om man skulle.....

..ta och skriva ett litet inlägg medan det är lugnt här på jobbet. Jobbar min "första" natt nu av tre, chefen ringde imorse.
Kl är nu snart halv 3.
Det var ett tag sen jag skrev, ibland funderar jag på om jag ska ta o lägga ner min blogg eftersom jag känner att jag inte har så mycket att skriva om. Ibland tänker jag att jag ska skriva om nåt som jag går o tänker på eller om nåt som hänt men så kommer jag bort mig och gör nåt annat och glömmer bort helt det. Jaja.....
Minne som en guldfisk jag har så kommer jag inte ihåg va jag gjorde förra veckan förutom att jag var ute och gick några promenader och fika med syrran och Camilla..antagligen så hände det väl inte så mycket spännande :oP
Helgen som va kommer jag iofs ihåg (den ingår ju iofs i förra veckan). JA just det, det här kan jag ju skriva av mig; i fredags så var lillebror uppe hos oss en sväng, han skulle evt sova över. Jag sa i telefon att han fick bestämma.
Saken är nu att han hade mått lite små konstigt, lite problem med ena örat o så ett blodtryck som gör att han blir lite yrslig om han reser sig för fort (som hos så många andra) så jag vet om han för ett tag sen hade tuppat av o slagit i nånstans när han var i badrummet hemma, han hade väl kvicknat till direkt iaf.
Dom åkte till vc och det var ju ingen fara.

(Ska också tilläggas att han fyller 18 20/4.)
Jaja, men så iaf så fick jag ett sms strax innan han skulle sticka till mig där han skrev att han skulle komma snart men att han inte skulle sova över då hans föräldrar tyckte att han skulle sova hemma så de kunde ha lite koll på han om han skulle svimma eller så igen och så trodde inte heller att han skulle va utvilad till dagen efter om han stannde hos mig/oss!!! Det enda han hade på lördan var att hans flickvän skulle komma kl 10.00, annars hade han ingen tennis eller nåt annat.
OK, jag kan förstå att man som förälder är orolig för sitt barn och att man vill ha lite extra koll men detta kändes faktiskt som brist på förtroende.
Herregud, jag blir 30 nästa år och om brorsan kände att han inte kunde somna eller ville åka hem på kvällen så hade det väl inte varit några problem att skjutsa hem honom (han har haft svårt tidigare år att sova borta men vem vill inte helst ligga i sin egen säng liksom!!?!!) men han säger själv att det inte skulle va några problem att sova hos oss, han har sovit hos oss nån gång tidigare för länge sen och det var inga problem.

Sen så vart jag undrande över när han sa att de hade sagt att de ville ha lite koll på han ifall han skulle svimma eller nåt;  skulle de sitta bredvid hans säng o titta på när han sover eller? Jag kan väl också ringa ambulans eller åka själv om nåt nu verkligen skulle hända, vi har t o m närmre.
"nää, jag skulle kasta ut han från balkongen, säger T skrattandes" jaa, sa jag, jag skulle stå o titta på han o undra varför han ligger  på golvet o fåna sig. Men allvarligt!!!
Brorsan hade sagt till dom att "när jag fyller 18 ska ni strunta blankt i om jag sover hos syrran eller inte"!
Haha, ja så kan det va.

Ja ska inget säga, jag är inte förälder själv och jag förstår som sagt om man vill va lite försiktig men det kändes verkligen som ett bristande förtroende.....
Detta kan jag skriva för ingen av dom läser mig blogg. Hoppas jag......hahaha
Vi titta på film iaf och käkade rotfruktsgratäng och helstekt ytterfilé, mums. Nötkaka, grädde och hallon vart det också, sen skjutsa vi hem honom och satt uppe ett tag till vid tv:n.

På lördan blev vi tillfrågade av brorsan om vi ville haka på o se Bedtime Stories med honom och flickvännen, henne hade vi inte träffat än så vi sa ja.
T gjorde ett jättebra första intryck på henne genom att inte ena va hemma på utsatt tid. Vi skulle ses hemma hos oss 17.00 o sen hämta biljetterna innan 17.30 o sen bion kl 18.
16.20 kände jag att jag var tvungen att ringa för att se om han hade glömt bort tiden ute hos sina föräldrar men han svarade inte, tänkte att han ringer väl snart. 16.40 blev jag lite irriterad och ringde igen varpå han svara att han fortfarande är kvar hos sina föräldrar och håller på med bilen (tvätta och försökte få bort all j-la asfalt o annat skit som fastnar) lite irriterat påpekade jag att han skulle va hemma om 20 min varpå han svarade "jag vet och du har just slösat bort 35 sek". Suck.....karlar.

Vi knatade ner på stan iaf och T kom 17.40. Bion var bra, kanske inte nån som är värd o se på bio men nu hade de biljetter som brorsans mamma hade vunnit via nåt radioprogram.
Vi skjutsade hem ungdomarna och stannade på donkan på vägen och köpte med oss lite onödigt flott, åt hemma hos pappa och A och pratade lite.
A och T fastna o började prata om linneservetter, såsslevar och annat "krafs" haha. Han har lite gay-gener min karl, dom brukar komma fram vid sådana här samtal och när det är dags att göra tårtor, förätter mm. Hihi, han är allt lite pysslig, han la t o m märke till att P, syrrans dotter, hade nya örhängen när vi stack i käka kina för nån vecka sen, det är inte dåligt för en karl!! :oP

Söndan vart det bara mat, mat, prat och lite mera mat :o) Michis, Leo och Dexter kom upp till oss och käkade lunch, tacospaj. Själva hade de med en butterkaka, mums. Tack för sällskapet raringar ;o)
Kl 18 var vi bjudna till Denise, hon ville bjuda oss på middag och vi ville inte tacka nej då vi inte syns så ofta.
Hon bjöd på pasta, gorgonzolasås? tror jag det var, kyckling, valnötter och päron, mumsigt.
Sen vart det coctailfrukt och vit chocklad i ugn med glass, också mycket mumsigt.
Satt där och pratade med henne och hennes karl till kl var strax innan 21 då var det dax att ge sig hemåt då karln skulle upp kl 05. Och så är vi här idag, eller ja, nu är det ju tidsmässigt sett tisd så.... Nu kommer det väl inte hända så mycket i veckan då jag jobbar och det enda man orkar och hinner med då är jobba, sova, äta, sova lite till kanske och sen gå o jobba o sen är det ju torsd em när man vaknar och har jobbat sista passet.

Helgen tror jag blir lugn också, vi ska nog inte ha några planer för T kommer troligen åka upp till sthlm på sönda kväll då han ska jobba inom försvarsmakten i 3 v.
Ja just det, han ska ju joba lörda natten ja...han tog på sig det eftersom det är det sista han kommer jobba på poståkeriet innan han sticker uppåt och sen när han kommer tillbaka så har han nog inget jobb för de måste skära ner på personalen på poståkeriet och han är ju sist in och det betyder ju också tyvärr; först ut.
TROTS att han har både C och CE kort nu, och C är det lägsta kravet man ska ha för att bli fast anställd på åkeriet, så finns det dom som bara har B kort som fått anställning, fuskigt! Men detta är tydligen så det får vara, inget de kunde göra nåt åt eftersom han var sist in.....visst är det konstigt.
T o m en kille som kom i i juni förra året fick anställning och T har vart där i över 1 år, man han hade tydligen jobbat inom posten tidigare och då går de tydligen före, fattar inte.....helt sjukt.
Så alla hans semesterplaner och första riktiga planerade semestern gick i stöpet, tycker så synd om han.
Men de tyckte att han kunde komma tillbaka en månad senare om han ville sommarjobba, KUL!!!!!
Nää, det är mycket som är lustigt när det gäller turordningen i vem som ska bli anställd tycker jag.

Ojojoj, va jag har skrivit nu, har ni orkat läst ända hit så är ni duktiga, hahaha. (tog väl igen för alla dar som jag inte skrivit) Har lite bilder att lägga in också men eftersom jag sitter på jobbet nu så får det bli en annan dag. :o)

Puss o kram på er mina vänner

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag orkar läsa. Är inne varje dag o kollar om du skrivit ngt. Kram

2009-03-10 @ 10:04:15
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Anders

Lite kul att du började med att skriva " om man skulle ta o skriva ett litet inlägg", hihi, o två A4-sidor senare undrar om vi läst alltihop... :-) Men jo, jag läste allt o för en gångs skull kom det en kommentar oxå... :-)

2009-03-10 @ 18:10:37
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Thess

Cissi, Anders: Haha, va sköna ni är.

Tänkte inte på att jag hade skrivit i början "om jag skulle skriva ett litet inlägg", det var lugnt på jobbet så det fanns ju tid, asg.

Duktiga ni är som orkade läsa allt :oP

Kram på er

2009-03-10 @ 20:17:59
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Anneli

jag också! :-)

2009-03-10 @ 21:03:26
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Anneli: Haha, duktig flicka :o)

Imponerande att ni faktiskt orkade läsa allt :oP

2009-03-11 @ 20:10:15
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0