skofetischist eller ej?

Gud va jag önskar ibland att jag vore en äkta skofetischist!! Att bara köpa utan att skita i va de kostar och naturligtvis ha råd med det också, lite iaf.... :oP
Om jag vore det så skulle jag ha alldeles för många skor i garderoben som jag inte kan gå med längre än 30 min (vilket jag redan har).
Gick på stan idag ett varv, hittade en jättefin tunika på Wearit som man nästan skulle kunna ha som kort klänning, men det är på gränsen, det beror väl på hur vågad man vill va. Men jag hoppas på att min svarta kjol jag har nånstans är tillräckligt tajt för att ha under så tunikan blir lite längre så att säga.
Jo, sen så gick vi o strosa bara ett tag, jag gick in på lite sko affärer under tiden som karln gick in i lite andra butiker.
Hittade på Eurosko på linden ett par så grymt snygga skor, 500:- kostade de och de hade strl 40, JIPPI! Trodde ja.....
glädjen vart inte så där jättelångvarig när jag insåg att det måste till en strl större iaf om man ska kunna gå i dem längre än 20 min, ÅÅÅÅHHHHH!!!!!!!!! *morr*
Tror ni att de hade det då eller? NÄÄÄÄ. "Du skulle ha kommit tidigare", säger mannen i affären.
Men HALLÅ!!! Hade dom sagt att de hade sådana skor där så hade jag ju kommit, på stört t o m. :oP
Så här ser iaf skorna ut:

Grymt snygga och jag har suttit här hela kvällen och försökt kommit på ursäkter till när jag kan använda dessa skor förutom på fester som är på sommaren....... Hade tänkt o ha dem på båtresan nu i maj om jag köper dem.
Jag hitta dom faktiskt här ute på nätet, brandos.se, problemet var väl bara att då kostar de inte längre 500:- utan hela 700:-
Älskar dom verkligen men går det att försvara ett köp på 700:- för sådana skor som man inte kan använda mer än typ 4 mån och hur många ggr under den tiden?? Sen vet man ju inte hur de är att gå i, man kanske kan gå i dem i nån eller ett par timmar på stan eller så till uppvikta jeans t ex?! Lite för fina för sådant iofs...
Suck....

Innan jag hittade dessa iaf så var jag lite mer inriktad på att hitta nåt i den här stilen:

som jag hittade på tradera.se. Tror dock inte att de hade större strl än 40 och det stod utan andra som köpt att det var rätt så små strl så man var tvungen att köpa en större. De kostar inte fullt lika mycket som 700:- utan nånstans på ca 300:- slutar det med frakt. Detta företag, som är nåt företag i Kina?,  har massor av fina färger i detta utförande, de rosa är urläckra. Men jag har fatsnat för rött.
Jaa, jag vet inte vad man ska göra.
Egentligen behöver jag inte nya skor för jag har ju redan fina högklackade, fast typ i silver/grå men det är bara det att rött skulle va så grymt snyggt till den svarta jag hitta och så nåt rött halsband till. Urläckert!!
Så, ja, jag önskade att jag vore en riktigt sko****, jaja, får väl se va det blir, får vänta till slutet av denna månad iaf.

Godnatt o kram

Kommentarer
Postat av: Anneli

Tycker ju också det är grymt kul med skor men tyvärr har ja inte så stor anledning att köpa massa nya fina skor eftersom man aldrig får nå tillfälle att använda dom. Blir ju smididgast att bara kliva i gympisarna liksom. Men dom där va fina.

2009-03-15 @ 17:02:25
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Anneli: nää men det är ju också det. NÄR har man egentligen tillfällen som är "fina" nog att kliva ut i skor för 700:- liksom??!! Och skor som bara går att använda ca 4 mån/år eller inne.

Nää, jumpaskor är ju skönast men man vill ju så gärna ha..... ;o)

2009-03-15 @ 20:00:41
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Ciccan

Jag är galen i skor, men har tyvärr inte råd med att köpa alla snygga skor jag hittar :P Men hade jag haft råd hade jag haft säkert 1000 skor :)

2011-07-04 @ 20:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0