Firefox supportsida

Hehe, Missan ligger ich åmar sig så dant här ovanför tangentbordet så när jag kom tillbaka hade hon tryckt fram 4 sidor till Firefox support eller va det stod, haha. Knäppisen!

Blir ett väldigt sent inlägg, undrar ens va jag gör uppe än, ett under är att jag inte ligger och snarkar för längesen.
Har haft så ont i huvudet idag och varit trött men dagen och kvällen har gått undan.

Dagen började med att brorsan kom över vid lunch. Vid 2 åkte vi äntligen iväg för att köpa cykeln jag skulle få av min sambo.
Lyckan blev dock kort för när vi kom fram 14.25 hade de stängt kl 14 :( Och inget söndagsöppet så jag får vänta till måndag på cykelköp men jag behöver den ju inte på hela v iaf egentligen, bara trist o behöva vänta på leverans om de inte har mer på lagret än den som stod där. Men men...
Vi drog ner till Valdemarsvik till den pågående karnebåtfestivalen. Missade dock tåget för det gick halv 4 och vi var inte nere förrän strax efter halv 5. Men vi gick runt lite bland marknaden, inga fynd gjorde man heller inte. T köpte lite munkar till sina föräldrar, jag köpte några godisremmar, vi tog en varsin jättegod crepes som de sålde i ett stånd.
Älskar crepes :)
Men det var också allt. Stötte på Anneli när vi var nere också och fick äntligen träffa hennes söta Liam. Har ju bara den lilla krabaten på bild hittills :)
Här är några bilder från viken iaf.






Här står lillebror och T och väntar på våra crepes

Efteråt åkte vi hem till Ringarum igen. T och lillebror åkte hem till T:s föräldrar och jag följde med mamma ett tag och drack lite kaffe och bluddra lite.
Blåklocka nedanför mamma och Janne.

På väg hem till Nkpg

Visst vart väl denna en häftig bild? Skulle ha haft med endast det  "krusiga" (kom in på nåt bättre ord kl 2 på natten) molnet. Men det är lite svårt när man försöker ta kort i en rullande bil på en dålig väg!

Här är en bit av gallret som T har gjort. Detta är för att katterna inte ska ramla ner från vår 7:e våning och för att vi inte ska behöva paketera in hela balkongen med fult  hönsnät. Visst blir det väl bra?

Hehe, brorsan var lite rolig och hemlig på marknaden och köpte sig, T och mig en varsin T-shirt. På min stod det:

och på T:s:

Brorsan köpte en som sa: "Lugn nu brudar, en i taget" Nåt i den stilen stod det iaf, haha. Härligt. Tack lillebror :)

När vi kom hem och hade skjutsat hem brorsan så gick jag ner för att hyra film. Kunde dock inte välja så det blev både YesMan och Madagaskar 2. Den förstnämnda var riktigt rolig, älskar älskar Jim C. Han är en stor favorit, men jag kan bara inte med hans karaktär i The Cabelguy . Tycker inte om den alls. Men älskar Liar liar t ex.
Madagaskar 2 såg vi knappt halva på, sen gav T upp. Jag tänkte bara "städa" undan litem borsta tänderna, stänga av datorn och lägga mig och ni ser ju hur det gick liksom. :P

Eftersom ni tyckte mitt andra inlägg var så bra då jag skrev om att skönheten ligger i betraktarens ögon så tänkte jag ta upp en sak till.
Det är väldigt mycket unga personer som skriver och jag vet att de har ett annat språk o så men va är de med det här "bitches" egentligen? Och framför allt "baby bitches" och det är skrivet direkt till oss bloggläsare men menat på ett sjysst sätt.
När blev ordet bitch ett "snällt", allmänt ord?
Visst att man kan säga det till nån i all välmening om man är  t ex avundsjuk på skoj (ni förstår säkert va jag menar) men hallå, baby bitches??? Nja, jag har lite svårt att förstår det där faktiskt, det nya språket ungdomar använder. Det är också så grova och hårda ord till varandra nu för tiden. Jag vet, för jag har en tonårs systerdotter. Det är så öronen ramlar av när man lyssnar ibland.
En annan hade åkt på smisk säkert om man använt sånt språk. Tycker inte det är ok faktiskt för det lär också ungdomarna att använda samma språk på föräldrar och andra "äldre" och respektera mindre.
Håller ni med eller? Vad säger ni?

Nää ni, nu går ögonen snart i kors och jag vet knappt vart tangenterna sitter nånstans längre så nu blir det kudden.
Puss o kram på er.
Jag o min syster (jag till vänster för er som inte vet)

Kommentarer
Postat av: Tess

jo man gor ju det, men alskar verkligen girlpowern i citatet, haha :) hur har din dag varit?

2009-07-05 @ 05:29:32
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: jaa jag hoppas nu att vi vinnner! kram

2009-07-05 @ 06:23:47
URL: http://lovisanordlund.blogg.se/
Postat av: Nanna Nilsson

Instämmer fullständigt..det är ett under att öronen sitter kvar. Ha´en skön söndag. Kram.

2009-07-05 @ 10:30:22
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Jag älskar Jim Carrey :) Bruce den allsmäktige är ju jätte bra och Truman Show!



Sv: Det var verkligen härligt! Var faktiskt i en liten stund :) Tack så mycket. Kram

2009-07-05 @ 11:48:58
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: Mollie <3 Alexander Rybak

sv: haha usch nej, hatar åska. Ja, jag mår mycket bättre! ackack ta i trä ;)

2009-07-05 @ 12:16:33
URL: http://typiskt.webblogg.se/
Postat av: LENA

ja det har du helt rätt i :) allt bra med dig idag då? kram <3

2009-07-05 @ 12:43:44
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/
Postat av: Linn

svar: Ja det är inte så konstigt att folk håller med dig! Tycker det är otroligt omoget av en person som ens har mage till att hävda något sådant om en person man inte känner. Och dessutom tror sig ha en bra grund till det "du har ju gått upp i vikt". Att anklaga någon ful som är lite större än någon annan tycker jag är oacceptabelt, och jag antar att du håller med där! :)

Enligt mig så finns det inga "fula" människor. Jag ser det så här, att alla har olika smak, och på så sätt blir ingen ful, förstår du hur jag menar? Vi alla är unika, vilket jag anser vädligt bra.



Tack så jättemycket! Mjo, drömmar är lite kluriga så där men du verkar ha god pejl på det ändå. Eftersom du vet att om det verkligen är något du vill kämpa för så gör du det! Och även ifall det finns hinder till vissa saker, som du tog upp- ekonomiska skäl, lathet eller feghet, så når man sitt mål om man verkligen vill. Det tar bara lite längre tid. Och för min del kommer det givetvis ta lite längre tid vad gäller vissa mål, men i slutändan vet jag att det var värt varenda jobbiga lilla stund :D



Du tar mycket fina bilder btw :D

Kramar

2009-07-05 @ 18:04:12
URL: http://linnnilsson.devote.se
Postat av: Therése

Hi hi, jag kallar många av mina kollegor för bitch och får själv nicket "tranny-ho" tillbaka. :)

2009-07-05 @ 21:10:28
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Anneli

Hellooo biaaatch. ;-) Härliga bilder man kan lyckas knäppa på himlen ibland faktiskt.

Ja det låter illa när unga använder ord som "hora" osv i sitt vardagsspråk men det är väl bara att vänja sig antar jag och sen försöka göra sitt bästa i sin egna barnuppfostran. Största problemet tycker jag är att de unga inte har nån respekt för lärare osv... man undrar ju varför det blivt så.

2009-07-05 @ 22:05:02
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: jaqeiii <3

thess, så himla fint :)

lätt att nån av mina barn ska heta det sen.

Heter du det eller kallas du bara för det ?

KRAM på dig :)



p.s besök gärna min blogg jaqeiii.blogg.se

2009-07-05 @ 22:19:00
URL: http://jaqeiii.blogg.se/
Postat av: M

sv: jag är en duktig flicka! :)

2009-07-05 @ 23:35:17
URL: http://typiskt.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Ser ju bara för häääärligt ut!

2009-07-06 @ 10:03:37
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Michis

Nu gissar jag vilt. Vilt!



Sett på Paris Hiltons program "My new BFF" på sistone?

Där kallas de bitches mest hela tiden. Jag gissar som sagt var vilt på att man då använder det som något semipositivt, alltså att det inte är menat så illa som det låter.



Men jag vet inte. Jag bara gissar.

2009-07-08 @ 10:37:26
URL: http://michis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0