Natt

Den arbetslöse åkte på att arbeta lite natt på Mathildagården så här sitter jag och har bara sovit 4 tim förgående natt men det funkar bra, än så länge :oP Kom sent i säng i söndags, halv 1 och så var/är min ena kisse lite dålig igen så hon spydde igen halv 2 och då vaknar man ju förstås och så ringde karln klocka halv 4 för han skulle åka tillbax till sthlm-livgardet för att jobba sin sista vecka där så han stack halv 5 och halv 7 klev jag upp och gjorde min scones till frukost. Sen var det lönt i helsike att försöka sova nåt under dagen, visste iofs inte ens att jag skulle jobba förrän kl 13 idag då de ringde så... Har legat och myst med min "sjuka" kisse i soffan under täcket, trött var hon så hon var rätt medgörlig när man ville mysa lite och flytta sig inte alls när jag delade plats med henne i soffan som hon brukar göra annars, mysigt o få mysa lite :o) Men peppar peppar ta i trä så har hon inte kräkts sen 9 imorse så nu hoppas jag att hennes mage håller sig lugn inatt medan jag är borta, annars blir det väl till att boka tid hos veterinären.
Nu måste jag till en boende.

Hehe, oj då, ovanstående rader skrev jag förgående natt, hann visst inte komma tillbax och skriva färdigt och nu är det strax dax att gå till jobbet igen och klara av en ny natt. Känner mig inte helt kry, har dels nån jäkla låsning i nacken som sitter och gnager hela tiden, mycket störande, huvudvärk och känns som jag har feber från o till, men men.
Nu har jag en askelig hårboll här som sitter och hötter med tassen i ansiktet när jag inte ger henne uppmärksamhet, hehe.
Igår natt gick iaf bra, var aldrig stressigt men det fanns att göra hela tiden så kl gick på rätt bra annars brukar det kunna bli så segt vid 4 hugget, hoppas tiden går fort inatt också.
När jag kom hem imorse åt jag frukost och tittade på våra bästa år som ändrat sin repristid till kl 07.00, sen var jag tvungen att läsa lite i min spännande bok (får skriva omd en i mitt nästa inlägg för den är verkligen att rekommendera) så halv 9 slocknade jag och gick inte upp förrän halv 6 ikväll, mycket skönt och välbehövligt!
Nää men mer spännande än så har det inte vart. I helgen har vi planterat lite röda ljung och mini enar på balkongen, vart sååå fint :o) Får ta och fota och lägga ut det vartefter också, suttit lite barnvakt ett par timmar på lördan, annars har vi bara tagit det lugnt faktiskt.
Nu måste jag ta och börja ge mig. Hoppas ni har det bra. Kramizar från lilla mig                              

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag har också jobbat på Mathildagården. För hela 9,5 år sedan. Tiden flyger! :)

2008-10-14 @ 20:44:59
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Therése: Jasså, ja där ser man, det är rätt trevligt där, iaf att jobba natt vilket jag trivs alldeles ypperligt med :o)

2008-10-15 @ 19:40:44
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0