Makeover

Jajamänsan, jag har fått äran att få vara med om att få en makeup och bli fotad.
Min vän Jessi vann en tävling på modellhouse när hon sökte arbete där och fick därmed ta med sig 2 vänner så det blev jag och en lycklig till.
Så på Torsd ska vi ta med oss ett ombyte och sen blir vi sminkade och fotade, tyvärr får vi göra håret själva så det blev ganska brådis med att beställa klipptid och ska strax ner o köpa hårfärg.
Försöker dock bara hitta orken för jag är ju inte bra än på långa vägar och att ta sig ut o gå i normaltakt är ju, som ni säkert bekant vet; väldigt jobbigt och ansträngande men bara man tar det lugnt och försiktigt så går det ju även om man är helt slut sen.
Så det var väl lite tur att det inte är förrän på otsd som det är så jag har några dagar till att kurera mig på. Ska bli himla roligt, tack snälla Jessi :oD
För övrigt så har jag fått tillbaka nästan hela rösten, låter ständigt som om jag nyss vaknat men det blir bättre :oP
Idag har jag nästan inte heller behövt använda nån nässpray så; tjoho!!

I helgen vart det ju såklart inga många knop, tog mig ut o körde syrran till ÖB för att lämna tillbaka en micro som gått sönder, sen skulle vi åka till willys o handla men då ville hon åka förbi Rusta först också då hon inte själv har bil o körkorto så blev det lite fler affärer när vi ändå var där i området men när vi kom hem så var jag klippt färdig så det var väl inte så smart men men....gjort är gjort, dagen gick ju iaf.
Söndan vart bara att slappa o sova.

Nää, ska kanske hoppa ur mysbyxorna och sätta på mig ett par jeans nu o försöka ta mig ner o köpa den där hårfärgen.
Tjingeling på er

Kommentarer
Postat av: Therése

2009-01-26 @ 17:22:58
URL: http://www
Postat av: Therése

NEEEJ! Läste om det där i en annan Norrköpingstjejs blogg! Det är BLUFF OCH BÅG!!! De lurar folk att någon vunnit denna tävling och får ta med sig en vän och så försöker de sälja svindyra foton som de har tagit. Ska försöka leta upp bloggen som det stod i!!!!

2009-01-26 @ 17:26:38
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Anneli

Låter ju kul att bli stylad o sådär men inte så kul om det är som Therése skrev?

2009-01-26 @ 18:33:10
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Therése

Har inte hittat Norrköpingstjejens blogg, men jag fann åtminstone detta på en annan sida: (och det var ungefär samma story som i den där bloggen)



"Jag har varit på Modelhouse Stockholm som kund och måste säga att det inte är ett seriöst företag! De utlovar gratis sminkning av makeup artist och gratis fotografering och att kunden sen får välja att köpa bilder. Makeupen gör på ca 5-10 min och alla redskap "makeup artisten" använder är riktigt skitiga! Fotograferingen tar ca 10 min. Sen får kunden sitta med en bokare och titta igenom bilderna. Den bokare som visade mig bilder var super otrevlig och väldigt pushig! När jag hade sätt resultatet tyckte jag inte att en endaste bild var värd att köpa (kostar 500 kr för en bild och sen finns det paket för upp till 3000 kr). Jag fick en utskällning när bokaren förstod att jag inte var nöjd och alltså inte tänkte köpa något.

Gå INTE dit, det finns bättre alternativ!"

2009-01-26 @ 20:44:58
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Sandra

Hej gumman ;-P

Skulle oxå ha hängt med på torsdag och fått lite lyx på modelhouse, men kan inte gå ifrån mötet tidigare så kan inte följa med :-(, hoppas ni får en trevlig och mysig dag där ler

Kram kram

2009-01-27 @ 12:36:25
Postat av: Thess

Sandra: men hej tjejen. Tänk att du tittade ut här då, haha. Ja jag hörde att du blev tillfrågad, trist att du inte kunde men det kanske inte gör nåt om de nu är som Therése skrev men det hade vart kul o se dig men om båtresan blir av så syns vi ju "snart". :o)



Therése: Hm, trist, nu är jag ju tillfrågad så jag går dit och blidar mig en egen uppfattning och de ska väl inte bli sura och blir de det så får dom väl bli det, de har ju sagt att det inte är nåt köp tvång så.... Jaja, känns inte som jag kan svika Jessi nu iaf att säga nej.

Men tack för att du sa till iaf :o) Det uppskattas!

2009-01-27 @ 15:29:46
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Jessi

L Nee det allt bäst att du föjer med som sagt lilla damen ;-P

Det är ju i vilket fall som helst kostnadsfritt så vi har inget att förlora på det, är det bra så kanon och suger det så blir det ju värst för dom själva eftersom sånt leder till dåligt rykte.

Synd att inte Sandra kunde oxå bara :-(



S Nu blev din blogg värsta chatten här :-D

2009-01-28 @ 10:43:45
Postat av: Thess

Jessi: Haha, mm, det kanske skulle finnas en chatt här. Jadå, jag följer med, har ju som sagt tackat ja nu. Kom på bara att jag är ju sååå smart som lämna in mina dojor på lagning just idag och nu har jag inga till fotograferingen imorrn som är hela utom bara (= "öppna") klackskor, jaja det löser sig väl. Mm, himla synd att hon inte kunde.

Nu har jag en katt som ligger här och fiser och en mage som "kurrar", suck. Kanske skulle ta o testa det där allergifodret som sagt.......

2009-01-28 @ 18:59:46
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0