massa sol o bad

Ciao :)
Hur har ni haft det i helgen???? Visst har det vart härligt?! Hoppas alla ni som tittar in på min blogg har haft det bra med fint väder.
Min sambo har ockuperat datorn ganska mycket i helgen så därför har jag inte skrivit nåt på nästan 2 dar.

Igår, lördag åkte vi (jag, T, syrran och brorsan) till Gransjönäs och solade lite.
T och brorsan badade faktiskt

det är min sambo, T, som kommer simmandes där :)

men syrran o jag höll oss på land denna gång.
På em handlade vi lite, spelade lite rock band igen och lagade varm smörgåstårta. Syrran var också jättetrött och gick hem vid 19 och såg en film hon lånade, vi såg lite på Harry Potter, 3:an som jag köpte med aftonbladet men jag orkade inte se hela utan la mig strax efter 23.

Idag åkte syrran och till pappa och hans fru och la oss vid deras pool istället för att trängas med de andra på badstranden ;) Fast egentligen tycker jag det rätt mysigt och ligga vid en sjö, det hör liksom till på sommrarna men poolen funkar också ibland. Vi badade några gånger men det var bara 22 grader och det kändes kallt men skönt o svalka av sig lite snabbt.
Är helt förvånad över att jag inte bränt mig idag men faktum är att jag fått jättefin färg på mig idag och jag är superglad. Brukar alltid annars bränna mig och få hålla mig till skuggan för det mesta men nu låg vi i solen i flera timmar och det funkade :D
Tog lite bilder igen i/på poolen:



Tycker det blir så fina mönster i poolvatten. Skulle va mysigt som pappa sa o komma o ta ett kvälls dopp nån gång när det mörknat lite och poolbelysningen är på. Då kan man låtsas att man är utomlands.........de är bland det mysigaste jag vet när man är utomlands (förutom att vara ute och vandra på stranden eller likn) att sitta och mysa och ta nåt gott o dricka vid poolen på kvällen. Oftast får man ju inte bada efter en viss tid :/
Gud va jag längtar bort bara för att få uppleva värmen när kl är 02 och man sitter och myser på balkongen med utsikt över havet, fortfarande i bikinitopp o kjol, den ljumma brisen, känna att man verkligen kopplar av, eller vakna tidigt, dra på sig kjol och en top, gå ner till frukostbuffén, avnjuta en underbar frukost, gå upp på rummet, byta om och knalla ner till poolen, hämta dricka och bara vara..........eller gå till stranden (som oftast är alldeles för varm och man bränner sönder fötterna bara man ska gå bada :P )
Jag brukar känna mig så hemma när jag är utomlands. När vi var i Italien på klassresa i 9:an och när sambon och jag o vänner åkte till grekland kände jag mig verkligen hemma, var helt tjutfärdig när vi skulle åka hem.
Det var helt underbart i Turkiet också och jag längtar tillbax till lysen och folket på hotellet men det var inte riktigt samma sak där, inte samma känsla även om det va trista tt åka hem efter en vecka när man precis hunnit acklimatisera sig.

Kanske är jag gjord för att bo utomlands, det är kanske är mitt "hem" (min kropp håller väl kanske inte alltid med som får värmeutslag ibland men men....) nää, hoppas verkligen man har råd SNART att åka nånstans och 2 v kanske eller iaf 10 dar.
Jaja, nog om det. Ja tog nån bild från världen upp o ner också, tänkte det kanske kunde bli nåt kul av det:


Min kära Betty Boop handduk som jag köpte i Turkiet, köpte en med Tiger på också ;)

Har gjort en tavla till förresten, men den är inte riktigt klar, glömde spröten på fjärilen och så vet jag inte om jag ska förstärka den lite, men jag tycker den är lite kul som den är då man inte ser mer än bara en lila tavla på håll o när man går närmre så ser man en fjäril i tavlan. Vad tycker ni? Kanske har ni andra åsikter? Det är fritt att uttrycka sig, kritik är bra och nyttigt!!!


Nu är kl mycket, ska försöka lägga mig o sova snart. Imorrn är det jobb, fast natt förstås, måndag-onsd natt så jag går av som vanligt på torsd morgon.
Sov så gott o ha en bra måndag mina vänner. Kram

Kommentarer
Postat av: Livets Diamanter

Svar: Ja här hemma har vi massa kor, kalvar och tjurar, dom tillhör inte oss utan min gubbes chef, vi bor precis vid ladugården nästan så det är jätte uppskattat av barnen som älskar att titta på djuren :)



Kramar!

2009-08-10 @ 09:38:47
URL: http://diamantmamman.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja stranden o havet slår helt klart poolen tycker jag, men det hade varit grymt skönt att ha en pool att kunna svalka sig i de dagar man inte orkar packa iordning allt o ge sig iväg till nån strand + att om poolen är någorlunda stor skulle man ju kunna motionssimma ju. Kram

2009-08-10 @ 12:17:29
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: myrins ~

sv: tack detsamma! :') ♥

2009-08-10 @ 13:46:04
URL: http://myrins.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Oh härligt med bad!

Sv: Tack så mycket ;) Ja det är ett barbord, köpte det precis innan jag blev gravid hehe.

Kram

2009-08-10 @ 14:13:28
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad härliga poolbilderna blev. Har verkligen varit fint väder.

Ha en bra vecka. Kram

2009-08-10 @ 19:00:17
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Daniel

oj så härligt - man vill bara hoppa i!!!

2009-08-12 @ 21:40:47
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0