****** brandvarnare!!

Om jag börjar där allt startade, igår em.
Vår brandvarnare är Väldigt känslig, åh då menar jag känslig, knappt så man känner själv att det luktar bränt ibland, räcker med om man har pomme i ugnen som råkat bli lite svart i kanterna på nån så tjuter den och igår em var ingen annorlunda dag. Så illa kvickt åkte den in i vanlig ordning in i datarummet. När jag var på väg därifrån sa den "pip" en gång så jag la den vid fönstret och glömde bort den (tur i oturen).
På natten när jag skulle in o lägga mig i sovrummet vid 01 så stängde jag dörren in till datarummet.
Drömmer att det är nån vän till mig som har ställt en klocka på ringning också ska stänga av den, bara det att denna människa inte gör det så i drömmen blir jag riktigt irriterad och förbannar mig över denna människa och ska själv gå o stänga av den.
Då vaknar jag upp ur drömmen, hör detta pipande, kl är typ halv 3 på morgonen nu och med tanke på att man precis gått in i djupsömn så är man ganska groggy o lite borta. Tänkte att vi har väl ingen **** väckarklocka där inne.
Öppnar dörren in till datarummet och möts av detta höga tjut från brandvarnaren, dirienterad och o så som man är rusar man fram till den, försöker få av metallbiten som blockerar batteriet, får tag i batterihelvetet och sliter loss det från sladden och får äntligen slut på tjutandet.
Upptäcker att jag tappat metallbiten, böjer mig ner för att plocka upp den och smäller huvudet i fönsterbrädet som är gjort av sten (naturligtvis). Bannar denna lite och börjar disorientera mig tillbaka till verkligheten och vakna till.

Tänker att brandkåren kanske kommer snart för den måste ändå ha tjutit i minst 5 min men varken brandkår eller granne kom (tack o lov) fast man blir tacksam för att ingen gjort sig besväret att ringt efter dom så blir man ändå lite orolig för vad som skulle hända om det verkligen började brinna här och vi inte är hemma.
Nu var det nog bara batteriet som fått fnatt eller tagit slut, men det lustiga va att jag inte hört ett endaste pip från den på hela em/kvällen sen jag plockade ner den och det brukar dom ju alltid avge när batteriet är nästan tomt. Konstigt.....

När både jag och katterna lugnat ner oss efter nån halvtimma och verkligen konstaterat att det inte finns nån rökutveckling så lägger jag mig igen, vaknar och stryker mig över pannan för att flytta på luggen känner jag hur ont det gör....funderar ett tag och kom sedan på varför; fönsterbrädan!! Men det vart en knappt synlig bula, gör bara ont när jag inte tänker  mig för tar mig i pannan. Min lugg är för lång så därför pillar jag så mycket med den och då kommer jag ju naturligtvis åt "bulan".
Haha, jaa så kan det gå! Vilken natt.
Men som sagt, man blir ju lite orolig för hur det ska gå om det verkligen skulle hända nåt och ingen reagerar, men nu låg den iofs vid fönstret med stängd dörr så folk som hörde kanske trodde det var ett bilalarm, det är ju inte allt för ovanligt menar jag. Lite läskigt dock hur vana vi stadsmänniskor blivit vid sådana ljud, att vissa inte ens reagerar till att ringa på o höra efter.

Annars har jag vart iväg ett tag och badat idag, jätteskönt i vattnet ju :)

Imorrn är det ju fredag, kanske tar mig till pappa och badar och solar lite och hälsar på där ett tag, på kvällen blir det iaf gäster och lite gitar hero, as usual on fridays numera :P

Trevlig helg önskar jag er alla.

P.S trevligt att några saknar mig iaf när jag inte skriver ;)

Kommentarer
Postat av: myrins ~

sv: aw tack så mycket! :) ♥

2009-08-07 @ 01:18:44
URL: http://myrins.blogg.se/
Postat av: Daniel

Nu köper ni en ny brandvarnare GENAST! Jisses!!!

2009-08-07 @ 06:50:45
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Livets Diamanter

Oh, vilken natt!

Se nu till att köpa en ny brandvarnare....som funkar ;)



Kram på dig!

2009-08-07 @ 09:12:24
URL: http://diamantmamman.blogg.se/
Postat av: Cissi

Åh vilken grej. Hoppas det gick bra med huvudet oxå.

Härligt väder i dag oxå. Ha en bra helg.

Kram

2009-08-07 @ 16:02:46
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Sv: Ja här är det super varmt! Stranden imorgon :) Jaså ok, har du kattkoppel eller hur gör du när du tar ut dem? :) Kram

2009-08-07 @ 17:37:55
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: undefined

haha ja precis =) Vad har du gjort idag i det soliga vädret? :P Jag har varit i Varberg precis och ätit glass :P

2009-08-07 @ 20:03:18
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0