Snöväder och biltvätt

Detta kan ju låta konstigt när det var snöigt och kallt idag men det var ett måste för att få bort saltet på bilen och så var det skönt att äntligen få det gjort också. Nästa gång måste vi passa på att vaxa bilen också, skyddar ju lite bättre o så :o)
I skrivandets stund har jag väldigt ont i min tumme, jädra katt. MEN jag får skylla mig själv eftersom jag vet att man måste hålla händerna borta så mycket som möjligt när man leker med Missan för hon är överallt och ingenstans och hoppar och far som en vettvilling. Hann o tänka att nu gör det snart ont och mycket riktigt så satt klon i sidan av tumnageln och rev upp ca ½ cm djup reva som gör förbaskat ont så fort tumman kommer i minsta kläm som t ex när man skriver nu och man trycker till med tummen ni vet eller håller i nåt osv. Jaja, det läker det också så småningom, så kan det gå.

Ang mammas katt, Tarzan, hänger han fortfarande med, han kämpar på men jag trodde sista visan var sjungen igår igen. Var nere och hälsa på och såg honom där han låg under soffan, mager o ingen glöd i ögonen. Hemskt var det för han brukar ju som sagt va så välmående men han var rätt uttorkad också. Men min mor och hennes karl åkte till veterinären idag igen och han bedömde tydligen att han var varken bättre eller sämre tror jag men tydligen tyckte han iaf att det var värt o göra ett försök ett tag till så han fick mer kortison och vätska och mamma fick med sig nya tabletter hem att ge han, så vi får fortsätta hålla tummarna.

Vill till sist bara säga; va underbart det är med snöväder, man tar på sig ordentligt med kläder, mössa, vantar och så ut o pulsa i snön, barna åkte snowrazer i Galgebacken, där en annan åkte när man var liten. Kanonmysigt och det blir ju liksom så mycket finare, "varmare", ljusare och luften blir en helt annan när själva snöblåsten lagt sig.
Men det är väl bara att njuta av morgondagen också för sen ska det ju bli 8 grader + typ resten av veckan, nää inte riktigt men på onsd iaf o så säger dom att dom tror att det ska bli den varmaste julen nånsin, typ 2+ varmare än normalt, så det där med att fira med en vit jul är som sagt snart ett minne blott och detta kanske är första och sista snön för i år. (fast jag tror ju att det kommer mer fast kanske inte förrän efter jul i så fall om inte innan) Men en grön jul får vi nog stå ut med, suck!
Godnatt o kram på er

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack så mycket, livet är alltid som en berg och dalbana :P



Kram

2008-11-26 @ 21:04:37
URL: http://lisalinnea.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0