snart snart snart :)

Snart får jag gå hem, bara drygt 2 tim kvar :D
Natten har gått relativt fort, så skönt. Hoppas bara de andra 2 nätterna blir desamma.
Annars har det inte hänt så mycket faktiskt, tvättade idag o lite så, försökte sova lite på em.
När jag kommer hem så ska vi evt ut och gå en sväng jag och sambon. Får se va det är för väder för det ser ju ut att kunna bli regn och så beror det ju på om jag får upp han också tills jag kommer hem, annars får jag evt gå en sväng själv om jag orkar.

Hörrni, va tyckte ni om den lila tavlan egentligen?? Det var ingen som ville kommentera den, ALL kritik är välkommet, kul o veta vad andra tycker även om det är "negativt". Kanske nån annan har nån mer idé till nån ny cool tavla eller så?

Den 20:e har jag beställt tid till Missan hos Smådjurskliniken också igen.
Dags att ta nytt blodprov för att se hur hennes njurvärden ser ut. Befarar att de kanske inte ser så bra ut som man hoppas på då vi tycker hon har smalnat av lite nu igen, men hon är pigg, ska va mycket kel, dricker och äter och far runt ibland, så på så sätt är det ju ingen kris än.
Egentligen vet i 17 varför man ska gå och ta det här provet för de kan väl inget göra ändå om värdet är högt, hon går ju redan på njurfoder, är ju egentligen bara en massa "onödiga" pengar.
Sen kan jag väl tycka att inga pengar är direkt onödiga när det gäller att gå till veterinären men ibland så kan man ju tycka att de tar ut lite väl mycket. Som nu när det är ett återbesök sa tjejen jag bokade tid hos att det skulle kosta ca 600:-
dels för blodprovet och sen för undersökning men då kan man ju tycka att de kan slänga in den där sk undersökningen i blodprovs priset eftersom allt de gör är att lukta på andedräkten, klämmer lite på magen och lyssnar på hjärtat vilket inte ens tar 5 ynka min utan snarare 2, men men , nu är det som det är.

Egentligen skulle vi behöva göra en undersökning på Missy istället då hon har fått en väldigt rund mage på kort tid och rätt spänd men hon visar inga tecken på att det gör ont när man klämmer på den, hon leker typ jämt även om hon är lat och ligger mest och leker, hon också äter och dricker som hon ska, avföring normal, men det är ändå lustigt och man skulle vilja ta reda på om det är just fetma eller om det är nåt annat för hon kräks t ex aldrig upp några hårbollar eftersom hon aldrig äter gräs som Missan.
Mmm, får se va ekonomin tillåter men jag har ju försäkring på dom så och på Missy täcker ju det mesta med en basförsäkring tror jag gällande röntgen o så menar jag så det högsta beloppet jag tror man får betala i så fall är väl 1000-1500:- o så har man ju intjänat rabatt på det med.

Jaja, nog tjatat om detta nu.
Skrev jag förresten sist, nää, det kanske jag inte gjorde, att vi var ute med katterna igår kväll en sväng??
Gick jättebra, Missan lunka ut och hitta Massor av gott gräs, som vanligt medan Missy satt i buren och spana men jag tvingade ut henne med och det var inte alls lika mycket morr och så den här gången. Men vi tror hon kanske lider av nån form av torgskräck för om man sätter henne mitt på en öppen gräsplätt så morrar hon men annars är det lugnt, hon kan ligga o spana i nån buske eller så... ja dom är roliga dom. Glömde dock mobilen/kameran hemma :/
Missan klättrade lite träd och var så nöjd :D

Nu ska jag inte skriva mer och trötta ut er :P

Ha en toppendag ni :)
Kram o puss på er

Kommentarer
Postat av: Livets Diamanter

Svar: Ja det stämmer, han jobbar med djuren också men mest jobbar han med andra saker på gården =)



Kramar!

2009-08-11 @ 08:30:51
URL: http://diamantmamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg du har =)

2009-08-11 @ 11:48:28
URL: http://mowa.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Hoppas du sover gott i regnvädret. Är verkligen film o sovarväder idag. Kram

2009-08-11 @ 12:35:36
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så kul! =) <3 Vad ska du göra idag då? =) Kram L*

2009-08-11 @ 14:07:11
Postat av: Laila

Så kul! =) <3 Vad ska du göra idag då? =) Kram L*

2009-08-11 @ 14:07:34
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: myrins ~

sv: tack så mycket! :D

haft en bra dag? =)

kram ♥

2009-08-11 @ 20:06:30
URL: http://myrins.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Sv: Ja det är jätte trevligt att träffa folk i sin ålder med barn :)

Ps. Tycker din tavla är jätte snygg. Orginell och skön ;)

2009-08-12 @ 11:27:37
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja det är ju sjukt att det ska vara så satans dyrt att ta djuren till doktorn. Ang tavlan så kan den nog va fin beroende på vart den ska hänga. Har ni lila nånstans i inredningen?

2009-08-12 @ 22:43:50
URL: http://heartofanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0