Segt blod!

Så blev det en ny dag idag också, tänk att man alltid vaknar upp och det är en ny dag varje dag, otroligt. Än har jorden inte gått under! :oP
Sen vill jag bara säga att jag tycker det är så kul med kommentarer, ni är så snälla som läser och skriver :o) Tack.

Idag har det vart busy busy. Kl 07.45 stod jag på parkeringen och hämtade upp syrran och hennes kisse Helge, åkte vidare till Små djurskliniken och möttes av den trevliga personalen.
Efter att ha lämnat en halvt skräckslagen och något förvirrande katt där åkte vi till Coop för att inhandla lite frukost och lunch.
Hem och käka lite, tog oss en promenad, glömde dock min kamera mobil hemma och efter att ha blivit sur på vägen då jag insåg att det var en perfekt dag att ta massa fina bilder så ätervände vi efter halva vägen hem till syrran igen och hämtade mobilen men då hade den dumma vita ankan? gått över staketet och gömt sig i gräset för att äta så det vart inte så bra bilder och de andra fina änderna var inte alls längre på humör för att bli fotade, TYPISKT! Så går det när man glömmer den hemma. Vi fortsatte iaf varvet runt, gick hem till mig för att hämta lite tidrapport och papperet till blodtappen.
Sen hade kl blivit så mycket att det var dags att börjamed lunch innan man skulle hämta Helge igen så varm smörgåstårta vart det. Bar sedan av till kliniken igen och hämtade en dreglande katt. Men vem f-n skulle inte både dregla och skaka när man fått bollarna (om man nu hade några dvs) avskurna och dessutom en massa okända människor runt omkring. Men han mådde fin fint. Så dom skjutsade jag hem och åkte själv vidare för att lämna tidrapport och lämna blod.

På blodtappen gick det mindre bra idag, var väl en sn dag idag helt enkelt. De hitta en fin ådra på min högra arm som vanligt men när hon stuckit mig så hade även den gjort det så det var bara att börja om på nästa arm och där hittad dom en bra men det visa sig att det inte var så bra iaf för det rann lite dåligt och efter ett tag så börja det värka i armen lite så 3 st stod o fråga vart det värkte och hur jag mådde och sa att de skulle ringa om nån dag för att kolla så jag mådde bra. Dom är så gulliga och omtänksamma där uppe så och roliga med för den delen. Men blod lämnades till slut iaf men det tog lite tid. Tog en bok som tack som handlar om de överlevande från tsunamin i Thailand, den kan nog va bra.

Tillbaka till syrran som hade skickat et meddelande, Helge var visst lite väl glad på att slicka på såret så hon följde med mig hem då det finns en zoo affär precis utanför där jag bor för att köpa en tratt så han lär väl va lagom glad när den kommer på inatt :oP
Nu är jag iaf hemma, karln stack iväg för att träna och jag blev lämnad med disken, men det gör inget så det har jag gjort nu och ojojoj vad jag skriver för att för en kvart sen skulle jag ha vart nere i tvättstugan, haha. Sen är det ju tv-kväll också för mig idag, från kl 20-23.20 på femman. Som sagt, en busy busy day, kanske somnar gott sen iaf :oD
Utlovar lite bilder lite senare från promenaden men nu måste jag springa ner till tvättstugan, eller det kan ju vara onödigt när man har hiss så jag tar väl den istället!
Kram på er alla

Uppdatering:
Tog visst en dag eller två innan jag orkade och/eller hade tillgång till datorn men nu ska jag lägga in bilderna från min promenad och på en kaka jag gjorde igen när vi hade främmande. Inte lätt o försöka få nåt skrivet här när man har en hårig, galen, väldigt väldigt kelig katt som buffar och myser :o)
Idag ska jag baka igen, fast kärleksmums. Vi ska ut till ett par som köpte hus i somras och hälsa på. På Fars Dag på söndag får det bli en nötkaka tror jag, det var längesen, med grädde och bär :o)

Här är äntligen lite bra kort på den vita ankan, den är så söt.





Lite lagom dimmigt



Ute på pinnen sitter den där jäkla skarven (det är vad vi tror det är iaf). Den satt ju där en annan gång och min mobilkamera zommar inte in tillräckligt bra för att det ska bli nåt vettigt tyvärr, syns för  den är vacker.

Massa pussar till min älskling!



Kommentarer
Postat av: LIsa

Tack så jättemycket!

Jag blir jätteglad för alla kommentarer! Uppskattar det mycket! :)

2008-11-04 @ 18:18:56
URL: http://lisalinnea.bloggagratis.se
Postat av: Anneli

Men shit vad du bakar en massa hela tiden. Du får nästan ta och kicka igång ett hembak-fik nånstans. :-)

2008-11-06 @ 11:12:55
URL: http://heartofanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0