Hurra för Jessi, 31 år! 7/2

Idag har jag vart hos pappa nu ikväll och firat honom lite grann. Anki bjöd på gott käk och lite efterrätt :o)
T fick vara hemma då han sitter här och hostar som en tok, han är inte bättre än stackarn. Får väl ringa vårdcentralen på måndag om hostan inte blivit bättre och han inte känner sig bra för att ta reda på va det är han åkt på. Han hade iaf ingen feber nu ikväll, skönt!
Igår var jag hos Jessi och firade henne lite, hon fyller ju 31 idag, HIP HIPP HURRA HURRA HURRA!!!! :o)
Visste inte vad jag skulle köpa så jag gick o strosa på stan och slank in på den där relativt nya tvålbutiken som jag inte kommer ihåg va den heter nu, den ligger ju inne på Domino. Köpte där en dallrig, lila, glittrande tvål som man kan använda till att både tvättahänder, kropp o hår med då den är så mild och en mango (och nånting mer) badolja/tvål. Den lukta kanongott och är som en liten tvål men när man tar i den så blir man helt oljig och den smälter i handen. Den ska man iaf ha i badet och så smälter den och blir till en härlig mjukgörande badolja, mmmm.
Och så en annan liten tvål som hette Rock star soap eller nåt likn, tyckte det passade henne då hon spelar mycket GH och faktiskt vann en sådan tävling på Black Horn (med reservation för att jag säger lite fel ang platsen).
Stannade kvar ett tag och spelade lite Tecken, skojigt :o)

Ikväll när jag kom hem  vid 22 å ställde jag mig och diskade faktiskt och bäddade lite rent och gjorde en kladdkaka. Ska till Denise imorrn och se hennes nya lägenhet och då vill man kanske inte komma alldeles tomhänt och eftersom det är lite eko i plånboken efter veterinärbesöket och handlandet av dyr kattmat så får man istället baka och Denise älskar ju choklad så det blir bra :oP
Nu ska jag gå och hålla min hostande karl sällskap, bara måttligt irriterande och höra det där jäkla hostandet HELA tiden, kan ju bli idiot för mindre men men..... mest synd är det ju förstås om honom men det är jobbigt att höra det, tur att han somnar relativt fort trots hostan, annars hade han fått sova i datarummet med stängd dörr!!!

Var tvungen att kopiera listan nedanför och fylla i, tyckte den var lite "rolig" o se va skräp och grejer man har i handväskor mm.
Kram kram

Namn:
Therese
Bor: Norrköping
Ålder: Snart 29
Civilstatus: Sambo + 2 katter

Färdmedel: Bil och två fötter
Klädbutik: New Yorker, VILA, H&M & Gina T är det väl de som man går i mest och shoppar
I badrumsskåpet: Pincetter, sax, roll on, hydrokortisonsalva, myggstift, T:s nästrimmer, filar av olika slag, p-piller, helson, rakhyvel & aceton. Över och under badrumsskåpet: en himla massa mer prylar som; smink, parfymer, hårsparay mm.
I kylskåpet: Mjölk, vatten, saft, cola, smör, ost, kaviar, ägg, morötter, paprika, gurka, selleri, ketchup, senap, chilli, dressing, ostlöpe och så lite till.
På fötterna: strumpor och vita fluff tofflor, när jag går ut för att festa eller vara fin: lackröda stövletter eller svarta stövlar, annars jumpadojor eller kängor
I handväskan: ojojoj, låt oss se....vi börjar med plånbok, en himla massa kvitton, mobil, våtservetter, pennor, tändare, näsdukar, kalender, lypsyl, läppglans, läppstift (tydligen), liten fickkniv, (en sån där allt i allo grej), namnskylt jag bär på jobbet,  sten som ska bringa lycka eller om det var lugn..???, plåster, en werters orginal (kanske dags o slänga den nu..),  jaa det var väl det... ska tillägga att jag har en väldigt liten väska också så jag fattar inte hur jag får plats med allt detta egentligen...men vi tjejer kan :oD
I garderoben: Kläder, skor och en himla massa annat då vi har klädkammare
På handleden: armand med fejkstrass och för tillfället en klocka av märket RADO med riktiga diamanter i och med glas som inte ska kunna repas osv, fick den av karln när han var i "Affe" med jättefin tillhörande ask och äkthetsbevis och garanti :o) Ibland slår han till på stort....så där vart 7:e år eller nåt, haha.
Mobil: Nokia- vad den nu heter med 5 megapixel kamera
På nattduksbordet: Foto med T och mig på, nässpray, lypsyl och en lampa
Under kläderna: en kropp som behöver trimmas
Dricker: det mesta som bjuds och är gratis :oP
Tränar: Inte nu längre tyvärr, har dock gjort på Sol & motion.
Tränar i: träningskläder när jag väl tränar
I håret: Vaddå i håret??? en hårsnodd, jag tvättar håret med schampo o balsam
I Ipoden: Ipod?? Nää, det äger jag ingen, har däremot en mp3 spelare men den lyssnar jag sällan på men där har jag iaf blandad musik, från Sandra till Linkin Park
Husdjur: jodå en ibland fisande, snöre-hämtande, jamande/pipande liten pälsboll och ett mysmongo: mina godingar :o)
Parfym: Har en hel drös i sovrummet av olika
Drömmer om: Ett fast, trivsamt arbete med en bra lön

Kommentarer
Postat av: Cissi

Var det Jannes Jessi som fyllde år?? Jag har oxå gjort den listan. Ha en bra söndag. Kram

2009-02-08 @ 13:08:18
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Thess

Japp det va det.Mamma och Janne var inne en sväng igår.

Ja, jag såg det, kopierade den från dig :oP

Hoppas du med har en bra söndag i detta eviga slask, bläää.

2009-02-08 @ 15:25:58
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ok då förstår jag. Jag kopierade från Therese. Vilket trist väder. Snön är nästan helt borta här. Solen tittar fram. Kram

2009-02-08 @ 15:42:18
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Anneli

Stackars karln. De brukar ju kunna bli rätt ynkliga när de är sjuka med. :-P

Kul o läsa sånna där listor. Kram

2009-02-08 @ 19:59:16
URL: http://heartofanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0