Inte för att jag vill klaga men.....

...ibland så känner man att det var så skönt när man bodde själv! Det är snyggt och hyffsat rent, man hade ordning iaf.
T har kommit hem nu i em, ca 13.30 och han har redan hunnit ställa sig gigantiska väska i hallen som också upptar halva hallen (där även katten nu har somnat), sin dataväska och en tröja som ligger på golvet.
I köket när jag kom hem var det disk (eller ska säga; mer disk) som inte hade sköljts ur men ok, det gör inget, han hade dessutom glömt en platta på, som tur va på 3:an men va hade evt hänt om jag inte hade kommit hem halv 6? Det är i vilket fall inte bra men man är inte mer än mänsklig, och nu när han har ätit så somna han på soffan. Det är så kul att få hem dig älskling!!! hahaha.
Nää vars, det är mysigt också men det är trist när han kommer hem trött och sover bort hela kvällen och en annan sitter här o häckar :/

Karina hade skrivit i sin blogg såg jag att de tagit sovmorgon och det alldeles för länge. Jag ska erkänna, fast det är lite pinsamt, att jag också tog en väldigt låååång sovmorgon idag jag med. Vaknade först halv 9 och tänkte; perfekt, jättebra tid o vakna. Men icke...jag somna om och vaknade som först 11.23 PANIK!!!!
Jag hade inget planerat idag men jag får panik iaf för det känns som om halva dagen är förstörd och det är den ju för man har ju sovit bort den, men men....nu händer ju det väldigt sällan så det får väl va. Kroppen var väl trött efter alla nätter så det är väl bra o vila ut den när man kan.
Jag tog mig iaf bort och hälsade på Leo och Dexter, Michis jobbar ju :/ Längesen man träffade henne nu men när hon har vart ledig så har jag jobbat, blir så ibland. Gick bort till syrran ett tag där hennes son va o hälsade på sin mamma över helgen och sen gick jag hem och nu sitter jag här. Jo jag var o handla också.

Stötte på en alkoholist när jag skulle till syrran som kom med en cykelhjälm på skallen men ingen cykel och när jag kom på vår gård senare så stod hans polare där, lika full han, Med en cykel och Utan cykelhjälm, eller rättare sagt; han låg på backen med cykeln under sig, den andre stod o titta på. Han som låg ner försökte resa sig upp o när jag gått förbi så hörde jag ett brak igen och han hade återigen ramlat, såg lite otäckt ut med tanke på det oskyddade huvet men men, de får skylla sig själva, haha. Undrar om de någonsin kom upp med cykeln och iväg sen, de där kan va ganska underhållande att titta på om man är på avstånd, hehe.

Nu har jag duschat och börjar känna huden knastra av torrhet, brrrr. Hatar när huden blir torr, är beroende av lotion och även lipsyl, är ni? Kan få panik ibland om händer och fötter känns så där riktigt torra som de kan göra om man tvättat händerna för mycket eller med viss tvål. Blää, nää, bäst jag går o tar hand om det och så ska jag försöka väcka mig karl också o se om vi kan hitta på nåt.

Hoppas ni alla får en trevlig helg (ibland känns det som det är det enda jag skriver men veckorna går ju så fort) hoppas solen skiner på oss lite.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Skönt med sovmorgon ibland. Ha en bra helg. Kram

2009-06-05 @ 22:45:28
URL: http://cissisvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0