarna har en förmåga att töja sig lite vid bysten och glida ner så man får dra upp den lite mellan varven så jag tänkte att det skulle vara smart att sy sånna hällor som finns på sådana bh:ar som man kan ta av bh-banden på och så kan man ju även ha klänningarna om man har en bikini under (då gravitationskraften har en förmåga att visa sig lite mer än när man har en bra bh som puschar upp dom till rätt nivå, hahaha)
Sen köpte vi oss en stor grekisk sallad på kupolen och gick till å-backarna och satte oss men matlusten infann sig inte  idag heller så mycket, så det har bara blivit macka till frukost och lite sallad till lunch, päron och gröt nu ikväll, det räcker så länge man dricker bra med vätska också.

När syrran och jag delat på oss kändes det lite trist att gå hem och sätta sig så det var bara upp i lägenheten, till katternas lycka, ringa Michis och sen gå igen. Två små håriga vänner stod och titta lite ledsamt  och undra om matte skulle gå nu IGEN. Bort till Michis och tog en kopp gott kaffe och sen knata vi bort till Halvar´s och tog oss en glass, mums, med viol, mjukglass och saltlakrits topping. **dregel**

Michis visa mig också vad man kan göra med glidmedel, hehe!!! Nu undrar ni allt. Kanske inte ska säga mer, ni kan allt få undra vad som hände egentligen.

Ok då, det var så här, att då Michis och EvilRedHead kände sig lite granna som ett lesbiskt par
(dock ett par utan hångel!!,hihi) när de handlade på Rusta härom dagen (taget ur Michis blogg "Vardagsgrejer": 
"Efter att ha gått på Rusta och Willys så blev jag så klart tvungen att vila. Två timmars "action" leder till en timmes viloläge i sängen, så är det bara. Ändå bar EvilRedHead på varukorgen inne på Rusta och på Willys drog hon vagnen, (samt kläckte den sköna kommentaren: "Det känns som att vi är ett lesbiskt par." varpå jag replikerade: "Men det är alldeles för lite hångel för det!") men det hjälper bara inte vad jag gör - ont får jag ändå när jag rör på mig. Och när jag inte rör på mig, så det gäller ju att hålla igång lite lagom så där.

Så jag vart ju genast lite avundsjuk på dem två så jag bestämde mig för att sälla mig till deras sällskap, Tänkte att kvinnor förstår ju varandra bättre än va män gör och sexet bara måste vara bra så det börja med att Michis tog fram glidmedlet och sen.....

NÄÄÄÄÄÄÄ, nu luras jag så näsan och tungan blir grön.
Glidmedlet var till för att, vi kvinnor som faktiskt har lite lår och älskar att gå med kjol på sommrarna har en tendens att "gnugga" insidan av låren mot varandra vilket resulterar i ilsket röda och irriterande runda, mindre fina fläckar när det är sånna här varma och fina sommardar och det är ju inte alltid man vill dra på sig ett par avklippta strumpbyxor heller och känna sig sexig :oP så då visa hon att man kan använda glidmedel till att även smörja in insidan av låren där friktionen blir och så blir det inte så..jättebra. 
Men jag lovar, jag fick smörja in själv :o)

Vet ju sen tidigare att det är bra till mycket förutom till det uppenbara :oP Det som Jessi visa mig då hon jobba som sex-partyförsäljare, var ju bra till b la om man hade kluvna toppar eller ville ha lite glans i håret. De är jättedryga de flaskorna man köper så det är värt pengarna, men av nån anledning så har det inte blivit av men jag ska fanken gå och köpa mig en flaska! :oP

Nu är det kväller och jag har duschat med karln, hände dock inga snuskigheter (lite besviken men jag förstår) :oP han tog sig en snabbdusch och sen gick raka vägen in i sovrummet då han ska upp om 6 tim, nu är det 5 kvar.

Nu ska jag till soffan och smörja in mina stackars fötter som vart så duktiga idag.
Natti natti på er

Kommentarer
Postat av: Anders

Var det så att du sprang runt strömmen nåt? Jag tyckte jag såg dig mellan femöresbron o norra sidan, eller hur man säger. Hade du svarta byxor o vitt linne eller t-shirt!? Jag låg i gräset i slänten... eller förresten, när jag läser din beskrivning av var du sprang så låter det som att det inte var du...

2008-05-29 @ 22:45:26
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Thess

Nää det var som sagt inte jag. Bar dock svarta joggingbyxor fast med ett svart linne och en grå "munk"tröja med dragkedja på. Men vi sprang ju där uppe där man kan svänga av till åbackarna precis innan man kommer upp bredvid till tennisbanorna. :o)

Sov gott

2008-05-29 @ 22:57:34
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Michis

*asg* Du är för skön gumman! Förstår att du blir avis på mitt heta lesbiska sexliv och jag är så glad att du testade glidmedlet! :D



Jag gillade min egen kommentar och ditt svar på det med:

"Hur känns det mellan låren nu då?"

"Jodå, men när det går så här långsamt så känns det ju inte så mycket annars heller!"



:)

2008-05-30 @ 12:13:56
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0