Ni är så snälla

Va gulliga ni är ni som frågar :o)
Svaret är att jag vet inte hur det är med henne riktigt.
För 2 dgr sen så kräktes hon ju, det var ju därför vi skulle åka upp med henne och lämna in henne på dropp över dagen men när vi kom dit så fick vi träffa en ny veterinär som hette Susanne, sååå trevlig.
Hon tyckte att om hon ändå drack o så och inte kräktes nåt mer så kunde vi ta hem henne igen direkt och sen sluta med antibiotikan 2 dgr senare. Hon fråga om vi tyckte att hon drack mer nu än tidigare men det är så svårt att säga men jag tror inte det. Hon brukar ju ställa sig i handfatet och pipa när hon ska dricka, sällan hon dricker ur vattenskålen.
O så hände en rolig grej.
Susanne sa: "det verkar va en sån snäll kisse det här" medan hon bänder upp Missans käke och Missan väser åt henne, *asg* så klockrent, ,ehhh jaa jättesnäll, haha.
Nää men så vi fick ta hem henne igen och det hela kostade 320:-, suck.
MEN nu är hon lös i magen, vilket hon inte ska va!! Och så har jag bara fått för mig att hon dricker lite mer men man vet ju inte om man får för sig en massa nu med också bara eftersom man vet att hon har njurproblem.
Åh, så nu vet jag inte vad jag ska göra men jag tänkte väl avvakta o se om det blir bättre i magen på henne nu när det var sista dagen igår med antibiotikan.
Mm, så så står det till för tillfället, vet i 17 hur jag ska ha råd att ta henne tillbax för nästa prov som ska göras om 2 v men T får väl hjälpa till så länge, får väl bygga upp min skuld igen :o/

Idag har jag iaf vart med syrran hela dagen och vi har grillat ikväll och ätit lite paj och haft trevligt.
Hoppas ni haft en bra dag :o)
Tusen kramar på er

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hoppas kissen mår bättre. Ha en bra helg. Kram

2009-05-01 @ 09:52:59
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

täcker inte försäkringen?

2009-05-01 @ 11:23:18
Postat av: Thess

Anonym (vem du nu är?): nää tror inte den gör det på henne tyvärr då hon haft urinvägsinf tidigare 2 ggr och då tror jag de sa att försäkr ej täcker om det blir nåt med urinledaren eller nåt som kan kopplas till det men jag ska göra ett försök o skicka in kvittona när vi varit nästa gång.



Cissi: desamma :o)

2009-05-01 @ 17:01:54
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Therése

Håller alla tummar och tår för lilla kissen!

Vad menar du med "nygga upp min skuld"? Ni har väl ett gemensamt hushåll?



Kram!

2009-05-01 @ 21:31:00
URL: http://www.hanky.se/therror/
Postat av: Thess

Therése: Nja, alltså vi delar rättvist på räkningar, matkostnader osv osv men kostnaderna för katterna står jag för för det mesta själv då det är mina katter likadant som T betalar mer på bilen om det behövs nya däck, om han använder bilen mer nån månad än mig mm. eller om nåt behövs bytas, än va jag gör.

Sen delar vi lika på försäkring och o vad det nu är som kommer mer :o) Så ibland när pengarna inte räcker till till oförberedda kostnader som veterinär så lånar jag.

2009-05-03 @ 20:10:24
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0