Regn, sol, åska, regn, moln :/

Jäklar va det har skiftat idag i vädret.
Idag hade ju syrran ledigt så vi hade bestämt oss att vi skulle ta oss till Gransjönäs för att sola och bada lite innan det blev dåligt väder. Kollade på tv4.se/vadret innan jag stack och visserligen stod det att det skulle va risk för åska och evt regn men inte förrän mot lunch (vilket jag vet skiftar) men det var så fint väder så jag tänkte att det stämmer nog.
Så kl 9 hämtade jag upp henne, hennes son skulle inte med så han stannade hemma.
När vi åkte på motorvägen såg vi att det var jäkligt molnigt dit vi skulle men vi var envisna och hoppades på det bästa.

När vi kom dit så var det bara 2 tjejer där, skönt! Vi placerade oss på bryggan, molnigt :/ Efter en stund såg vi regnmolnet komma farande mot oss men vi satt kvar, tänkte det drar snart över. Regnet kom och vi satt kvar, tjejerna satt också kvar på andra bryggan. En pappa och 2 barn hade kommit strax innan och satt på stranden.
Alla gömde sig snart under filt alt handduk. Här är syrran o jag (suck vad jag hatar o se mig själv på kort ibland om det inte är under "kontrollerade" omständigheter :P )

Var tvungen o ta en bild på fina vattnet efter lilla regnskuren, tycker det är så fint, lite hypnotiserande.

När vi suttit en stund till och fortfarande inte givit upp hoppet på sol sa jag åt syrran och tittade lite längre ut: "låter det inte som det spöregnar där borta?" Precis då rasa det ner, suck....

Bara o krypa under handduken igen



Här är tjejerna på andra bryggan gömda under sina handdukar, hihi, fler som inte ville ge upp. Pappan och de två barna gav upp strax innan.

Men vädret vände och solen kom, TJOHO! Skam den som ger sig :D
Vi hade två änder som kom simmandes, de brukar simma här, jättetama. Här tar den ena ett digistivekex från syrrans hand.

Väl hemma igen vid halv 1 åt vi glass o jordgubbar, mums :) Varmt som attan vart det o vi vart jättebadsugna för vi badade aldrig för när solen väl kom till Gransjönäs och man tinat upp igen så var vi "tvungna" o åka. Skönt o åka innan all trafik kommer igång, helt hoplöst på fredagar. Var tvungen o stanna till på systemet också.

Så vi bestämde oss för att åka till pappa som bara bor typ 10 min bort med bil o bada istället i deras pool :) Och badade gjorde vi, skönt, men när vi hoppade i plurret, va hände då?? Jo; solen gick i moln *morr* sen vart det bara molnigare och molnigare och regnet o åskan kom. Så vi har väl inte haft så där jättetur med vädret när vi gett oss tusan på att bada o sola idag, haha. Så kan det gå!!


Ikväll var/är det meningen att vi ska till Folkparken och spela beachvolley med vänner, dricka och äta lite men vi får se va vädret säger. Annars blir det ett par kalla här istället.

Blir så himla glad när jag tittar in på min blogg för det är så många nya som tittar in och skriver nåt snällt :) Blir superglad, strävar inte efter att ha så många bloggläsare som möjligt men det är trevligt om folk kommer o tittar in frivilligt och läser och kommenterar och fortsätter med det :) Tack :D

Nu kommer detta bli ett hyffsat långt inlägg men struntsamma för nu måste jag bara skriva en sak.
Tittade in hos en bloggläsare som lämnat kommentar hos mig för att läsa hennes och upptäckte en störande kommentar på en av hennes inlägg som jag måste skriva om.
Vil dock inte nämna namnet på bloggaren utifall hon inte vill nämnas. Namnet på den som lämnade kommentaren till henne vet jag ej.

Hon hade iaf skrivit:

"det stående skämtet hos blondinerna är att man färgar håret blått för att man är trött på att bli betraktad om en bimbo. Man tar kort och lägger ut på bloggen. Paow, Dessie och Kisse har haft med skämtet otaliga gånger på sina bloggar. Men nu ska jag förstöra deras skämt, nu ska spotta på deras humor och avslöja för hela världen hur det ligger till. Titta på bilden ovan. Titta på mitt blåaktiga hår. Vet ni vad det är? Jo, just det. Silvershampoo! Ledsen Kissie och company, ingen går på era skämt mer. Ni får helt nekelt komma på något nytt. Kanske skämta om att ni inte röker eller att ni är oskulder? Annars kan ni ju alltid fortsätta era lurendrejerier om att ni är tjocka fast ni ser ut som undernärda afrikabarn!"

En av kommentarerna blev:

"du är en jävel på att blanda in andra människor. akta så dem inte skriver något om dig, du blir ju alltid så ledsen när någon yttrar sig om dig. dem är snyggare än dig, du har gått upp en del ju =/ "

Det jag hakade upp mig på var den sista meningen som jag har understrukit. Visst, jag håller med om att man får passa sig om vad man skriver. Tycker att man inte ska skriva "bläblaha" om andra såvida det inte finns en väldigt bra anledning till det. Men bloggen är fri, man får skriva vad man tycker och känner, men man ska också tänka på att inte skriva nåt om man inte själv är beredd på att ta konsekvenserna av det.
MEN att skriva som personen gjort (den som kommentera) att dom skulle va snyggare än henne för att hon gått upp i vikt, vad är det liksom??? VEM säger att dom skulle vara snyggare än nån annan? Smaken är som baken, delad o bred och skönheten sitter inte bara på utsidan som jag skrev till bloggaren själv. En mycket vacker kvinna/man kan vara hur fin som helst och samtidigt bli hur "ful" som helst så fort de öppnar munnen eller har en "jag är så mycket bättre än du"-attityd!

Vad tycker ni??? Jag hakade iaf upp mig på det. Skönhet sitter i betraktarens ögon, eller va är det man säger??

Nu hoppas jag att ni alla får en mycket angenäm helg :D Jag är grymt hungrig nu, pizza kanske man ska unna sig idag?
Puss på er alla


Kommentarer
Postat av: MISSEXTRA

sv: Kul! Jag ska åka till mitt sommarhus:)

2009-07-03 @ 20:48:58
URL: http://carrosfashion.blogg.se/
Postat av: angelica - en annorlunda och bättre ung mamma blogg

väldigt bar skrivet. du kan ta med mitt namn om du vill=)

2009-07-03 @ 20:53:32
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: Cissi

Verkligen vilket skiftande väder det har varit idag. Kram

2009-07-03 @ 20:59:11
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härlig blogg, följa varandra via bloglovin?

2009-07-03 @ 21:06:46
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: han hade tydligen dykt, slagit i huvudet, ropat på hjälp, svimmat och fallit ned till bottnen. När dykarna kom så när dom rörde på bottnen blev de ännu grumligare så man inte såg någonting, men nu är han hittad. Hemskt!



Bullar slår fan allt ibland

2009-07-03 @ 21:18:58
URL: http://lovisanordlund.blogg.se/
Postat av: M

sv: åh tack, om du vill veta så var det salmonella.. :/

2009-07-03 @ 21:49:04
URL: http://typiskt.webblogg.se/
Postat av: sandra - isabellesmamma

mkt bra skrivet;)

2009-07-03 @ 22:12:45
URL: http://metrobloggen.se/isabellesmamma
Postat av: Nanna Nilsson

Så TRÅKIGT livet skulle bli om alla gick omkring och såg likadana ut..hemska tanke!! Kram

2009-07-03 @ 23:31:12
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: spider

skönhet sitter def i betraktarens ögon!!

2009-07-04 @ 11:04:58
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Linn

vad gäller det du skrev om angelicas blogg och kommentaren så kan jagi nte annat än instämma! Hakade också upp mig på den kommentaren!



väldigt fin blogg

Kram

2009-07-04 @ 22:10:26
URL: http://linnnilsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0