Nu har man vart där

Japp, nu är det avklarat och det var faktiskt riktigt kul.
Folket var faktiskt riktigt trevliga och sminköserna duktiga, eller iaf hon som jag hade.
Fotografen var jättebra och man kände sig avslappnad efter ett tag.
Det enda som man kan känna då är väl att det är så himla dyrt med korten om man vill köpa, 500:- liksom för 1 st.
Hon sa att vi kunde få alla kort, kunde få skivan alltså (vilket var 99 st kort) för 3000:-
Nää, tycker det är på tok för dyrt. Då kan man lika gärna gå till han Mattias Åström (tissesson.se) som jag var hos förr förra vintern när jag gjorde albumet till min karl, en del av de bilderna har ni ju sett (svart vita foton). Han är ju visserligen amatör fotograf men så jäkla trevlig och man får kontakt direkt med han och känner sig avslappnad och inte generad alls. Jag gav 500:-? tror jag eller om det var 250:-, nää 500:- var det nog, för hur många klädombyten jag ville, vilka ideér jag än hade och så fick jag ju alla bilder, ca 200 st på skivan som jag sen fick framkalla själv sen efter att han redigerat dom och grejat lite så som man vill ha dom.
Tror jag gav kanske max 2000:- för allt som allt med fotograferingen och för runt 40 framkallade bilder i 15*20 format och ett fint album. För typ 200:- mer hade/kan han fixa fram en tjejkompis till honom som gått make-up utb som stylar till dig om man vill så hur man än vrider och vänder på det så blir det billigare men visst, modellhouse är ju professionella och inga amatörer så..så ja det är väl upp till var och en på vad man tycker det är värt att lägga pengarna på. Men t o m om man är som vi var sist på hans fotografering 5 st så dela vi alltså på 500:- o då tog han alla möjliga bilder, grupp o enskilt!
Men kul va det iaf och intressant o se hur man såg ut med riktig sminkning med underlagskräm o allt, en annan smetar på lite mascara på sin höjd i veckorna och lite ögonskugga om man vill "piffa" till det litre extra så där. Kanske lite ögonpenna och lite annat kraffs när man ska gå ut naturligtvis men annars är jag inte mycket för sånt där även om det skulle va kul o kunna.
Ska visa en bild å hur jag såg ut, tog en bild i hissen och naturligtvis en sån klassiker genom spegeln så det blev en bit ifrån, var så trött och när jag hade tagit av mig sminket kom jag på att jag kanske skulle tagit en bättre, närmre bild, men men....

Jessis bilder vart jättebra medan allt jag såg på mina kort var rynkor och överflödiga kilon och vad är första reaktionen när man går hem efter det?? (konstigt är det egentligen) GODIS och LÄSK!!
That´s life. Bara sluta gnälla och försöka göra nåt åt det. Köpte iaf inget godis eller läsk men imorrn är det fredag o då får man unna sig Lite :o)

Nu håller jag på o fryser mina fingrar av mig här så jag ska ta en snabbtitt på facebook o sen ta mig nåt o dricka, törstig.
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0