Inte mycket här inte

Godkväll på er :)
Hur har ni det så här på kvällskvisten?

Ni får ursäkta om mina inlägg på sistonde inte varit alltför "roliga", inte för jag vet om de brukar vara det annars då men..., men det har ju sina orsaker. Man orkar inte så mycket när man jobbar natt och då händer det ju av naturliga orsaker inte så mycket om dagarna.  Dåligt med bilder har det också vart men jag sitter ju inget vid datorn hemma när jag jobbar natt så det blir som det blir.
Skulle nog kunna skriva en hel del saker om vad som händer när man jobbar natt med de äldre men det får man ju inte så jag lämnar jobbet utanför. Men alla ni som tror att pensionärer är små rara, söta, gulliga, "får jag bjuda dig på en karamell-tant/farbror"; ni har FEL! :P
Det finns ju sånna också förstås och de flesta är ju väldigt rara o goda och trevliga o prata med och de har oftast väldigt spännande historier att berätta om man har tid :)
Men de kan också vara riktigt jävliga, så att ta hand om äldre och sjuka är inte dans på rosor precis hela tiden.

Nu är det iaf sista natten den här veckan, ska bli så skönt o få komma hem, ställa sig i duschen, skrubba sig, tvätta håret och känna sig ren o fräsch o krypa ner i sängen o sussa gott :) O få vakna o veta att man inte behöver stressa iväg igen *längtar*
Funderar på om jag ska orka förbi syrran imorrn också när jag slutar, så man får träffa henne lite. När man går av sista passet så här så gör det ju inte om man drar ut på tiden att sova för då kan man ju lägga sig när man vill :D

Är godis sugen, fasen också.....skulle ha köpt nåt men det är lika bra o låta bli, försöka o inte äta alltför mycket på nätterna, men det brukar gå rätt bra faktiskt. Man får ta med sig lite keso eller sallad eller nåt o macka finns det ju här om man blir sugen men ikväll är jag lite godissugen :P
Äsch, det är ju snart helg :D

Puss puss på er, ska tänka på er i morrnbitti när jag får gå hem o lägga mig o ni ska upp o jobba eller va ni ska göra :P


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: åh va skoj. sånt som jag skulle kunna jobba med faktiskt :D hopas du också haft det. kram gonatt

2009-07-08 @ 23:07:59
URL: http://lovisanordlund.blogg.se/
Postat av: jellis

Det är inte alltid lätt med blogg-inspiration! Det går upp och ner hela tiden faktiskt. Dock tycker jag att man kan unna sig godis om nätterna :) I alla fall på sommaren. Ha det bra! :)

2009-07-09 @ 01:01:02
URL: http://lifeofjelton.blogg.se/
Postat av: Mr. Incognito

sv: hahah ja veeeeeeeeet harf jobbat med hemtjänst och alla e inte så söta o snälla, minns en man vid namnet Lennart, han gjorde hemtjänst minsann JOBBIGT:P

Va skönt att du blir ledig nu i några dagar:) Hade du trevligt med systern? Nu saknar jag min lite:(

Hoppas vädret blivit bättre så du fick lite sol och bad:)

va ska du hitta på för skoj idag?

2009-07-09 @ 03:10:10
URL: http://sinnerz.blogg.se/
Postat av: Naima

Frågestund lyder just nu i min blogg, fråga precis vad ni vill så ska jag ge er ett vettigt svar på era frågor.

Fråga så fort som möjligt för detta gälls än tills imorgon vilket kl 21:05 så har ni säkert svar på era frågor .

Så det är bara söka in i min blogg http://darlingslow.blogg.se och fråga



Till er alla tuffingar \\ Naima

2009-07-09 @ 09:59:27
URL: http://darlingslow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0