Förolämpling, städ, bak och promenad

Jo så jag har hunnit med mycket idag förstår ni.
Börja med att jag satt uppe hos Michis och Leo och kläckte kommentaren att "du har då verkligen inte gått upp mycket, va väger du nu egentligen?" Varpå Michis svarade;"....". Jag: "jaha, "BARA"! Tills jag i nästa sekund kom på hur illa det lät. Menade ju liksom att det var väldigt lite hon hade gått upp då jag trodde hon vägde så ungefär för nån månad eller två sen.
Kort o gott; du är fin tjejen :o) Men det fattade du ju, bara det att det vart lite konstigt, hihi.

Ja, sån är jag...hela dan har väl vart så idag ungefär, suck.
Efter fikat begav jag mig hem för att damsuga, bädda rent, vattna växter, diska och bege mig ut o handla lite voltaren til min karl och så hämtade han upp mig på vägen.
Lagade fisk idag, såna tunna fileér ni vet, inte rödspätta utan sånna som är lite billigare.....äsch, plattfisk iaf, panerad med potatis och kall sås, MUMS!!! Eller alltså den var panerad med ströbröd och så hade vi potatis och sås till....åhh suck....
Vart iaf proppmätt men Denise och Ronja räddade mig med en promenad runt åbackarna där vi höll på att bli väldigt uppätna av knott, HELA VÄGEN!!! Mycket störande!
Här är sötnosarna iaf

Kastar lite boll :o) Här var det inte så farligt med knott men myggor fanns det och en rackare bet mig i pekfingret. :o(
Usch, nu känns det som om jag har fullt med knott i skallen..brrrrr.
Nää nu ska jag försöka ta mig ork till o leka med mina fällande, jobbiga, krävande pälsbollar varav den ena sitter o stirrar intensivt på mig här 10 cm ifrån och hötter med tassen på mig. GUD  va jag önskar jag hade råd att anställa en lektant som kommer varje kväll och leker med dom en timma. Det vore helt underbart men så har jag ju själv valt att skaffa mig två så jag får väl skylla mig själv.

Nu är jag också sugen på ett stort glas mjölk så, så får det bli!!
Jo, jag han ju med o baka också ja....så lite duktig har man vart iaf även om det bara var ca 10 % av allt som egentligen skulle behövas göras här. BLÄÄÄÄÄÄ!!!
Ska iaf gå o fika med mig älskade syster Cissi imorrn fm iaf och sen ska jag upp till Michis och Leo och äta lunch, det blir trevligt.
Min älskade syster, hon bara jobbar och jobbar och är aldrig barnledig längre.....miss you dear syster yster och vårat umgänge.
Godnatt o kram på er

Kommentarer
Postat av: Michis

Hihi, jag förstod ju, men det blev bara så himla skojigt! :)

2008-09-01 @ 22:48:16
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Therése

Hett kattlektips: Kitty Show-dvd´s!



Kolla http://westerback.se/katter/kittyshow.htm

2008-09-02 @ 10:07:12
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Anneli

Vad är det din syrra jobbar med nu då? :-)

2008-09-02 @ 21:23:37
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Anneli: Hon är inom äldrevården o jobbar, men bara på timmar hon också.



Therése: är det sån dvd som man kan köpa på nätet med speciella färger som dom tror katterna ser bättre?

Funkar det?

2008-09-02 @ 21:41:27
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Therése

Det är inga färger alls egentligen. Det ser liksom ut som att de svarta krypen går på tv-skärmen eller en glasskiva typ. Det är som ett ljust sken i bakgrunden så att katterna ser krypen väl. Ja, det funkar! Jag använder kryp-cd:n till mina katter när de blir uttråkade! :)

2008-09-02 @ 22:13:16
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Hmm, ok då är det inte den jag menar, då finns det fler varianter. I dom jag menar är det just "speciella" färger som de kommit på att katten ser bäst. Mm, funkar säkert skitbra men säkert inte på mina yrbollar, de är obotligt tröga.

2008-09-03 @ 11:29:49
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0