Gud va jag avskyr...

...när humöret pendlar upp och ner. Nu har jag kommit in i en sån där depp period igen, suck. Eller jag gick väl inte direkt ur den förra men iaf.
Man försöker hålla skenet och humöret uppe, inte så att man "lurar" andra men jag avskyr att gå och SE deppig ut så jag försöker ge sig på ett leende och tänka på annat, annasr går man ju verkligen ner sig. Vissa gånger funkar det och andra gånger inte.
Nåt positivt är ju att de ringde från Lennings sjukhem igår där jag jobbar som tim.vik på och där jag har sökt jobb. (3 natt tjänster och 3 dag)
De ville tala om att de valt ut de som de vill intervjuva, men de som redan jobbar hos dom (som dom fann intressanta förstås) kommer de inte att kalla till intervjuv utan de kommer att gå på det som de redan vet och det CV som man skickat in.
Kanonkul att man vet att man står som intressent (?) och att de faktiskt funderar på att anställa en annan, får nu bara hoppas på att man är en av de 6 som de vill satsa på. Får svaret nu i början på juni.
O så försöker man att inte bli glad för man har fått så många nobbar det senaste året eller inget alls rättare sagt, men man hoppas ju iaf och så kommer man bli asbesviken, as usual, när beskedet kommer att de tillsatt tjänsten med annan sökande. Likadant varje gång så det går väl åt skogen det här med.

Men idag har det vart en rätt så bra dag. Var uppe hos Michis och fick superduper god äpplepaj, är inte så förtjust i just äpplepaj annars, blåbär brukar vara en favorit även om det är väldigt lite blåbär och väldigt mycket paj deg, hahaha.
Men jag tror jag ska försöka mig på hennes paj, hon gör som jag men äpplena smakade så där riktigt saftigt, mjuka, inte syrliga, härligt av kanel och socker och pajdegen var liksom lite krispig eller vad man ska säga.
Äsch, man måste nog smaka för att förstå, den var god helt enkelt, vi kom underfund med att eftersom vi gör degen likadant så måste det bero på att hon använder smör!!!
Och jag VET ju att man ska använda smör. Anki, pappas fru, som är kock har ju då alltid himmelska kakor hemma (framför allt hennes drömmar som bokstavligt talat bara smälter i munnen) och hon "tjatar" jämt om att man ska ha smör, framför allt då man gör kakor, skillnaden blir faktiskt enorm och likdant är det väl för pajdegen liksom. Ska allt ta o baka den till fred alt lörda då jag ska ner till kära mor som fyller år idag :o)
Haha, lät som jag bara brydde mig om den där pajen jag fick, men sällskapet är det ju inge fel på heller, lilla goa Michis (nu lät det som du var 5 år men men....) Tur man har vänner :o)

Hmm, när jag skrev detta som står över detta så var kl bara 3 och jag var tvungen att gå iväg för att åka och handla med karln och nu har jag kommit hem (han är på möte) och jag upptäcker när jag ska göra maten att både purjolöken och potatisen är väldigt mycket borta, hmmm... Jag är 100% säker på att jag packade ner en purjo i vagnen för jag stod ett tag för att få en fin och hittade en som var jättefin och T sa att han skulle hämta potatis, minns att han kom med annat men jag är inte säker på att potatis var en av dem. Kollade nu på kvittot och varken potatis och purjo är inslaget, jag VET verkligen att jag la den där purjon i vagnen, visserligen var det inte jag som packade upp på bandet men jag packade ner i påsen och då tänker man ju inte på att kolla om man fått med allt under tiden utan man kollar ju bara på bandet innan man går så man inte glömt någe och det var jag körde bort kundvagnen sen och där låg det inget kvar.
Så nu får det bli annan mat :o( Jaja, shit happends!

Köpt blommor till balkongen också och några smultron plantor så jag ska snart plantera dom, ska bara göra mat först. Sen väntar kex och ost också ikväll tillsammans med ett nyköpt svart te i lösvikt med smak av smultron. Mums.
Imorrn väntar Chip och Åby, hoppas det inte regnar bara så man kan vara ute med han lite.
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Michis

Ja, den pajen var god. Skäms att erkänna det, men det blev ingen kvar till Leo sen! asg

Jaja, sånt som händer...



Ha det fint i kväll gumman, håller tummarna för att du får jobbet på Lennings!

2008-05-14 @ 19:56:43
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anders

Jo, jag erkänner, slarvig är jag ibland, men nu kommer det en lååång kommentar istället då... ;-)

Det låter som du haft en helt ok dag, så dina aggressioner kanske inte hade just med dagen idag att göra!? Hoppas du mår bättre snart så ska vi köra ett pass innan maj är till ända.

Bra med jobbet, hoppas att du får det! håller tummarna

Nej, nu ska jag inte ta upp mer utrymme här utan börja skriva på ett inlägg istället. Kram!

2008-05-14 @ 21:24:15
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Anders

Jaha, det blev inga asterixer utan det var visst numera bara en markering för fet stil mellan tecknen... Hrm... Jaja... Nu vet man det... :-)

2008-05-14 @ 21:25:56
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hehe ja det kan vara så, att är det för tyst o lugnt så är de säkerligen iväg på hyss. Precis som med ungar. :-) Ja vi får se hur det blir med halsen, hoppas de inte är halsfluss bara men det brukar jag inte ha men detta käns inte som en vanlig förkylning heller. Aja vi får se. Är din förkylning borta nu iaf då? Åh hoppas hoppas du får jobbet nu då så kanske du slipper plugga nå mer nu. Hälsa du med. Kramar

2008-05-14 @ 22:14:23
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: MityThess

Michis: Haha, vet hur det är :oP Har hänt att man gjort nåt gott som egentligen ska räcka till både 2 och fler personer men att man smält i sig allt själv, hihi. Gott är det men man mår rätt dåligt sen av allt sött, jag gör det iaf och så får man dåligt samvete för bilringarnas skull, inte för att karln inte får nåt, han behöver ju ändå inget, hahaha.



Anders: Snäll du var nu som la in en längre kommentar nu. Nää, idag var det inga direkta aggressioner som behövde komma ut just nu men överlag så finns det nog en hel del, hihihi.

Hmm, jag vet, måttligt störande. Tror inte det går att göra stjärnor ens på ett inlägg, man får helt enkelt hoppas på att folk förstår iaf när det ska vara sådana :o)



Anneli: Mm, precis som riktiga busungar är dom, nästan alltid nåt djävulstyg när det är tyst, eller så ligger dom faktiskt och sover båda två. Tack o lov så hade ingen av dem knaprat upp blommorna på bordet, då hade jag fått "panik" och T hade blivit skogstokig, haha



Förkyldningen sitter envist kvar, även om det blir bättre och bättre, men det är segt som fasen :o(

Många som har ont i halsen och förkylda, nu även Jessi, suck. Skiten går bara runt runt, hopplöst!



Till er alla: Tack snälla ni för ni håller tummarna och hoppas med mig.

2008-05-14 @ 22:28:39
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Michis

Nu har ju jag med uppdaterat min blogg och märker att jag har samma problem som det blev här - rutan är inte längre ifylld. Vet inte om det är något cookieproblem eller nåt, men det ordnar sig väl med tiden helt enkelt!*sen ska jag bara testa en grej*

2008-05-15 @ 18:24:13
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: MistyThess

Åh, nu har den fått för sig att jag bara heter MityThess, utan s i Misty alltså när jag ska lägga in en kommentar. Väldigt störande!!

Hur i all världen fick du till stjärnorna?? Varken jag eller Anders får till dem, de liksom försvinner när jag man lagt till kommentaren eller inlägget.

2008-05-15 @ 20:54:09
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Vonka

Hej! Ville bara säga att jag har den nya plattformen som dig nu. Kan man inte lägga till andras dagböcker längre? Och så ville jag säga det att jag var inne o läste michis db för ett tag sen när hon hade varit hos frissan...hon var ju hos Rosina. Det är min halvsyrra. :)

2008-05-15 @ 21:01:20
URL: http://vonka11.blogg.se/
Postat av: Anders

Jo, jag såg oxå att du numera heter MityThess, men jag trodde att det var en försiktig, medveten övergång för att sedan landa på MightyThess... :-)

2008-05-15 @ 23:53:06
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: MistyThess

Vonka: Nää, det verkar inte som man kan göra det än trist nog, vill ju kunna söka nya kontakter, men det kommer väl.

Va världen kan vara bra liten ibland, Michis vart ju riktigt nöjd så hon måste vara skicklig :o)



Anders: Haha, den var bra. Nää det var inte riktigt min tanke men nu när du säger det så kanske det inte vore en så dum idé, hehe.

2008-05-16 @ 08:23:14
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Michis

Jag skrev ** helt enkelt. Alltså, dubblade stjärnantalet. Istället för att ta en asterisk runt ordet så tog jag två! ;)

2008-05-16 @ 17:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0