Ångest och böldpest

Jaha, nu är det måndag kväll, snart natt. Väntar på att karln ska komma hem. Han och hans ena bror J har vart i sthlm för att hämta byggställningar som J har köpt. Han behövde T till att låna lastbil från posten så de kunde hämta upp det och så ska de till Ringarum, deras barndomshem, för att lämna av det o så tillbaka till posten och så hem hit då förstås. Han borde va tillbax snart, hoppas jag iaf.
Annars har jag suttit och haft ångest inför jobb, as usual. Suttit och knåpat på ett nytt CV till Servera lager, tror det vart rätt bra men det tar tid, suck. Nu är också alla 75 dagarna förbrukade genom a-kassan så nu antar jag att det gäller att få så mycket jobb som möjligt i veckorna om man ska få nåt betalt eller gå helt arbetslös.
Jag är lite osäker på hur det där fungerar faktiskt så det är väl bäst att jag ringer imorrn och kollar upp det. Suck. ÅNGESToch PANIK!!!!!!!

Inte nog med allt detta utan jag har sett ut som jag haft böldpest också i ett par dar, lyckligtvis inte medan så många sett mig.
Det ploppa upp en jätteinombordare precis vid sidan om näsbenet, strax nedanför ögat och till slut så kund ejag inte hejda mig utan var ju tvungen att testa o se om den ville bli klämd. Så som alla andra inombordare hade inte den riktigt de planerna utan vart snäppet värre (vilket man skulle kunna ha listat ut i förväg) så jag vet inte om det vart nån infektion som spred sig så det vart svullet och såg allmänt nasty ut och ONT gjorde den f-n också. Karln han bara skratta fast han tillade ganska snabbt att han tyckte så synd om mig och undrade vad det va för häxeri jag råkat ut för och om jag skulle råka ut för nåt mer snart?! Sur, grinig och otålig petade jag lite till så snart jag tyckte att det fanns nån chans att få ut någe ur denna pestböld. Dock hade jag lite hjärna och gjorde detta bara 2 ggr och lät den mellan varven plåga och svidas under acnekräm och nu idag, ikväll kan jag faktiskt rynka på näsan utan att det gör ont och den syns inte om man inte verkligen tittar! Tjoho!!

Va har jag annars hunnit med förutom att ha spenderat halva natten med att tänka på jobb och andra vardagliga ting som är HELT ONÖDIGT att fundera på när kl är 23 och bråka med katten kl 03.00 i en timma som vägra lägga sig ner och somna om?  (Antar att jag lika gärna kunde stänga ut båda i hallen inatt igen men den andra hade lagt sig så skönt till ro hos husse så jag hade inte hjärta att slita upp henne därifrån och slänga ut dom i hallen.)
Jo jag har hunnit träffa syrran och systerdotter, dragit några varv på stan + lämnat in en stövel på lagning. Han mer elle rmindre suckar när han får syn på mig och undrar vad jag gör egentligen med mina skor och det är ju en bra fråga!! Sönder går dom iaf men nu när han lagat denna stövel så har han lagat samma sak på båda två så då slipper jag förhoppningsvis komma tillbaka igen, eller iaf med dom skorna, haha.
Gick sedan och hem för att knepa med CV, laga lite käk, slängde in lite tvätt och gick över till Michis och Leo för att umgås lite :o) Mycket trevligt! Tog en liten tur med Chip också så han vart glad.
Ja sen var det bara att fortsätta roa sig i tvättstugan och knåpa med CV och nu äntligen är jag klar med allt, väntar som sagt bara på karln. Ingen mening att lägga sig innan han kommer hem för då har jag väl precis knoppat in när han kliver in o sen är det lönt i tusan att försöka somna om.

I helgen var jag på bio med min systerson, vi såg Max Payne. Har jag skrivit det kanske? Minns inte när jag skrev senast. Den var sådär tyckte jag. M tyckte den var bra, jag tyckte den var seg men huvudsaken är att han tyckte den var bra eftersom det var "hans" kväll. Vi käka gott hemma hos syrran först också. Till efterrätt hade hon gjort kola-paj typ....man blandar digestive med smält smör och breder ut i botten på en form, kokar konserverad sötad mjölk i konservburken som den är i ett par timmar, då blir den till seg kola som man sedan breder ut i formen, skivar banan över och serverar med grädde till efter att den stått i kylen ett tag. Jättemumsigt, men det måste vara grädde till då den annars blir för söt.
Skulle ju ha gått på bio tillsammans med min systerdotter i fredags också men hon mådde inte så bra så syrran och hon såg High scool musical tillsammans idag o så hyr P och jag en film nån dag istället.

Imorrn måste jag kliva upp och ta bilen efter att ha skjutsat T till jobbet, ska till blodtappen och lämna blod på em, gör ju inget för då kommer jag ju upp tidigt. Har faktiskt vart duktigt för det mesta och gått upp "tidigt", senast kl 10 iaf, oftast vid 9 fast det har blivit sent många kvällar. Men imorrn känner jag faktiskt inte för att följa med och ta bilen men det är bra om jag får den där blodtappningen gjord nån gång.
Sen ska jag till fröken Nestor och intaga lite lunch. På onsd hade jag en annan vän som ville fika med mig/oss så så blir det nog. Jobba ska jag göra torsd och lördag denna vecka så som det ser ut just nu, fast "bara" 16-21 på lördag vilket är skönt då det är just lördag.

Nu är jag trött och har ont i ena muskeln i axeln efter skrivandet, sitter väl i för dålig ställning med den armen kanske, inte så bra när man redan har ont och är stel. Jaja. Hoppas han kommer snart, ska ta o ringa o se vart dom/han är.
Godnatt och kram på er.


(vykort.passagen.se)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hejsan :)

Tack så myckt, roligt att höra! Jag försöker! :)

Ja, det var en natt efter jobbet som min väska åkte in i framdäcket på cykeln och jag ramlade över styret och rakt ner i marken. Klarade mig rätt bra men fick skrapsår i ansiktet och min handled är fortfarande inte bra men va faan man lever ju :)

Jag hade inte heller hjälm (A) haha! :D DU vet hur det är man vill ju se bra ut :)



Lisa :)

2008-10-28 @ 10:08:26
URL: http://lisalinnea.bloggagratis.se
Postat av: Anneli

Hmm ja det kan inte vara kul att gå så länge arbetslös alltså, strula runt med a-kassan osv. Är det nåt som orsakar riktig ångest så är det nog sånna problem. Hoppas att det släpper för sig snart. krama om

2008-10-28 @ 10:19:05
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Anders

Skomakaren borde ju bli lycklig när han ser dig,en så trogen kund... :-)

2008-10-28 @ 11:30:45
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Therése

Testa att söka till E.ON vetja!!!

2008-10-28 @ 14:36:44
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Lisa: Ja du, det är ju så tyvärr att man tänker mer på utseendet många ggr men åt andra sidan så är man inte så söt med skrap- o blåmärken i hela ansiktet så det kanske är värt att förstöra frisyren i 15 min eller va det kan ta o cykla dit man ska. Men jag ska inget säga för jag är inte bättre jag tyvärr :oP



Anneli: nää ingen höjdare direkt.



Anders: haha, jo han blir nog rätt glad när han ser mig, hahaha



Therése: jo, jag har gjort det, men de behöver ingen personal nu tyvärr. :o(

2008-10-28 @ 18:01:54
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jo, det är faktiskt sant men har man fixat håret och allt är man ju inte så sugen på att dra på sig en hjälm!



Jag är 19, fyller 20 i Januari. Jag har väl fotat i ca tre år kanske. Det var då mitt intresse började iallafall :)

Kram, kram Lisa :)

2008-10-28 @ 22:07:17
Postat av: Therése

Var ihärdig vetja! Vet en tjej som sökte dit 3 ggr innan hon fick napp! :)

2008-10-29 @ 13:34:58
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Michis

Du vet att du har ett stående jobb som hundvakt åt oss, men tyvärr så betalar det ju inte så bra. ;)

2008-10-31 @ 10:02:40
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0