blodgivning

Idag har jag vart o lämnat blod. Känns bra att göra nåt bra även om man har den vanligaste blodgruppen men snart är det ju sommar och då lär de väl behöva massor till de många olyckor som sker ute sommartid.
Bestämde mig denna gång att börja samla på vattenglas då jag har samlat ihop 6 st ölglas av samma sammling; kolmården design.

Tycker att vattenglasen har en sån fin design och ångrar nästan att jag inte samlade på dom först men vi hade inga specifika ölglas, vilket egentligen kan kvitta för ingen av oss är ölmänniskor men de går ju att använda till annan dryck också.
Efter att ha givit blod iaf så tog jag mig en promenad hem och fortsatte lyssna på Gömda via Storytel.
Blir så himla upprörd när jag lyssnar på boken, mannnen är ju sinnessjuk, verkligen sinnessjuk.
Vet att det har pratats om att boken inte skulle va sann och att det mesta skulle va påhittat men jag struntar i vilket för grejen är den att det verkligen finns sånna här sjuka människor på riktigt och många ggr så "luras" kvinnorna in i ett förhållande och sakta hjärntvättas tills de inte själva vet vad som är sant o riktigt och bäst.
Mest skrämmande är väl att de alla är så sjukt trevliga och verkligen får en att känna sig som en...... prinsessa när man först börjar dejta tills man är "fast" (vad jag har förstått efter allt man läst o hört om alla dessa historier).
Nää, blir grymt upprörd och vill sluta lyssna men ändå kan man inte sluta för man blir så faschinerad över det mänskliga psyket och hur sjuka människor kan bli/vara. Suck.

Väl hemma var jag jättetrött men lagade lite mat, satt vid tv:n o kände mig lite rastlös så istället för att välja sängen så gick jag ytterliggare en promenad på ca 1 tim och fortsatte lyssna. Tycker det är så skönt att va ute o knata själv ibland om man har lite musik eller en bok att lyssna på eller bara va ute o gå o rensa tankarna.

Nu sitter jag här och väntar på att kl ska bli 21 o att G. Anatomy ska börja :o)
Hoppas ni alla haft en bra dag.
Kram

Kommentarer
Postat av: Cissi

Håller med dig när det gäller böckerna. Har läst alla o tycker det är bra men som du säger man blir arg. Ha en bra dag. Kram

2009-03-19 @ 10:55:56
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Therése

Vilken är den vanligaste blodgruppen?

2009-03-20 @ 16:34:25
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Therése: hehe, pinsamt nog så fick jag total hjärnsmälta för tillfället men jag har för mig att jag har A,+. Pluset står för Rhesus (rh).(man kan ha antingen rh- eller rh+)

En person som har rh+ kan ta emot blod från både de som har rh+ och rh- men en person som har rh- kan endast ta emot blod som är rh- annars bryts de röda blodkropparna ned.

Nu fick du lite extra info ;o)

2009-03-20 @ 17:17:18
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Therése

Ser man på! Då kan vi byta blod med varandra för jag har också A+! :D

2009-03-21 @ 13:12:45
URL: http://www.hanky.se/therror
Postat av: Thess

Therése: sjysst, ska be dem ringa dig om jag behöver nån gång då ;o)

2009-03-21 @ 14:42:39
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0