"första" dagen

Hej hopp. Nu är det fredag, skönt. Sambon är hemma över helgen så det är skönt.
Har precis kommit hem för idag var det introduktionsdag på mitt nya jobb och på måndag startar utb för 3 v framåt.
Som jag skrev överst så är det ju rätt skönt att ha sambon hemma ett tag fast just nu är jag rätt irriterad på han.
Alltid här hemma får man boka tvätttid ca 1 v iförväg och man får verkligen inte missa den för då får man vänta ytterliggare en vecka. Eftersom jag hade bokat denna tvättid idag innan jag visste att jag hade fått jobbet så blev det så att T skulle ta tvätten idag, visste inte heller när jag skulle sluta idag.
Men han skulle först iväg till tandläkaren i Linköping kl 11 så igår kväll ställde jag fram tvätten och idag när han skjutsade mig till jobbet så sa jag: glöm nu inte tvätten. "Nää då", säger han.
Jag sa även att jag skulle meddela när jag visste när vi skulle sluta så han kunde hämta upp mig så vi kunde åka o fixa lite andra saker också.
Vi fick beskedet att de trodde vi skulle sluta runt 4-5 i em så jag sms:ade detta. Nu fick vi sluta redan 14.45 istället så jag ringde och tyckte det var ett fasligt liv omkring honom. Det visade sig att han åkt till både Biltema och sen hem till sin ena bror med familj som bor i Link och hade följt med dom o hämta barna i skolan.
Men HALLÅ, tvätten då, sa jag. "Oj, då, jag glömde visst".
Blev så irriterad för det var en sån simpel sak o komma ihåg men mest för att män alltid klagar på att vi kvinnor "tjatar" på dom om allt men tydligen så måste vi ju det när man inte ens 1-2 tim senare kommer ihåg en sån sak.
Så det var bara att ta en promenad hem och lyckligtvis så hann jag slänga in min tvätt iaf och kör nu 2 maskiner. Suck......män..är dom för roliga eller sorgliga. Förlåt men jag bara blir så irriterad.

Annars har det gått bra idag, gör ont i häcken av allt sittandes men det är ju bara att vänja sig :P
Nu ska jag tvätta klart här och sen kommer väl han hem så vi kan fixa hem lite färg till sovrummet (ska måla om, gillar inte de blå tapeterna som är där) och sen lite käk också för nu är magen inte glad känner jag.

Ja just det, glömde skriva i förra inlägget att jag nu faktiskt tappat 4-5 kg :D Det tog ett jäkla tag innan det hände men nu är det på g så nu är det max 2 kg till som ska bort fast jag är rätt nöjd om jag får behålla min vikt nu eller rättare sagt; de former jag har nu för jag är inte så viktfixerad men jag vill att mina kläder ska sitta och kännas bra.
Slänger in ett Halloween kort på mig o min syster:

Trevlig helg på er. Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0