Tänkte tråka ut er....

..med en massa bilder. Är så himla sopigt väder ute just så jag fick bara idén att fota mina käraste smycken jag har som betyder mycket för mig.
Fast först så måste jag ju bara visa mina godingar fast ni sett dom femtioelva ggr, men de är ju så söta när de sover och har kurrat ihop sig, ser så underbart mysigt ut :)
jag menar, hur skönt och mysigt ser inte det här ut att vara?!

eller varför inte hoppa upp o lägga sig och mysa i en låda?! ;)


Nu till mina smycken. Ska väl säga att jag älskar smycken men jag bär som sällan, kedjorna fastnar i håret osv så det blir ganska sällan jag bär dom men jag tycker mycket om dem.
Detta smycke har tillhört min farmor, så den har ett sentimentalt värde.

Dessa örhängen tog jag med bara för att jag är en sån som älskar allt som glittrar och är snyggt o enkelt i stilen, men jag har aldrig haft dom på mig, haha.

Det här halsbandet köpte min mamma till mig för flera år sen, det är speciella stenar som jag nu inte kommer ihåg va de heter. Kan tycka att det är fint fortfarande men är något som jag inte burit på länge länge, men det är som sagt mamma som köpt till mig så därför håller jag fast vid det.

Den här fina köpte sambon mig när han var i Afghanistan 2007, det är tydligen en ganska vanlig sten där nere, men den betyder mycket för mig just för att det är han som valt och köpt den till mig. Vad som inte syns på bilden är att det går små guldådror i stenen här och var som gör den mycket fin. Använder den mycket från och till.

Denna köpte jag när vi var i turkiet 2008, fastna för den direkt och den använder jag ganska flitigt för den går till nästan allt.

Armbandet till vänster har jag köpt själv eftersom jag är galen i glitter men det lilla armbandet har jag fått av min syster och systerdotter så det har ett sentimentalt värde också + att jag tycker det är väldigt sött.

Den här fina (om än något suddig bild) fick jag av min sambo, en bra vardagsklocka

Och den här fick jag 2007 när han var nere i Affe som sagt, det är väl också det dyraste jag äger, en Rado.
Glaset ska vara ett såndant som ej går att repa och så är det äkta stenar i, den älskar jag, tycker den är jättefin.

och till sist så är det ett smycket som jag fick av min älskade syster förra året i julklapp, har aldrig burit det men jag tycker det är fina färger, udda smycke.

Jag har även ett par örhängen som jag fått av min älskling som jag älskar, det är vanliga runda silverörhängen men som är som flätat på utsidan, svårt att förklara men de är vä ldigt fina iaf men jag har dom på mig och det vart ingen bra bild på dom.

Vad har ni för käraste ägodelar som ni är väldigt rädda om eller som betyder mycket för er och i så fall varför?
Ni kanske inte har smycken utan kanske nåt gosedjur eller ett foto eller likn som betyder mycket, dela gärna med er, tycker sånt är lite intressant :)

Ang klippninge så tycker syrran att jag ska klippa av mig håret och T tycker det inte. Men syrran sa också att hon tycker att jag annars ska permanenta håret fast med stora blandade lockar och det kan jag hålla med om att det skulle va fint. Brukar ju som sagt locka håret så där 2 ggr om året och då blir det väldigt bra men det är ju så fasligt dyrt o permanenta sig om man ska göra det hos frissan och jag känner ingen som har så stora spolar eller ens kan permanenta förutom Anneli. Är det nån som vet om det går att köpa stora spolar ute och va kostar det i så fall?
Suck...önskar man kunde klistra fast håret igen utifall man skulle ångra sig om man klippte av håret, haha. Visserligen så finns det ju hårförlängning men det kostar ju skjortan :/ Gud, jag är så velig men håret är ju så viktigt.

Nää, nu ska jag ta och läsa va ni haft för er idag, sen kanske man skulle försöka komma ut och försöka jogga en sväng, är ju bra luft ute nu iaf när det regnat. Puss o kram



Kommentarer
Postat av: alec

fin fina saker :)

2009-06-08 @ 16:40:16
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: Karina

Älskade armbanden me strass, me loves bling bling =)

2009-06-08 @ 17:18:18
URL: http://karinasblogg.blogg.se/
Postat av: Therése

Den blå klockan var superfin verkligen! Me likey! Angående Skatteverkets sida stod det så här på min: "Ditt slutskattebesked har redan skickats till dig. Detta innebär att du får eventuellt belopp tillbaka redan innan midsommar".

Samma på dig väl? Dock står det ju samtidigt på deras sida att man kan se det först imorgon. Motsägelsefullt värre.

2009-06-08 @ 17:59:24
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Erika Drake af Hagelsrum

Sv: Det hade vi oxå! =) Nej, regn och tristess här med tyvärr! Hoppas det blir sol i veckan.

2009-06-08 @ 19:07:48
URL: http://justoneystadrake.blogg.se/
Postat av: Mr. Incognito

sv; hehe det e lugnt:) jo jag går i skolan här:)

Tack så mkt:D Jo idag är det soligt o härligt, har nästan blivit lite bortskämd med all sol den sist tiden:P

va har du hittat på för skoj idag?



http://www.sinnerz.blogg.se

2009-06-08 @ 20:50:38
URL: http://sinnerz.blogg.se/
Postat av: Anneli

Det finns nog rätt stora spolar att köpa till en permanent och de behöver inte vara ASstora för även om de är lite mindre så hänger ju lockarna ut sig en hel del i ett långt hår pga tyngden av håret. Kul att du börjat blogga en massa. :-) Gillade också strassarmbandet mest.

2009-06-08 @ 21:36:54
URL: http://heartofanneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0